Permalänk

Mus med relativt tysta knappljud finns det?

Hej Sweclockers!

Jag letar efter en mus som är så tyst som bara går gällande knappljud. Söker efter en trådlös med bra precision. Gillar min Logitech G900 skarpt och även G602 tycker jag har riktigt bra kvalité. Har också Microsoft Precision musen men gillar den inte. Finns det nån mus som är väldigt tyst? Förstår mig inte på knappljuden riktigt, tänkte på omgivningen sin egna mus står man väl ut med men klart skönare miljö utan dessa klickljud.

Nån som hittat nåt bra på denna tema?

Visa signatur

6850k, Rampage V Ed10, 8x16gb, 2080Ti, 1080Ti, Titan X, 2TB SSD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Har haft en M330 som ovan, fortfarande högt ljud, bara att det är dovt.

Permalänk
Medlem

Nexus har möss som är riktigt, riktigt tysta, har för mig de heter något i stil med ”Nexus silent mouse”. Finns som trådad eller trådlös.

Har ingen koll på precisionen men jag blev varken bättre eller sämre på t.ex. csgo när jag köpte en ”riktigt” mus så för mig var den i alla fall tillräckligt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Har haft en M330 som ovan, fortfarande högt ljud, bara att det är dovt.

Har en M330 på jobbet och vet inte om jag håller med om att ljudet är högt. Har haft den i ett par månader och är super nöjd.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk

Tack för alla era svar! M330 ska jag spana in men även Nexus. Bra att det görs möss på detta tema. Kan ju också vara så att jag valt möss med ovanligt höga klickljud också. G900 är nästan den perfekt musen om man bortser från den viktiga egenskap Trevlig helg!

Visa signatur

6850k, Rampage V Ed10, 8x16gb, 2080Ti, 1080Ti, Titan X, 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Logitech M590 finns också. Den har några fler knappar än M330 och kan paras med två enheter.