Permalänk
Medlem

Luftflöde i nzxt h510?

Hejsan!

nyligen byggt i mitt h510 nzxt och tänkte fråga om hur jag får ett bra flöde. blir rätt varmt där i, har en fläkt bak och en fläkt upp där bak som blåser ut(corsaur LL120), vad bör jag ha för rpm på dom om jag ska ändra i bios? där fram sitter en nzxt kraken x62 som jag ändrar rpm:en på hela tiden beroende på vad jag gör!

ser fram emot svar

Visa signatur

Gpu:Asus GeForce RTX 2070 Super ROG Strix Gaming Advanced8GB Moderkort: Asus ROG Strix B450-F Gaming -
CPU: Ryzen 5 3600 3,6GHz
- NZXT H510 - NZXT Kraken X62 - Seagate Barracuda 7200.12 ST2000DM008 256MB 2TB - Kingston SSDNow A400 SA400S37 480GB - Corsair RM750X V2 750W - Corsair Vengeance Black RGB LED Pro DDR4 3200MHz 2x8GB -

Permalänk
Medlem

H510 är mediokert ventilationsmäasigt, så att det blir varmt därinne får man tyvärr räkna med. Gamers Nexus brukar vara bra på att testa kylningen med olika fläktkonfigurationer, så kolla deras recension vetja:
https://www.gamersnexus.net/hwreviews/3496-nzxt-h510-elite-ca...

Men som alltid är det en balansgång mellan oljud och kylning man får gå när man väljer fläkthastighet, så är du missnöjd med kylningen är det bara speeda på tills du tycker det låter för mycket som gäller. Eller byta till bättre fläktar eller byta chassi, men det blir ju lätt rätt dyrt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

@gweaken:
Din Kraken X62 borde inte ha några problem att kyla CPUn. Däremot kan jag tänka mig att GPUn blir rätt så varm. Testa att byta din PSU från ATX till SFX. Grafikortet kommer få mycket med utrymme att dra luft från undersidan av chassit: LÄNK

Då borde de två chassifläktar du har som utblås inte behöva gå på höga varv.