Bioware bygger om Anthem från grunden

Permalänk
Melding Plague

Bioware bygger om Anthem från grunden

Svårt kritiserade spelet Anthem får en ny chans. Utvecklarna Bioware meddelar att en totalrenovering väntar under året.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Keeper of Traditions

Så Anthem går att laga, men inte Andromeda?

EA i ett nötskal.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Man borde gjort liknande med Andromeda, men nej, i det fallet gav man upp direkt.

Permalänk
Testpilot

Som någon som ändå har drygt hundra timmar i nuvarande Anthem så ser jag starkt fram emot detta!

Coregameplay är riktigt trevligt i Anthem, combat är smooth och riktigt engagerande - Rakt upp och ner roligt helt enkelt!

Det spelet saknar är meningsfull progression och aktiviteter utöver att bara slakta saker, det har kommit lite nya saker så som flyg-race men det är på tok för lite att göra i end-game för en loot-shooter (looten är helt meningslös i praktiken, power gains känns inte alls om man säger så).

Håller tummarna för att Bioware kan fixa detta skeppet då det är ett spel jag verkligen vill se florera och lyckas

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Så Anthem går att laga, men inte Andromeda?

EA i ett nötskal.

7 års arbete som skulle bli EAs flaggskepp, klart det tar prioritet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

7 års arbete som skulle bli EAs flaggskepp, klart det tar prioritet

7 års arbete som man kunde lagt på annat, om man nu väljer att släppa något så halvfärdigt...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Anthem Reforged?!
Skämtåsido, jag kan tänka mig att testa det om de gör om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Så Anthem går att laga, men inte Andromeda?

EA i ett nötskal.

Skrivet av Faulisto:

Man borde gjort liknande med Andromeda, men nej, i det fallet gav man upp direkt.

svaret är enkelt vad är det för typ av spel och vad är Anthem för typ av spel ? Anthem är ett spel där man likt fortnite, apex kan lägga in sesonger, skinns och tjäna snuskigt mycket pengar på ett helt annat sätt jämfört med Mass Effect.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Tycker att anthem är helt okej ändå eller så är det fel på mig som drar sig till spelen folk tycker är skit som fallout 76 och Battlefield 5 men även ghost recon spelen 😂🤷‍♂️

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Swedman18:

7 års arbete som skulle bli EAs flaggskepp, klart det tar prioritet

Ja, och vilket flaggskepp det blev...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

svaret är enkelt vad är det för typ av spel och vad är Anthem för typ av spel ? Anthem är ett spel där man likt fortnite, apex kan lägga in sesonger, skinns och tjäna snuskigt mycket pengar på ett helt annat sätt jämfört med Mass Effect.

Dels detta men även att Andromeda till slut faktiskt blev hyfsat som tänkt när animationer ordnades och buggar fixades. En större fix av Andromeda hade krävt större ändringar i redan komplicerad story med risk för att ytterligare sabba något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Hedersmedlem

EA lär "fixa" Anthem och sedan sälja det typ som "Anthem 2" eller något liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

EA lär "fixa" Anthem och sedan sälja det typ som "Anthem 2" eller något liknande.

Slänger in lite Alver och magi 😅

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

@Dunder:

Dom bygger om det ifrån grunden pga dom vill att det ska bli ett av deras flaggskepp, samt Anthem är ett online live-service spel. Andromeda är ett single player spel, helt olika konstruktioner och dom beräknade nog ganska snabbt att förlusterna skulle bli förstora på att fixa, bygga om Andromeda. Bättre dom försöker med ett Mass Effect 4 och gör det rätt från början.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SCORPIUS:

Slänger in lite Alver och magi 😅

Jag tänkte mer likt "The Division 2".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Så Anthem går att laga, men inte Andromeda?

EA i ett nötskal.

Skrivet av Faulisto:

Man borde gjort liknande med Andromeda, men nej, i det fallet gav man upp direkt.

Var för dålig möjlighet till microtransactions i andromeda vilket det finns gott om möjligheter till Anthem

Rent allmänt så kanske gameplayet borde handla mindre om microtransactions så skulle nog EA spel slutta floppa lika hårt <.<

Permalänk
Medlem

Tyckte om Anthem men tröttnade ganska fort. Långa laddtider och diverse andra buggar samt att det är ganska segt i stan. Hoppas dem lyckas med det som det är tänkt att det ska vara nu då

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Startrance:

@Dunder:

Dom bygger om det ifrån grunden pga dom vill att det ska bli ett av deras flaggskepp, samt Anthem är ett online live-service spel. Andromeda är ett single player spel, helt olika konstruktioner och dom beräknade nog ganska snabbt att förlusterna skulle bli förstora på att fixa, bygga om Andromeda. Bättre dom försöker med ett Mass Effect 4 och gör det rätt från början.

