Permalänk
Medlem

Styra volym multiroom

Hallå glada Sweclockare, jag har installerat 8st takhögtalare i mitt hem precis och letar lämpligt sätt att styra volymen på dessa.
Idag har jag 4st Chromecast Audio kopplade till 4st XTZ EDGE A2-300.
Problemet är att det är rätt jobbigt att styra varje högtalares volym med chromecast och jag skulle föredra att ha en analog volymratt kontra att gå in i google home appen och styra varje cca manuellt, någon widget för att se alla volymer samtidigt har jag inte hittat annars vore det bra.
Så nu är frågan finns det någon musik streamer med 4 utgångar vilket jag betvivlar eller vad är det annars för "splitter" jag ska ha med manuella rattar för att styra volymen?

Jag har insett att cca är rätt dyra på marknaden idag och skulle jag köpa någon splitter eller vad det kan tänkas heta så har jag 5-6st att kränga av vilket ger en fin slant.
Budget runt 2-3000:- och kravet är minst 1 ingång stereo och minst 4 utgångar stereo samt volymratt, reglage.

Har ingen aning om namnet på det jag söker men någon måste ju veta vad jag letar efter?
Kan även tänka mig att byta ut alla mina cca till något bättre, jag hade 4x Yamaha WXC-50 innan vilket jag nästan gillade mera.

EDIT: Jag antar att det är något liknande detta jag behöver men gärna med RCA eller 3,5mm
https://www.thomann.de/se/behringer_ds2800.htm

Visa signatur

Blank