Spel som har börja krångla.

Permalänk
Medlem

Spel som har börja krångla.

Hej! jag har börja få konstiga problem med vissa spel. när jag spelar BF och Forza så kan det frysa till och spelet stäng så man hamnar i huvudmenyn eller så blir det blå skärm och vissa dagar går det hur bra som helst. spelar jag andra spel som inte kräver så mycket så som CS å lite andra så går det felfritt.

Vad tror ni det kan vara för fel?

när jag märkte av det så bytta jag minnena sen prova jag med nytt modekort sedan grafikkort och sist nu var det hårddisk.
Har installera om Windows säkert 5 gånger.
jag börjar gissa på nätaggregatet börjar tacka för sig.

komponenter i datorn är
i5 8600k
Prime Z370-A 2
Vengeance 16G
Gigabyte 2060
Samsung 860 EVO 1tb
corsair 750W okände ålder mm

Permalänk
Medlem

Börja med att få in de senaste drivrutinerna för Chipset, grafik, ljud etc
Uppdatera även BIOS.

Om problemen kvarstår efter det så kan du börja testa hårdvarufel.
Byt plats på RAM-stickor och testa dem individuellt.
Byt ut PSU om du har en extra tillgänglig.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

@Kaparn44 Kanske överhettning? Är datorn dammfri (dammsug ej, använd tryckluft på burk)? Ladda gärna hem ex. Hwmonitor och återkom med dina temps.

Välkommen till Sweclockers btw

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Dammar ur datorn en gång i månaden. Så temraruren är det ingen fara på. Körde överklockat 4,7 förut med förra moderkortet i halvår. sen tog jag bort det för att se om det var problemet men så var inte fallet om inte cpun har tröttnat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du win10?
om du söker på rapporter vid startknappen, så kommer det upp lite blå flaga som icon.
Där kan de loggas massa felmeddelanden som är tidsbestämda.
Se om det finns info att hämta där, de tiderna som detta händer.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |