Google Stadia får stöd för fler telefoner

Permalänk
Melding Plague

Google Stadia får stöd för fler telefoner

Från att ha varit begränsad till Googles Pixel-telefoner breddas speltjänsten Stadia till att stöda totalt 20 Android-telefoner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Då återstår det bara och vänta på Stadia Base.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Happ, inget stöd för Oneplus ännu då. Inte direkt som att jag var sugen på stadia innan men..
Geforce now fungerar iaf utmärkt på min telefon

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Undrar hur mycket pengar Samsung pumpat in för att vara det i princip enda alternativet

Permalänk
Medlem

Ska testa gratis varianten i alla fall. Har Razer phone 2.

Skrivet av Dumbullen:

Undrar hur mycket pengar Samsung pumpat in för att vara det i princip enda alternativet

Om nu Samsung skulle betala så borde de ju inte låta Razer och Asus får det samtidigt? Jag tror Samsung får det tidigt eftersom de telefonerna har många användare. Razer och Asus för att de är "speltelefoner".

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Undrar hur mycket pengar Samsung pumpat in för att vara det i princip enda alternativet

Förmodligen inte en krona. Kolla på försäljningssiffrorna för smartphones i väst. Det finns Apple, Samsung, Huawei och så inte så mycket annat. Så helt logiskt att fokusera på de modeller som utgör en stor del av high-end-marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad gör att de inte kan lansera det till "android" ? eller har de verkligen gjort specialoptimeringar för alla de där telefoner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Vad gör att de inte kan lansera det till "android" ? eller har de verkligen gjort specialoptimeringar för alla de där telefoner?

Håller med, kommer aldrig stödja en så inlåst produkt. Microsoft har bara som krav android enhet android 6.0 eller senare med bluetooth 4.0 för deras streaming, dvs allt från ca 2014 och framåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Jag hade gärna sett stöd för IOS, men lär säkert få vänta ganska länge innan Stadia kommer till äppeltelefonerna.

Permalänk
Lego Master

Det blir att testa efter jobbet idag, har handkontrollen i väskan nuförtiden.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Självklart så har man ju en Galaxy s7. Så missade precis Får ju hoppas att dem öppnar upp det för äldre android telefoner framöver så att man kan testa gratis varianten i mobilen