Nu hade ju iofs Andromeda också multiplayer och mikrotransaktioner.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Så Anthem går att laga, men inte Andromeda?

EA i ett nötskal.

Andromeda är inte ett live serviiiice.

Permalänk
Snusfri

Erkänn att folk inte ville ha, eller vill ha ett Anthem och lägg energin på vad folk vill ha istället.
Ett nytt Mass Effect som är bra.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Faulisto:

Man borde gjort liknande med Andromeda, men nej, i det fallet gav man upp direkt.

Helt rätt, enligt mig. Spelade Andromeda i ca 50 timmar och känner att det var helt bortkastad tid. Det var som om dom tagit bort allt som gjorde Mass Effect kul och fyllt tomrummet med skräp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

aldrig skulle jag leta på EA igen efter BFV men hoppas att dem kan lyckas fixa Anthem.

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dinkefing:

Andromeda är inte ett live serviiiice.

Okej..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

But why?

Permalänk
Medlem

Jag köpte Anthem innan release och tyckte att storyn var riktigt intressant - samt musiken och världen de skapat, men det var tröttsamt att glo på loading screens. Det värsta var dock inventory systemet för alla vapen man samlade på sig. Har aldrig sett en looter-shooer med så segt och ineffektivt system, alldeles för mycket bilder och bling, jag vill se så många vapen som möjligt samt vad de är kapabla till. Ingen vill spendera timmar på att scrolla, läsa och återvinna dussintals klena vapen.

Permalänk
Medlem

Spelade Anthem via Origin Access när det kom ut, jag hade faktiskt rätt kul en stund. Att flyga omkring var kul och kändes som en fräsch idé, dvs inte något man har gjort i dussintals spel tidigare. Combat var också helt OK med ett combo-system som imo funkade bra. Grafiskt var det ju också riktigt snyggt.

Allt annat var dock antingen rent ut sagt skit eller alldeles för upprepande. Om de kan bygga om spelet så man slipper alla miljontals loading screens, trixar ihop de olika delarna av spelet på nåt sätt (vissa delar "open world", andra instancerade och så en bas där det enda man kan göra är att långsamt gå runt och snacka med NPC'er? Fattade aldrig vad tanken var med det ihop-plocket av olika gameplay delar), gör om loot/progression systemet och fixar till storyn så den inte är.... skit, så kan jag vara intresserad av att testa det på nytt.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Dunder:

Så Anthem går att laga, men inte Andromeda?

EA i ett nötskal.

De lagade Andromeda med rätt bastanta patchar. Klart mycket spelglädje i det nu!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Tycker att anthem är helt okej ändå eller så är det fel på mig som drar sig till spelen folk tycker är skit som fallout 76 och Battlefield 5 men även ghost recon spelen 😂🤷‍♂️

Ibland funderar jag på om det inte är så enkelt som att alla spelnördar egentligen är en enda ryggdunkarklubb. Om man generaliserar så ska det genast spy galla på alla spel som inte lever upp till förväntningarna. Ta ME: Andromeda som ett exempel, det fullkomligt vräkte in kommentarer om att det var årets sämsta spel. Lika verklighetsfrånvarande som alla som ger t.ex. Once Upon a Time in Hollywood 1/10 i betyg. Men men, den diskussionen har vi redan haft i filmtråden

Skrivet av Chrisism8:

Rent allmänt så kanske gameplayet borde handla mindre om microtransactions så skulle nog EA spel slutta floppa lika hårt <.<

Något som deras Star Wars-spel kan vittna om!

Permalänk

Och ingen bryr sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

"....with clear goals, motivating challenges and progression with meaningful rewards..."

Nu har jag inte testat Anthem, men borde man inte sett till att det som nämns ovan finns i den här typen av spel från launch?

Är gruvligt trött på att aktieutdelning, deadlines för release satta långt i förväg av PR-maskinerier fortsätter tvinga ut mediokra, eller rakt ut dåliga, produkter när studiorna rimligen är kapabla till så mycket mer.

Jag fattar väl att företag vill tjäna pengar, och jag spenderar gärna ohemult mycket på spel jag tycker är bra (hej Works Of Tanks!) men man skapar inte ett nytt Fortnight eller PUBG genom att kasta ihop en liknande produkt, som antagligen är klar när hypen lagt sig. Dessutom verkar det i många fall vara otydlig styrning i utvecklingen, löpande ändringar och inget utrymme för att ta ut svängarna med nya, vågade, idéer som kan komma att tilltala spelare. Så när spelet tvingas ut, antagligen innan det är klart, finns det förutom den populära originaltiten ett flertal andra, ofärdiga, generiska kloner att tävla mot om spelarnas tid och pengar.

Köper man upp bra studios borde man låta dom göra vad dom kan, i sin egen takt, för det man från EA:s m.fl. sida gör fungerar uppenbarligen inte jättebra.

/Rant

Skickades från m.sweclockers.com