Permalänk
Medlem

Avmontera stol

Jag har köpt en Ergomax 100 och vill byta ut gasfjädern och skicka tillbaka fotringen. Problemet är att jag inte kan få loss skiten efter att det har monterats! Det är som att det har epoxylimmats. Jag har följt anvisningar som i videos som denna och måste ha slagit säkert 200 slag mot hjulbasen (från ovansidan) och hälften så många mot sätesdelen (från undersidan) med gummihammare och det ruckas inte på i det minsta.

Jag trodde aldrig att jag skulle behöva skriva en pinsam tråd som denna. Men jag vet fan inte hur man får isär delarna igen och jag behöver skicka tillbaka dessa delar nästa vecka. Hur gör man när det sitter som berget?

Permalänk

Fick slå som en idiot med slägga på botten av cylindern för att få loss min ur foten när den började tappa trycket och fick en ny på garantin.

kommer demolera cylindern totalt och tips är att ha den utskjuten fullt så du har så lite tryck i den som möjligt och stå helst bakom något som täcker kroppen så mycket som möjligt om den skulle explodera.

de är inte byggda för att demonteras cylindern pressas fast i konan på foten/stolsfästet av din vikt.

möjligen kan du värma foten och strolsfästet med blåslampa/värmepistol så den expanderar medans du har blöta/frusna trasor runt cylindern som kyler den så kan det gå lite lättare eventuellt iom att metallen som värms expanderar så hålet blir större medans lägre temp får cylindern att krympa om än väldigt marginellt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Sticker gasfjädern ut på undersidan av fotringen?
Jag har ställt fotringen på en planka i mitten, så all vikt vilar på gasfjädern, och sedan hoppat på fotringen, har i princip alltid fungerat.

Är fotringen av sämre variant, eller du hoppar långt ut riskerar du knäcka benen på fotringen istället för att få loss gasfjädern, men som slutligt alternativ.

(en fotring som går sönder torde ju även det kunna gå på garanti beroende på hur tur du har. )

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com