2060 super utan irriterande spoltjut vilket märke?

Permalänk
Medlem

2060 super utan irriterande spoltjut vilket märke?

Tjena jag tänkte höra mig för av er 2060 super användare vilka/vilket kort ni har och vilket som inte lever fan i spolarna!

Sålde mitt 5700xt och köpte mig ett Asus rog strix 2060 RTX Advanced Evo super och satte i det i burken drog igång csgo och jag tänkte men vad i hela fridens namn är detta oväsen från kortet? är detta kortet ett budget kort i rog serien eller? för det verkar sitta spolar av otroligt låg kvalite som låter utav bara fasiken....

Detta kan jag verkligen inte leva med då jag är otroligt känslig för ljud i min burk. mitt 1060 gtx rog strix låter verkligen inte såhär.

Så jag undrar vilka kort ni har och som inte låter såhär och som ni kan REK! visst finns det alltid kort i alla serier av olika tillverkare som låter men detta var nåt så sjukt.

Vore tacksam för lite info och tips om vilka/vilket kort jag ska kika på och köpa för detta åker tillbaka direkt..

Mvh Tom

Permalänk
Inaktiv

Spoltjut har inget med kvalitet att göra. Det är helt olika vilka som tjuter och jag antar att det även kan skilja mellan likadana kort.

Permalänk
Medlem

@120hz: Prova att sätt en cap på fps. Tex 300 fps eller vad du nu behöver max i csgo.

Funkar det så sätt en cap i alla spel. Jag kör själv med max 120 fps då jag har en 120Hz skärm.
Spelar ej csgo

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

@SCORPIUS: jag har gjort allt det tyvärr =( men så fort jag drar igång ett spel så tjuter det som fan och surrar/buzzing....

Permalänk
Medlem

asus 2060 strix . helt tyst oavsett fps.

Är tyvärr mer än kortet som avgör om det låter illa, bla nät aggregaten kan göra så korten låter.
Prova med annan strömförsörjning om du kan låna ett annat.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

Du kan testa laborera lite med volten på kortet ifall du vill. Kan få ljudet att försvinna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

asus 2060 strix . helt tyst oavsett fps.

Är tyvärr mer än kortet som avgör om det låter illa, bla nät aggregaten kan göra så korten låter.
Prova med annan strömförsörjning om du kan låna ett annat.

Jag kör med ett kvalle agg Seasonic Focus Plus Gold 650W
Köpte detta just för att dem gör kvalle agg och slippa massa strul.

Men visst jag får hem ett annat agg i veckan ska se om ljudet blir bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

@SCORPIUS: jag har gjort allt det tyvärr =( men så fort jag drar igång ett spel så tjuter det som fan och surrar/buzzing....

Illa :/
Hur långt ned har du tagit fps? Prova med 30 fps och återkom.
Var säker på att den är låst. Ta upp overlay så du ser.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Illa :/
Hur långt ned har du tagit fps? Prova med 30 fps och återkom.
Var säker på att den är låst. Ta upp overlay så du ser.

ligger jag runt 100-140 fps så låter det inte så mycket men icsgo osv vill man ligga högre! hade ett MSI 5700XT innan detta och det lät lite men inte så man irriterade sig på det för det var så lågt.. men detta right out of the box fi fan! alltid köpt ROG STRIX typ i Nvidia kort för dem har hållt bra kvalle... men tyvärr får detta kort åka tillbaka =( sitta utan kort usch!

Permalänk
Medlem

Asus verkar verkligen tumma på sin kvalite och vad dem sätter ihop sina kort med.
Köpte ett billigare Gigabyte windforce OC 2060 RTX super och det låter inget alls fast kvaliten på kortet känns så B jämfört med Asus strix kort.. men strix kortet tjöt och levde fan helt sinnes vilket oljud från det kortet..

Har ni andra här på SWEC börjat bojkotta asus prylar för andra tillverkares prylar? vore kul att veta....