Blocketköpare frågar om kvitto innan betalning genomförd - risk för bli lurad?

Permalänk

Blocketköpare frågar om kvitto innan betalning genomförd - risk för bli lurad?

Någon som har koll på om det är säkert att visa kvitto innan jag har fått betalningen? Undrar mest om köparen, om han/hon så ville, kunde blåsa en och påstå de redan har betalat för varan i en eventuell rättsprocess. De innehar ju "ägarbeviset" även om det står i mitt namn.

Permalänk

En bild på kvittot bevisar ingenting. Så ja det är säkert.

Permalänk

@SuperDuperKillen: Okay, tack för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

@easypeasy: Det är nog rimligare att personen vill se att den inte är stulen innan de betalar. Ska du skicka varan eller är det överlämnande?

Permalänk

@Chrisism8: Ah, okay. Det gäller en TV så personen i fråga kommer isåfall för upphämtning. Ville mest vara hundra på att en bild, vare sig det är fotat eller bifogat inte utgör någon risk för mig.

Permalänk
Medlem

Jag har själv råkat ut för detta, och jag skulle aldrig skicka ett kvitto utan att träffa köparen först. Finns ganska mycket man kan göra med ett kvitto där S/N står nedskrivet, och det är också därför som man väldigt ofta blurrar för IMEI samt S/N när man lägger ut varor på blocket.

Permalänk
Inaktiv

Skicka en bild men sudda över serienummer och streck-koder

Permalänk
Skrivet av anon298854:

Skicka en bild men sudda över serienummer och streck-koder

glöm inte att inkludera en lapp brevid också med datum och namn brevid så att han inte tror att du bara fiskat upp random kvitto på google för en lika dan produkt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows