Permalänk

Datorbygge, mini-itx, tips

Pcbuild

Alla tips gäller, dock har jag bestämt mig för chassit men ni kan skicka tips om det är en stor förbättring av det jag har valt.

Orolig gällande temperaturer när jag spelar Ark Survival Evolved. Har en widescreen 4k skärm (acer predator x34p), ska köpa nytt grafikkort när 3000-serien finns i butik.

PS: Har redan en 1070 som jag kommer använda när jag spelar.

Permalänk
Medlem

Vilket chassi har du tänkt?
Gåt själv och väntar på att starta mitt bygge, chassisy skall skickas nästa vecka (ncase m1)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sorry, såg nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tyckte att moderkortet på nästan 3500kr var lite dyrt. Det finns billigare B450i moderkort för halva priset men det finns en risk att du får be butiken flasha det åt dig för att klara 3000-serien.

Permalänk
Skrivet av Olsson80:

Vilket chassi har du tänkt?
Gåt själv och väntar på att starta mitt bygge, chassisy skall skickas nästa vecka (ncase m1)

Skickades från m.sweclockers.com

Låter inte det chassit väldigt mycket + dyrt?
Kollade lite reviews på youtube om den men hittade inte vart du kunde köpa den i Sverige.
Tror du att den är bättre än Evolve Shift Air?

Permalänk
Skrivet av SweatyLlama:

Tyckte att moderkortet på nästan 3500kr var lite dyrt. Det finns billigare B450i moderkort för halva priset men det finns en risk att du får be butiken flasha det åt dig för att klara 3000-serien.

Vad betyder "flasha" moderkortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Viking
Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

Intressant, är det stor skillnad på Samsungs M.2 oc Kingstons M.2 gällande hastighet?
Vad är skillnaden mellan ASrock och Asus itx-kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Viking
Skrivet av M8TheBait:

Intressant, är det stor skillnad på Samsungs M.2 oc Kingstons M.2 gällande hastighet?
Skickades från m.sweclockers.com

KC2000: 3200 MBps i läs och 2200 MBps i skriv och Samsung: 3500 MBps i läs och 3300 MBps i skriv.
Du märker ingen större skillnad i spel iaf.

Skrivet av M8TheBait:

Vad är skillnaden mellan ASrock och Asus itx-kort?
Skickades från m.sweclockers.com

https://www.prisjakt.nu/jamfor/produkter/5166484,5102535?cate...

Största skillnaden jag ser är väl att du förlorar en M.2 slot med Asrock.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz