Problem med en "Samsung Color Laser printer CLP-510N" ger stora fläckar

Permalänk
Medlem

Problem med en "Samsung Color Laser printer CLP-510N" ger stora fläckar

Under cirka 15 år har skrivaren funkat toppen fint. Men nu har den börjat skriva ut sidor med stora fläckar på.
Expel på utskrifter två sidor något överlappade.

Har någon tips på vad jag kan göra?
Har sökt på nätet och försökt hitta någon mjukvarumässig rengöringsfunktion. Men det har jag dessvärre inte hittat.

Det är en stor workgroup skrivare som jag köpte cirka 2005 för att jag tyckte det var kul med en nätverksansluten skrivare och med färglaser, dom började ju komma ner i pris vid den tiden. Den har varit en trogen "arbetskamrat" fram tills nu, vore verkligen kul om man kan få ordning på den igen. Jag har en extra "waste toner cartrigde" men det är inget felmeddelande som jag får upp på skrivaren display. Det enda som kommer upp i displayen är "Ready Black low Toner". Men man skulle vilja få bort fläckarna innan jag köper en ny svart toner tänker jag.

Jag fick ut en informationssida ur skrivaren och där står bland annat:
Total Image Count: 8096 Images
Imaging Unit Life: 8094 Images(R)/ Fuser Life
Transfer Roller Life: 3543 Pages/Transfer Belt Life
Toner Image Count: 1514/1519/1517/3544 Images (C/M/Y/K)

Permalänk
Rekordmedlem

Den kanske behöver en ordentlig rengöring , byta av gummidelar och trumma ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.