Permalänk
Medlem

GHOST S120

Målet var att få plats med 120mm radiator i spöket utan tophat. Det gick till slut efter mycket trixande.

Komponenter

  • Ghost S1 Sandstone + Small tophat

  • AMD Ryzen 5 3600

  • ASUS ROG STRIX X470-I GAMING

  • Corsair 2x8GB DDR4 3200Mhz CL16

  • Samsung 970 EVO 250GB NVMe

  • Corsair SF600 600W Gold

  • Asus Radeon RX580 Dual OC

  • Magicool 120mm G2 Slim Radiator

  • Alphacool Eisbaer LT Solo

  • 1 x Noctua NF-A12x25 PWM 120x25mm

  • 2 x Gelid Solutions Slim 120x15mm

  • 2 x Mini Antenner 5cm

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Haha du skojjar.. sjukaste ghosten ja sett!

Hur ser temps ut utan tophat plus fläktarna där?
Förresten vart fick du tag i antennerna? Ser supercoola ut. Hur bra funkar dom jämfört med medföljande grej till det moderkortet?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Wow den där strömkabeln till agget ser inte petsäker ut.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Wow den där strömkabeln till agget ser inte petsäker ut.

TS skulle kanske lägga en rejäl klick silikon över de bitvis frilagda kablarna vore trist om något skulle droppa på eller ta i chassit och kortsluta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

TS skulle kanske lägga en rejäl klick silikon över de bitvis frilagda kablarna vore trist om något skulle droppa på eller ta i chassit och kortsluta.

Tycker nog inte de ser frilagda ut, krympslang och övertäckt precis tillräckligt.

ballt bygge oavsett!

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Haha du skojjar.. sjukaste ghosten ja sett!

Hur ser temps ut utan tophat plus fläktarna där?
Förresten vart fick du tag i antennerna? Ser supercoola ut. Hur bra funkar dom jämfört med medföljande grej till det moderkortet?

Har inte testat så mycket ännu men snabb test kom jag upp i 75c med cinebench @ 1000 rpm. Tänkte vrida på cpu fläkten nån dag och se om det blir skillnad. Kommer överklocka senare när jag har mer tid.
Heller inte testat prestanda på antennerna då jag endast använder bluetooth.

Skrivet av Snorlena:

Wow den där strömkabeln till agget ser inte petsäker ut.

Nej inte det säkraste men det funkar. Hade jag kört utan tophat så hade jag nog säkrat upp den lite mer.

Permalänk
Medlem

@FiftyFifty:
Tack!
Jag använder själv bara bluetooth också så hör gärna hur det fungerar för dig
Var köpte du dom?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: Ebay. Funkar bra till mus och tangentbord. Har ett par extra om du behöver.

Permalänk
Medlem

Men du har ju en tophat?

Permalänk

Nice! Hur är cpu temps i load med vatten? kör själv luft med 9900k med stabila temps i min ghost, men man tackar ju aldrig nej till ännu lägre

Permalänk
Medlem

@MrtechAnt: Tror det är max 5-10 grader skillnad mot en bra luftkylare.

Permalänk
Medlem

@tBiorrith: Ja extra kylning är bra att ha. Var mest en grej att kunna köra utan tophat om man ville.

Permalänk
Medlem

@FiftyFifty Stiligt bygge! Du råkar inte ha ett par extra av dem där skenorna? Tycker min 240 radiator behöver varva ganska rejält med standard fästet...

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

@Haibane: Nej tyvärr. Ja originalen suger verkligen, det finns att köpa här https://www.meta-customs.de/Order/Mountplate/. Lite dyrt men du kanske tycker det är värt det.

Permalänk
Medlem

Var har du köpt miniantennerna? Är det RP-SMA Male koppling?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

@PaE:

Japp RP-SMA Male. Finns massa på ebay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

@PaE:

Japp RP-SMA Male. Finns massa på ebay.

Tack!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE