Saknar jag skruv till installation av M.2-SSD?

Permalänk
Medlem

Saknar jag skruv till installation av M.2-SSD?

Nyligen köpt detta ihopplock och håller på att bygga ihop burken nu

Dock är det första gången jag installerar en M.2-SSD. Tog hjälp av denna video, https://www.youtube.com/watch?v=NCIqZjo34rw, där filmaren har en skruv sedan tidigare som sitter fast i sitt moderkort som han skruvar lös och använder för att sätta fast SSDn. Någon sån har jag inte på mitt B450-F. Kan inte heller hitta någon annan passande skruv bland alla skruvar som följde med.

Letar jag för dåligt, eller har jag inte fått någon medskickad?

Mvh

Permalänk
Medlem

En sådan skruv följer alltid med i moderkortskartongen mig veterligen.
Däremot i en ganska liten plastpåse, (2x2cm typ) och där skruv samt distans är såpass liten att det kan vara lätt att råka slänga då det bara är en meningslös plastbit.

Ta en ordentlig titt i kartongen.
Har du otur har du slängt den, men den borde vara där

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

En sådan skruv följer alltid med i moderkortskartongen mig veterligen.
Däremot i en ganska liten plastpåse, (2x2cm typ) och där skruv samt distans är såpass liten att det kan vara lätt att råka slänga då det bara är en meningslös plastbit.

Ta en ordentlig titt i kartongen.
Har du otur har du slängt den, men den borde vara där

Tack för hjälpen!

En fråga till (inte nödvändigtvis till dig utan vem som helst får svara): har även lite bekymmer med installation av min gamla 3.5" HDD. Har bara byggt en dator förut, och där fanns det vaggor man skruvade i hårddisken i.

Här ska jag instället skruva fast hårddisken i chassit enligt följande manual: https://www.kolink.eu/onewebmedia/Manuals/Stronghold.pdf

Har jag förstått det rätt att jag ska skruva två av de medföljande "3.5 Drive Screw" i hålen längst bak på vänster sida av min disk (varför då? Vad gör dom två skruvarna för nytta?), och sedan två skruvar till på höger sida fast med chassit emellan så disken sitter fast?

Permalänk
Medlem

Ska följa med moderkortet, en för varje m.2 slot

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiikeN^:

Tack för hjälpen!

En fråga till (inte nödvändigtvis till dig utan vem som helst får svara): har även lite bekymmer med installation av min gamla 3.5" HDD. Har bara byggt en dator förut, och där fanns det vaggor man skruvade i hårddisken i.

Här ska jag instället skruva fast hårddisken i chassit enligt följande manual: https://www.kolink.eu/onewebmedia/Manuals/Stronghold.pdf

Har jag förstått det rätt att jag ska skruva två av de medföljande "3.5 Drive Screw" i hålen längst bak på vänster sida av min disk (varför då? Vad gör dom två skruvarna för nytta?), och sedan två skruvar till på höger sida fast med chassit emellan så disken sitter fast?

Minns jag rätt sätter du de rätta skruvarna i HDDn på ena sidan, dessa skruvar är sedan "hållare" av HDDn, på den sidan, och disken skruvas fast med andra skruvar från andra hållet.

disken har fått en vagga genom de två skruvarna, typ.
Billigt chassi, billigare lösning.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com