Går det fortfarande att få tag på casleabs STH 10?

Permalänk
Avstängd

Går det fortfarande att få tag på casleabs STH 10?

Har "i modern tid" inte hittat ett enda(!) chassi jag gillat som inte har varit rackmonterat, men jag skulle behöva ett riktigt stort, men framför allt extra högt chassi till min vanliga rigg, jag söker ett chassi som verkligen är modulärt till sin uppbyggnad och är extremt starkt byggt samt har riktiga kammare för full längds 480 radiatorer (eller större) i horisontellt dubbelmontage, samt en fri kammare ovan och generöst med kabelutrymme.

Det bör helt vara minst ca 85 cm högt (eller högre) och gärna max ca 35 cm brett och som sagt tåla mycket stor belastning på toppen så att man kan ställa utrustning ovanpå det, helst ser jag att det är ca en meter djupt, men vet ej om det finns.

Det enda jag funnit som stämde något så när hyggligt in var en specialutgåva av Caselabs STH 10 med en förhöjd överdel.

Men jag tror att de flesta av deras större med smala modeller i ST- serien borde fungera med piedestal.

Dock hittar jag ingen som är intresserad av att sälja till realistiskt pris och som har möjlighet att skicka det.

Även en lös backplate skulle fungera.

Förslag på alternativ att gå vidare, eller om det finns andra chassin som är slutna men modulärt uppbyggda inuti och extremt starkt byggda och inte är för låga?

Edit, jag kör 19" just nu men kablarna blir för långa mellan racket och arbetsrummet, dessutom är det svårt att montera kylarna vettigt i ett ensamt 19" rackchassie som står löst.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Eftersom Caselabs konkade för nåt år sen så är det begagnatmarknaden som gäller. Eller leta alternativ. Mountain Mods gör ju liknande chassin som du kan kika på. Annars finns det ju stora (men kanske inte så gigantiska som du efterfrågar) chassin från till exempel Lian Li och Corsair

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starric:

Eftersom Caselabs konkade för nåt år sen så är det begagnatmarknaden som gäller. Eller leta alternativ. Mountain Mods gör ju liknande chassin som du kan kika på. Annars finns det ju stora (men kanske inte så gigantiska som du efterfrågar) chassin från till exempel Lian Li och Corsair

Skickades från m.sweclockers.com

Mmm... Har dock inte hittat något som har en riktigt profilstomme, alla jag tittat på har haft en integrerad stomme av pressad stålplåt, eller varit alldeles för låga.

(Har tyvärr inte plats för ett dubbel bredd chassi där det skall stå eftersom mina skärmar då inte går att montera bra på grund av ett brett fönster, har försökt att ställa ett rack där men det blir ca 20 cm för brett med ett 19" rack (smalare rack känns meningslöst eftersom då nästan ingenting kommer att passa av det jag använder). Låga chassin får jag helt enkelt inte in alla grejer i hur jag än gör. (behöver använda en del specialutrusntning på den datorn)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Tjaa, detdär har ju dock legat ute mycket, mycket länge i olika omgångar...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Tanken är alltså någonting som fungerar som en förlängning av arbetsbordet, alternativt en mycket smal garderob, typ... Det skall stå med två sidor mot en vägg, det behöver klara absolut minst 40k-50g (elektrisk mätutrustning, mm utöver själva datorn och kylsystem) last samt att det inte känns vekt.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Designa ett själv kanske? Nu är det väl inte riktigt ett billigt alternativ, men man kan ju använda sig av exempelvis Protocase, de hjälper en att designa och tillverka utan volymrestriktioner. Då får du ju ett som uppfyller dina rätt specifika krav

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starric:

Designa ett själv kanske? Nu är det väl inte riktigt ett billigt alternativ, men man kan ju använda sig av exempelvis Protocase, de hjälper en att designa och tillverka utan volymrestriktioner. Då får du ju ett som uppfyller dina rätt specifika krav

Jo, lutar åt att jag tillverkar ett eget om det inte finns färdiga som verkar vettiga...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Thermaltake View 91 klara av två st 480 & en 420 mm radiatorer stor och rymlig men tung som attan 😀
Har en själv men den kostar en del runt 5000.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Thermaltake Core W100 med två expansionslådor Core P100 monterade under/ovan?!

https://www.thermaltake.com/core-w100.html

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Avstängd

Jo, jag har starkt funderat på den som ett alternativ, dock är jag inte helt nöjd med stommen på den.
Kanske går att hitta överdelen begagnad...

(Ingen särskild budget, men det är ju roligare att lägga pengar på saker som kylsystem och annat om man kan välja utan att kompromissa på kvaliteten. )

Litet förtretligt som sagt att ett vanligt 19" rack precis inte får plats där (så när som på ca 250 mm...) om jag skall kunna ställa dit bordet... (är tyvärr den enda fria väggen i rummet...)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number