Köpt ett Konkusrföretag - värdering -

Permalänk
Medlem

Köpt ett Konkusrföretag - värdering -

Som jag sa, och jag kanske satt detta i fel forum.
Men jag har köpt upp ett konkurs-företag och vill nu se vad jag kan göra av allt "skit" jag fick.
En av de största sakerna bland alla servrar och skrivare etc så hittade jag ett antal datorer som kan vara av värde.
jag hittade 3 st HP Zbook som verkade nya
så med er erfarenhet vad är dessa värda?

Zbook 17"
32gm ram
Intel i7 8850H
Grafikkort : Quad p 10000 4gb
main m2 256gb stick
sec: 1tb ssd

vad kan tänkas värdet av detta?
Jag har även G3 och G5 men vet inte än. samt en jävla massa Cisco servrar.
Har även en hel del cisco switchar som är helt nya, ca 10 st samt en uppsjö av skrivare
men vi tar detta senare.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Börja med att kika modellnummer på samtliga prylar så stormar det säkerligen in experter med koll på marknadsvärdet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är vad jag vill kalla för en kompetent CAD dator. Nypris kring 30k skulle jag säga.
Dock kan den ha svårt att hävda sig mot en gaming dator och grafikkortet bidrar inte med så mycket värde för en icke CADare. Så jag gissar att marknaden är ganska smal. Själv skulle jag nog vilja lägga 10-15k. Detta kan stiga om det finns service/garantiavtal på dem som kan överföras.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Mev:

Det är vad jag vill kalla för en kompetent CAD dator. Nypris kring 30k skulle jag säga.
Dock kan den ha svårt att hävda sig mot en gaming dator och grafikkortet bidrar inte med så mycket värde för en icke CADare. Så jag gissar att marknaden är ganska smal. Själv skulle jag nog vilja lägga 10-15k. Detta kan stiga om det finns service/garantiavtal på dem som kan överföras.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller falla om det finns bioslösenord.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv

Tror GGSP kan hjälpa dig med hårdvaran. Slipper du hålla på med velande privatpersoner.
https://ggsp.se/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du alltså köpt upp ett företag som har försatts i konkurs (så att konkursprocessen avslutas), eller lösöret och/eller rättigheter i ett konkursbo?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum