Nvidias finansrapport visar svagt 2019 med starkt avslut på året

Permalänk
Melding Plague

Nvidias finansrapport visar svagt 2019 med starkt avslut på året

Rekordhöga intäkter från datacenter-divisionen och ett starkt fjärde kvartal är ljusglimtar i ett annars svagt räkenskapsår för Nvidia.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hoppas det fortsätter om de har fort har sjukt höga priset på sina kommande GPUer...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Får verkligen hoppas på ett starkare år med Ampere! Förhoppningsvis lanseras toppmodellerna relativt snart också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Anledningen till att gaming-segmentet sjunkt är ju deras sjuka priser.
På serversidan finns ju pengar i massvis och där handlar det mer om prestanda / watt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Tror de kan tacka AMD och Navis drivrutiner för sista kvartalet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gissningsvis går intäkterna upp för att hela "Super" uppdateringen i mellanklassen gått igenom nu, och att de redan betalat för de kiselarken till TSMC tidigare.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tror de kan tacka AMD och Navis drivrutiner för sista kvartalet

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt kort fungerar utmärkt när jag stängde av allt i AMD settings utom Freesync då

inga svarta skärmar, inga krascher, ingen överhettning och tyst som attan när jag undervoltade det.

Tror deras uppgång under hösten var pga bra priser på RTX ej "super" modeller som såldes ut under BF19.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Anledningen till att gaming-segmentet sjunkt är ju deras sjuka priser.
På serversidan finns ju pengar i massvis och där handlar det mer om prestanda / watt.

Eller för att 2018s intäckter är extremt färgade pga mining boomen... kolla Q4 mot föregående år (när miningboomen dött), upp 56%.

Permalänk
Medlem

@Oliver91: Fast att stänga av alla funktioner för att det ska fungera är ju just å säga att de inte fungerar.. eller?

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Anledningen till att gaming-segmentet sjunkt är ju deras sjuka priser.
På serversidan finns ju pengar i massvis och där handlar det mer om prestanda / watt.

Nej, helt fel.
Anledningen är mining-hysterin vi hade för ett par år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

@Oliver91: Fast att stänga av alla funktioner för att det ska fungera är ju just å säga att de inte fungerar.. eller?

Det är gimmick effekter, kan ändra grafikinställningar i spelen istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Bruttomarginalen är det som inte går neråt i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

@Oliver91: Faktum kvarstår att drivrutinen inte fungerar om inte funktioner i den gör de. Sen kan man definiera det hur man vill.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Mitt kort fungerar utmärkt när jag stängde av allt i AMD settings utom Freesync då

inga svarta skärmar, inga krascher, ingen överhettning och tyst som attan när jag undervoltade det.

Tror deras uppgång under hösten var pga bra priser på RTX ej "super" modeller som såldes ut under BF19.

Även om du inte har problem är det många andra som har det och läser trådar varje dag bara här på sweclockers som inte orkar längre och betalar mer för att byta till gröna laget. Härligt för dig att det fungerar, men jag tror många köpt Nvidia eftersom folk väntade på Navi och sedan inte stannade med röda laget efter alla problem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Även om du inte har problem är det många andra som har det och läser trådar varje dag bara här på sweclockers som inte orkar längre och betalar mer för att byta till gröna laget. Härligt för dig att det fungerar, men jag tror många köpt Nvidia eftersom folk väntade på Navi och sedan inte stannade med röda laget efter alla problem

Skickades från m.sweclockers.com

Nu i efterhand skulle jag hellre köpt RTX 2070 för helt problemfritt har det inte varit, tog nån timme av googling för att lösa alla skumma amd drivrutinsproblem men fick det att funka till slut

Tycker det är lite pinsamt att man måste stänga av massa "standard" options och undervolta grafikkortet för att få det stabilt.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Nu i efterhand skulle jag hellre köpt RTX 2070 för helt problemfritt har det inte varit, tog nån timme av googling för att lösa alla skumma amd drivrutinsproblem men fick det att funka till slut

Tycker det är lite pinsamt att man måste stänga av massa "standard" options och undervolta grafikkortet för att få det stabilt.

Jag tycker dock att om man inte orkar googla och försöka själv så kanske man inte ska ha en dator av den här kalibern. Hela min karriär är ju grundad i att fixa och pilla med datorer i hela min uppväxt, men nu när jag fått annat att göra så förstår jag också som som inte har tid och bara vill ha det att fungera. Jag själv har några timmar per månad för speltid, skulle bli noll ganska fort om jag hade haft Navi. Nu har jag dock inga moderna saker alls, det kan också vara en lösning...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Mitt kort fungerar utmärkt när jag stängde av allt i AMD settings utom Freesync då

inga svarta skärmar, inga krascher, ingen överhettning och tyst som attan när jag undervoltade det.

Har ett stock ("lövblåsare") Sapphire 5700 sedan förra sommaren och har i stort sett aldrig haft några problem. Har haft på Enhanced Sync i flertal spel utan svarta skärmar eller kraschat. Även haft på Radeon Image Sharpening i spel som Bioshock och Grim Dawn.
Fast nu har jag stängt av allt och har bara på Freesync och Chill med inställda fps.
Det som har varit ett problem är när när jag her på datorn och skärmen från start så vill skärmen ibland eller nån gång få för sig av att stänga av sig när man kommer till Windows skrivbordet. Då måste jag stänga av skärmen och he på den igen. Funkar som vanligt därefter.

Har du undervoltat innan dom kom med den nya outlayen? I så fall, har du samma inställningar på undervolten eller har du fått ändrat till nya siffror?
Vad ligger din undervolt-siffror på?

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed