Permalänk
Medlem

Inet data breach?

Loggade in på Inet och fick upp en varning från Chrome att mina inloggningsuppgifter kan vara på vift efter någon attack, vet inte om det gällde Inet specifikt och lösenordet jag har där (använder endast det lösenordet på Inet) eller om det gick på min mail-address som jag såklart använder på andra ställen.
Någon som fått upp samma?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det gäller inte specifikt Inet utan Chrome säger att din kombination av e-postadress och lösenord har läckt ut och rekommenderar dig att byta lösenord.

https://security.googleblog.com/2019/12/better-password-prote...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

Nått samarbete mellan Chrome och haveibeenpwned-sidan som utlöst reaktionen?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det gäller inte specifikt Inet utan Chrome säger att din kombination av e-postadress och lösenord har läckt ut och rekommenderar dig att byta lösenord.

https://security.googleblog.com/2019/12/better-password-prote...

Okej, använder nog inte det lösenordet någon annanstans än på Inet, så det var det som var lite märkligt.

Permalänk
Medlem

Kör din epost på haveibeenpwned, där listar de hemsidor vars ditt epost-konto har läckt ut hos.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara så att någon annan okänd världen över använder lösenordet någonstans? Vet inte hur funktionen fungerar exakt i detalj

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Kör din epost på haveibeenpwned, där listar de hemsidor vars ditt epost-konto har läckt ut hos.

Yes det finns en läcka på en sida där jag använder exakt det lösenordet! jag har olika lösenord nästan överallt men just Inet och denna sidan har jag exakt samma kombination.