Link Hints – en browser extension för att klicka med tangentbordet

Permalänk
Medlem

Link Hints – en browser extension för att klicka med tangentbordet

Efter nästan två års utveckling vill jag presentera en browser extension jag utvecklat: Link Hints. Finns till både Firefox och Chrome.

Det är till för de som har svårt att använda mus samt power users. Tänkte att det kan finnas en och annan power user här på forumet!

Om du använt Vimium någon gång kommer du känna igen dig – Link Hints är som Vimium’s Hints Mode, men utan Vim-kortkommandon. Men jag skulle vilja påstå att Link Hints är långt mycket mer avancerat – men ändå lättanvänt. Link Hints håller reda på alla klickbara element i bakgrunden när webbläsaren inte jobbar med något annat. Detta gör att ”hintsen” dyker upp snabbt oavsett hur stor/lång sidan är. Link Hints fokuserar också på att placera ”hintsen” på ett intuitivt sätt.

Programmet är skrivet i JavaScript med Flow för typcheckning, men jag vill konvertera till TypeScript för det har bättre tooling tycker jag.

Är det någon som har någon feedback, eller frågor om JavaScript, TypeScript och utveckling Web Extensions så skriv gärna!