SweClockers "Gubben" får nytt liv

Permalänk

Riktigt snygg logotyp och text! Båda ser moderna ut samtidigt som de bibehåller känslan som den tidigare grafiska stilen hade.

Permalänk
Medlem

Mysigt!

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Hur coolt är inte detta, ser bra ut!

Permalänk
Musikälskare

Triv!

När kommer ni göra om hela sidan? SweC 3.0?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Chromatic:

"Jag är inte rasist" men just nu så är han mörkhyad eller "blackface" och det känns konstigt.

Med tanke på att tillägg som gör sajten mörk inte är officiella från vår sida är det utanför vår kontroll att logotypen i toppen blir som den blir. Vi hjälper självklart den / de medlemmar som plitat ihop de mörka temana om de vill göra så nya loggan ser korrekt ut även med deras tillägg.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Snel gobe!

Permalänk
Medlem

*BAM* 5 av 5 på den asså

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Kændes omedelbart lite fræschare. Bra att gubben får vara kvar

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Trevligt med nytt och fräscht.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer det finnas en variant med gubben i en cirkel och texten "sweclockers" runt, som tidigare? Tycker den är riktigt snygg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Med tanke på att tillägg som gör sajten mörk inte är officiella från vår sida är det utanför vår kontroll att logotypen i toppen blir som den blir. Vi hjälper självklart den / de medlemmar som plitat ihop de mörka temana om de vill göra så nya loggan ser korrekt ut även med deras tillägg.

Fejset borde inte vara transparent, det borde ha en färg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

https://i.imgur.com/Tdoo77N.jpg

Hoppas loggan lagas för oss som använder dark mode xD

Stör mig också lite på detta. Man skulle kunna (via Stylus t.ex) ändra så att bakgrundsbilden pekar på "/gfx/sweclockers-white.svg" istället.

Jag petade in detta lite snabbt och tycker det funkar bra, men man vill ju ha den riktiga loggan

.header .logo { background-image: url(/gfx/sweclockers-white.svg); background-position: center; }

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av svan_lind89:

Tycker faktiskt om den förra bättre men kul med förändring!
Den nya påminner lite om Bubbles från trailer park boys

https://imgur.com/KSHXVGw.png

Dold text

Nej! Jag skojar bara! Gubben ser snäll ut! Välgjord logga

Permalänk
Medlem

Gillar att ni har tagit bort .com men har svårt för nya gubben Aja ska inte gnälla, jag vänjer mig nog så småningom

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Stör mig också lite på detta. Man skulle kunna (via Stylus t.ex) ändra så att bakgrundsbilden pekar på "/gfx/sweclockers-white.svg" istället.

Jag petade in detta lite snabbt och tycker det funkar bra, men man vill ju ha den riktiga loggan

.header .logo { background-image: url(/gfx/sweclockers-white.svg); background-position: center; }

Annars kanske man kan lösa det genom att lägga in:

div.section.brand { background: #F5F5F5 !important; height: unset !important; }

Gjorde jag i Better Sweclockers inställningar

Rätt vit färg kanske är bättre F5F5F5
Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Moderator
Testpilot

Det bästa jag varit med om sedan jag konfirmerades. Måste varit någon mycket slipad som jobbat med detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flashen:

Triv!

När kommer ni göra om hela sidan? SweC 3.0?

Sidan i sig är nog på version 6 om jag inte minns helt galet

OnT: Gillar att gubben fått sig ett lyft och en mer central position i den grafiska proflen. Den hör liksom till!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Nya gubben ser ut som en kollega till mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av drwlz:

Stör mig också lite på detta. Man skulle kunna (via Stylus t.ex) ändra så att bakgrundsbilden pekar på "/gfx/sweclockers-white.svg" istället.

Jag petade in detta lite snabbt och tycker det funkar bra, men man vill ju ha den riktiga loggan

.header .logo { background-image: url(/gfx/sweclockers-white.svg); background-position: center; }

Nackdelen med detta är att man inte får gubben, utan bara "SWECLOCKERS" med vit text. Tycker personligen det ser för skrikigt ut när loggan är kritvit i det mörka temat, men det är enkelt ordnat:

.header .logo { background-image: url(/gfx/sweclockers-white.svg); background-position: center; + opacity: 0.5; }

Ser vettigt ut, men gubben saknas förstås fortfarande.

Skrivet av Lagers:

Annars kanske man kan lösa det genom att lägga in:

div.section.brand { background: #F5F5F5 !important; height: unset !important; }

Gjorde jag i Better Sweclockers inställningar

Nackdelen med detta är att hela loggan då får en ljusgrå rektangulär bakgrund, vilket inte heller ser så bra ut mot den mörka bakgrunden.

Vi får slå våra kloka huvuden ihop, eller vad säger ni, @Blargmode, @Soitora, @LemonIllusion et al.?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Alling: Går ju bra så länge. Får man njuta av den fina nya gubben i rätt färger med dark mode påslaget Swecklockers kan ju ha en fast bakgrund på gubben så är det löst för oss alla

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Den nya gubben har samma stil som "Fallout"-serien. Kul!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Bra jobbat

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Bugar och bockar, det var snyggt gjort!

Permalänk
Medlem

Synd att ni inte tog bort .com på er tröja innan också men antar att detta kommer hända nu

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

https://i.imgur.com/Tdoo77N.jpg

Hoppas loggan lagas för oss som använder dark mode xD

Hur fixar man dark mode?

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Skäggig legend

Tycker den blev Gjym!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Inaktiv

Kul! Fast ser förjävligt ut när man använder Dark Reader. Ser ut som ett negativ

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av vargeEEEEn:

Sidan i sig är nog på version 6 om jag inte minns helt galet

OnT: Gillar att gubben fått sig ett lyft och en mer central position i den grafiska proflen. Den hör liksom till!

Där ser man!

Det vore najs med en fixed header som följer med när man scrollar, kanske kunde innehålla "Framsida - Tester - Guider..." och användar-sektionen som ni har nu på toppen

Men för övrigt är sidan snabb och fin, mycket nöjd och tycker inte det ska ske för stora ändringar så det blir som prisjakt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av draanexle:

Hur fixar man dark mode?

Om du installerar Better SweClockers kan du ha det mörka temat aktiverat för jämnan eller automatiskt mellan tider du själv väljer.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Men VAD heter han? Har honom både på t-shirt och kaffemugg men kan aldrig svara på frågor av barnen vem det är

Sverker, för för det har lite likheter med sweclockers... Enligt mig!