Permalänk
Medlem

Total garderobsrensning

Tjena!

Har kört KonMarie på mina datorprylar, så nu slumpar jag bort dem till högst betalande. Skambud är helt ok, men tänker inte att skicka om det inte är värt besväret. Föredrar alltså helt klart avhämtning. Den som hämtar kan också få rota igenom några lådor och sopsäckar fyllda med sladdar och annat krams, varav en del är relativt värdefullt (sladdar till ljudutrustning, massvis med HDMI-kablar, en massa routrar, massvis med grenuttag, osv) som annars kommer att hamna på tippen på lördag.

Det som säljs är:

-Das Keyboard Model S Ultimate, cherry mx brown
-Steelkeys 7G, cherry mx black
-Model M från Ambra, ett av IBMs dotterföretag, så den ska vara identisk från motsvarande från IBM. Producerat 1994.
-Två Thinkpads till vilka jag förhoppningsvis snart hittar laddarna: en T60 inklusive docka och en X201, skicket är helt ok
-Två webbkameror från Logitech, en i 1080p, den andra vet jag inte riktigt men det står nåt med Zeiss på den så är säkert bra
-Studiomikrofon från Røde, modell NT1A, inklusive ett gediget bordsstativ
-GPU från EVGA, GTX680 referensmodell
-RAM, Corsair Vengeance, 4x8GB DDR3 @1600mhz, den ena saknar plasten eftersom jag var tvungen att klämma in den under en skrymmande cpu-kylare
-PCI-modul för Wifi från Deltaco, står wlan-100 på den
-AMD Athlon II 645
-AMD Phenom II 965BE
-Moderkort från Gigabyte, modell 890GPA-UD3H
-Nätaggregat från Corsair, TX650W (osäker på rating, kan ta reda på det om det är av intresse)
-Modulärt nätaggregat från EVGA, NEX650G (gold 80+)
-Skärm från BenQ, 24", 1080p@120hz, modell XL2410-B
-Skärm från LG, Flatron W2353V-PF, 1080p@60hz

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Bjuder 250 :- + frakt för nedanstående:
Modulärt nätaggregat från EVGA, NEX650G

Permalänk
Medlem

Edit
Tx650w
Gtx 680
4x8gb ddr3
Gärna några vanliga Psu strömkablar om du har
700kr plus frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kom just på att jag nog ändå vill behålla nätagget från EVGA. Ber om ursäkt för det! Resten är förstås fortfarande till salu och ingenting jag har några problem med att göra mig av med.

Permalänk

Intresserad av Model M samt kanske också DAS Professional S. Hur mycket skulle du vilja ha för de, antagligen enskilt eller om jag tar både (utan frakt, bor i götet)?

Permalänk
Medlem

200 + ev frakt (kanske kan hämta) för
- Två webbkameror från Logitech

Permalänk

Skärm från BenQ, 24", 1080p@120hz för 500kr och kan hämta imorgon beroende på vart du bor.

Permalänk
Medlem

Bjuder 100kr för Corsair, TX650W. Kan hämta.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av TutenStain:

Intresserad av Model M samt kanske också DAS Professional S. Hur mycket skulle du vilja ha för de, antagligen enskilt eller om jag tar både (utan frakt, bor i götet)?

250kr per styck tycker jag är lagom. Sen tar jag gärna emot högre bud på Model M ifall folk faktiskt är intresserade. Lade upp dem tidigare men var för kinkig med priset då. Nu vill jag bara bli av med dem.

Övriga bud är tacksamt noterade, och jag säljer gärna sakerna för de priserna om det inte kommer in fler bud. Skickar PM angående skärmen från BenQ imorgon om jag inte får fler bud, övriga avslutar jag på onsdag kväll om det inte är någon mer som har tidsbegränsningar för att hämta i Göteborg.

Permalänk
Medlem

@Valvar: Jag budar 300:- (kan fixa upphämtning gbg) för Model M

Permalänk
Medlem

vet inte vad man ger för ett sånt grafikkort men.. 100kr + upphämtning?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tx650w
Gtx 680
4x8gb ddr3
800 kr plus frakt

röde mic
500 kr plus frakt

deltaco wifi
50 kr plus frakt

Så totti 1350 kr plus frakt

Permalänk

-Steelkeys 7G, cherry mx black
-Skärm från LG, Flatron W2353V-PF, 1080p@60hz

200:- hämtar

Permalänk

Bjuder 300 + frakt för Das Keyboard

Permalänk

Kan du ge mer information om skick för båda skärmarna? Finns det några synliga skador, döda pixlar osv?

Stöder XL2410-B 120Hz via HDMI eller fungerar den funktionen bara med DVI med dubbel länk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Super Älg:

Kan du ge mer information om konditionen för båda skärmarna? Finns det några synliga skador, döda pixlar osv?

Stöder XL2410-B 120Hz via HDMI eller fungerar den funktionen bara med DVI med dubbel länk?

Det är ett tag sedan jag använde någon av dem, men jag lade aldrig märke till några döda pixlar eller andra saker som störde den visuella upplevelsen såsom synliga repor. Jag ska kolla mer noggrant när jag kommer hem, men jag tror inte att det ska vara några repor på glaset av någon av dem. Dock är skicket inte fantastiskt i övrigt - plasten lär ha smårepor, de är dammiga, och glaset behöver nog torkas av med hjälp av lämplig substans (alkohol, antar jag, men har ingen koll på vad som är lämpligt). Enligt specbladet på Inet ska 120hz funka bra via HDMI. Återkommer med en bättre beskrivning av skicket när jag kommit hem ikväll.

