Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

SweClockers "Gubben" får nytt liv

SweClockers "Gubben" får nytt liv

En genomtänkt grafisk profil med en ny "Gubbe" som fungerar bättre på såväl webben som i tryck. Det här är SweClockers!

Läs hela artikeln här

Fin fin Gubbe!

hah

Riktigt fett, behövdes verkligen tillsammans med den förnyade swec-lloggan!

/Lifooz

Ny och föryngrad gubbe, kul...

Tråkigt att se att han tappat lite hår sen sist... händer väl alla...

Inte SweClockers.com?

Nu jävlar vill jag ha en ny musmatta!

RETRO Sweclockers.com-musmatta säljes, budstart 40.000;-

Gillar som fan ... loggan blev mycket bra.

Hardwaredreams är episk

Fint!

För mig som följt SweClockers länge, långt innan jag blev medlem, så är det roligt att se en såpass omtyckt profil lyftas.

Tror han är känd världen över, är många sidor som har en bild på honom med i samband med att SweClockers omnämns.

Att hålla fast vid sin kärna och identitet är starkt. Är alltför många som inte ser värdet av att behålla fungerande koncept i dagens samhälle, så tumme upp för detta!

Stiligt!

Blev paff när jag refresha sidan

Skickades från m.sweclockers.com

Nyhetsboten med första kommentaren vägrar acceptera förändringen verkar det som

Har @emilakered skaffat glasögon?

Väldigt stiligt och Clean look måste jag säga! 7/5!!!

Pilkington-esque

Mycket stiligt, I like!

I samband med att jag själv identifierar mig mer och mer med 'Gubben' sen jag reggade mig här så kan jag enbart vara positivt inställd till fenomenet. Hejja Gubben!

Ser en liten touch av Emil där

Gillade inte gubben, men älskar nya texten. Men gubben antar jag är mest en vanesak

Men av nyfikenhet, vad är det som gör att nya grafiken fungerar bättre på internet? Inte så att gamla hade jaggies o grejer (kanske om du kör extremt lågupplöst skärm?).

Hoppas loggan lagas för oss som använder dark mode xD

Men VAD heter han? Har honom både på t-shirt och kaffemugg men kan aldrig svara på vad han heter när barnen frågar.

Edit
När han är klar i Italien får han gärna komma till mitt kontor i Örebro, skulle passa som handen i handsken

Senast redigerat 2020-02-13 18:30

Gubbklockers alltså, Framtiden™!
Lite chockartat med en helt annan logotyp sådär. Förändring är läskigt.

Trevligt avslut för "gamla gubben" i videon, iaf. Förstklassig produktion!

Nej men! Tra på trissor!

*edit *
Kan ju utveckla min kommentar lite kom jag på. Ser lite naket ut utan ".com" på slutet haha. Istället har vi gubben till vänster. Blir en vanesak att vänja sig vid nya loggan men jag gillar det!
*/edit *

Senast redigerat 2020-02-13 14:14
Skrivet av Chromatic:

https://i.imgur.com/Tdoo77N.jpg

Hoppas loggan lagas för oss som använder dark mode xD

För att förtydliga önskemålet, du vill att gubben ska vara grå istället för transparent?

Nya gubben borde vara Emil, så att han alltid kommer att vara sweclockers.
@emilakered

Skrivet av evil penguin:

För att förtydliga önskemålet, du vill att gubben ska vara grå istället för transparent?

"Jag är inte rasist" men just nu så är han mörkhyad eller "blackface" och det känns konstigt.

Inte jätteförtjust i nya Gubben™, gillade den förra

Viktig film

Skrivet av jompenleet:

Men VAD heter han? Har honom både på t-shirt och kaffemugg men kan aldrig svara på frågor av barnen vem det är

SWErker Clockérs

Tycker faktiskt om den förra bättre men kul med förändring!
Den nya påminner lite om Bubbles från trailer park boys