Permalänk
Skrivet av Valvar:

Det är ett tag sedan jag använde någon av dem, men jag lade aldrig märke till några döda pixlar eller andra saker som störde den visuella upplevelsen såsom synliga repor. Jag ska kolla mer noggrant när jag kommer hem, men jag tror inte att det ska vara några repor på glaset av någon av dem. Dock är skicket inte fantastiskt i övrigt - plasten lär ha smårepor, de är dammiga, och glaset behöver nog torkas av med hjälp av lämplig substans (alkohol, antar jag, men har ingen koll på vad som är lämpligt). Enligt specbladet på Inet ska 120hz funka bra via HDMI. Återkommer med en bättre beskrivning av skicket när jag kommit hem ikväll.

Tack. Detta specifikationsblad är dock för XL2410T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Super Älg:

Tack. Detta specifikationsblad är dock för XL2410T.

Oj, jag har visst skrivit fel i annonsen - det ska nog vara XL2410T och inte XL2410-B. Jag ber om ursäkt. Båda beteckningarna används på baksidan av skärmen:

(bild från igårkväll, har inte kommit hem ännu )

Permalänk

Mysteriet är löst. 😎

Jag bjuder 200 kr för LG skärmen. Jag skulle kunna hämta den i kväll om tillämpligt, annars en annan dag som passar dig.

För XL2410T verkar det som om 120Hz 1080p kanske inte stöds via HDMI. Det kräver DVI-D."List of 120+ Hz monitors limited to 60 Hz at full resolution over HDMI".

Bjud bara på LG nu, ledsen.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Super Älg:

Mysteriet är löst. 😎

Jag bjuder 200 kr för LG skärmen. Jag skulle kunna hämta den i kväll om tillämpligt, annars en annan dag som passar dig.

För XL2410T verkar det som om 120Hz 1080p kanske inte stöds via HDMI. Det kräver DVI-D."List of 120+ Hz monitors limited to 60 Hz at full resolution over HDMI".

Ah, japp, du har nog dessvärre rätt, och jag läste specbladet felaktigt. Det var tydligen bara vertikal frekvens (hur det nu funkar) som gick bra i 120hz över HDMI, och inte horisontell frekvens.

Permalänk

Jag tror att du var på rätt spår med vertikal frekvens, men begränsningen måste vara hur skärmen stöder HDMI. Det verkar dock inte vara några problem med 1080p 120Hz över DVI med dubbel länk.

Permalänk

Bjuder 100kr plus frakt för Thinkpad X201.

Permalänk
Medlem

@Valvar: 150kr + frakt för thinkpad x201!

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk

@valvar: Bjuder 250kr plus frakt för Thinkpad X201

Permalänk

@valvar kan eventuellt få det upphämtat i helgen beroende på var i göteborgsområdet du finns.

Permalänk
Medlem

@emil.sjoeholm Jag bor i Majorna, och kommer att vara helt tillgänglig söndag eftermiddag. Lördag och söndag förmiddag varierar lite, men det går nog att ordna någonting då också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

Tjena!

Har kört KonMarie på mina datorprylar, så nu slumpar jag bort dem till högst betalande. Skambud är helt ok, men tänker inte att skicka om det inte är värt besväret. Föredrar alltså helt klart avhämtning. Den som hämtar kan också få rota igenom några lådor och sopsäckar fyllda med sladdar och annat krams, varav en del är relativt värdefullt (sladdar till ljudutrustning, massvis med HDMI-kablar, en massa routrar, massvis med grenuttag, osv) som annars kommer att hamna på tippen på lördag.

Det som säljs är:

-Das Keyboard Model S Ultimate, cherry mx brown
-Steelkeys 7G, cherry mx black
-Model M från Ambra, ett av IBMs dotterföretag, så den ska vara identisk från motsvarande från IBM. Producerat 1994.
-Två Thinkpads till vilka jag förhoppningsvis snart hittar laddarna: en T60 inklusive docka och en X201, skicket är helt ok
-Två webbkameror från Logitech, en i 1080p, den andra vet jag inte riktigt men det står nåt med Zeiss på den så är säkert bra
-Studiomikrofon från Røde, modell NT1A, inklusive ett gediget bordsstativ
-GPU från EVGA, GTX680 referensmodell
-RAM, Corsair Vengeance, 4x8GB DDR3 @1600mhz, den ena saknar plasten eftersom jag var tvungen att klämma in den under en skrymmande cpu-kylare
-PCI-modul för Wifi från Deltaco, står wlan-100 på den
-AMD Athlon II 645
-AMD Phenom II 965BE
-Moderkort från Gigabyte, modell 890GPA-UD3H
-Nätaggregat från Corsair, TX650W (osäker på rating, kan ta reda på det om det är av intresse)
-Modulärt nätaggregat från EVGA, NEX650G (gold 80+)
-Skärm från BenQ, 24", 1080p@120hz, modell XL2410-B
-Skärm från LG, Flatron W2353V-PF, 1080p@60hz

Läs hela annonsen här

Vad vill du ha för att det ska kännas lönt att skicka AMD Phenom II 965BE

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av malmmalm:

Vad vill du ha för att det ska kännas lönt att skicka AMD Phenom II 965BE

Skickades från m.sweclockers.com

50kr + frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

50kr + frakt?

Pm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@valvar Bjuder 500kr för 4x8GB DDR3, hämtar.