Skickade med kablar och tillbehör i ett Asus RMA-ärende

Permalänk
Medlem

Skickade med kablar och tillbehör i ett Asus RMA-ärende

Denna skärm skickades till Asus verkstad i samband med att jag fick en likadan ersättningsskärm. Dessa instruktioner ges när man påbörjar ett RMA-ärende på Asus svenska hemsida:

"Originalförpackning med alla tillbehör och kopia av inköpsbevis är nödvändig för att acceptera begäran av DOA" är vad som står och vad jag läste så naturligtvis skickar jag med alltihop, för i mitt tycke så står det klart och tydligt. Ett mail med instruktioner kom lite senare:

Eftersom att det mer vagt står "koppla bort" så förlitar jag mig på de första instruktionerna som hävdar att allt ska skickas med och antar att med "koppla bort" så menar dem att kablarna inte ska sitta i kopplade vid frakt.

Ersättningsskärmen kom naturligtvis utan några tillbehör överhuvudtaget, vilket jag tycker är ganska logiskt så här i efterhand, men jag har bara försökt följa dem instruktionerna som getts. När jag kontaktar Asus support om det så säger dem bara att det antingen är jag som följt instruktionerna fel, eller att det möjligtvis står fel instruktioner, men oavsett vilket så finns det inget dem kan göra åt det förutom att peka mig åt Asus reservdelssida där man kan köpa en AC-adapter för 499kr.

Jag vet inte riktigt vad för möjligheter jag har i den här situationen. När jag försöker ringa deras support så hävdar dem att det finns inget dem kan göra. Jag har skickat ett mail till Asus servicecenter med samma information jag gett här, men jag vet inte om det kan leda till något och där verkar mina valmöjligheter ta slut. Om någon har något råd att ge så vore jag jättetacksam.

Permalänk

Tyvärr är det påse hundskit nör man skickar varor på RMA/service, gjort misstaget en gång att skicka med några tillbehör.
Aldrig igen, bara varan, KOPIA på kvitto mm men aldrig kablar eller sådant som är löst eller går lossa då dessa får man aldrig se igen.
Spelar ingen roll om att dom kräver att det ska följa med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ser inte vad du gjort för fel. Du har betalt för en produkt, du har följt instruktionerna för returer, och du har fått tillbaka en inkomplett produkt.

Reklamera igen. Till återförsäljaren om tillverkaren inte hjälper dig.

Att det står fel i instruktionerna är inte ditt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Jag ser inte vad du gjort för fel. Du har betalt för en produkt, du har följt instruktionerna för returer, och du har fått tillbaka en inkomplett produkt.

Reklamera igen. Till återförsäljaren om tillverkaren inte hjälper dig.

Att det står fel i instruktionerna är inte ditt fel.

Detta låter som rätt väg att gå tyvärr

Kommer ta sin lilla tid, men de kommer behöva lyssna om det är ett nytt ärende

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Jag ser inte vad du gjort för fel. Du har betalt för en produkt, du har följt instruktionerna för returer, och du har fått tillbaka en inkomplett produkt.

Reklamera igen. Till återförsäljaren om tillverkaren inte hjälper dig.

Att det står fel i instruktionerna är inte ditt fel.

Jag vet inte hur jag ska kunna reklamera skärmen till NetOnNet när jag varken har originalförpackningen eller några tillbehör, och skärmen dessutom har ett annat serienummer. Men jag kan I alla fall höra med dem.

Permalänk

Gjorde samma sak med just asus för ett tag sedan, då skickade dom dock tillbaka min nätadapter.

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juriasu:

Jag vet inte hur jag ska kunna reklamera skärmen till NetOnNet när jag varken har originalförpackningen eller några tillbehör, och skärmen dessutom har ett annat serienummer. Men jag kan I alla fall höra med dem.

I det här fallet är det väl asus själva du borde göra ett ärende med skulle jag tro

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkreaver:

Gjorde samma sak med just asus för ett tag sedan, då skickade dom dock tillbaka min nätadapter.

Det är faktiskt jätteskönt att höra att det kanske finns hopp! Fick du göra något särskilt då eller skickade dem tillbaka det från verkstaden när dem upptäckte att den fanns med?

Permalänk
Medlem

Bara så vi håller isär begreppen, en DOA (Dead On Arrival) är när du som kund får en stendöd produkt. Givetvis ska alla tillbehör skickas med då.
En RMA/Reklamation där produkten kanske ska lagas, bytas ut eller krediteras så bör man behålla allt utom den trasiga "delen".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Juriasu: kollade mailen för att se vad jag gjorde, har för mig att jag ringde dom och undrade och då bad han mig att göra en ny rma på den nya skärmen. Men bäst att ringa supporten för då är dom trevligare än på mail verkar det som.

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Bara så vi håller isär begreppen, en DOA (Dead On Arrival) är när du som kund får en stendöd produkt. Givetvis ska alla tillbehör skickas med då.
En RMA/Reklamation där produkten kanske ska lagas, bytas ut eller krediteras så bör man behålla allt utom den trasiga "delen".

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, jag har ganska lätt för att medge att jag kanske är dum i huvudet, men jag tycker ändå att det hade kunnat stå tydligare instruktioner. Men då vet jag i alla fall vart jag har gjort fel.

Skrivet av Darkreaver:

@Juriasu: kollade mailen för att se vad jag gjorde, har för mig att jag ringde dom och undrade och då bad han mig att göra en ny rma på den nya skärmen. Men bäst att ringa supporten för då är dom trevligare än på mail verkar det som.

Hade inte så mycket tur med asus support över telefon igår, men jag kanske har bättre tur idag.

Edit: Det hade jag inte!

Permalänk
Medlem

Uppdatering!

Gjorde ett försök med NetOnNet där jag förklarade situationen för dem. Utan att tveka så skickar dem nu till mig en displayportkabel utan kostnad plus att dem kommer ge en del av kostnaden av skärmen tillbaka till mig så att jag kan köpa nödvändiga strömsladdar. Det är verkligen otroligt generöst och mycket mer än vad jag förväntade mig. Hoppas ändå på att få rätt med Asus, men NetOnNets kundservice får verkligen 10/10 från mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juriasu:

Uppdatering!

Gjorde ett försök med NetOnNet där jag förklarade situationen för dem. Utan att tveka så skickar dem nu till mig en displayportkabel utan kostnad plus att dem kommer ge en del av kostnaden av skärmen tillbaka till mig så att jag kan köpa nödvändiga strömsladdar. Det är verkligen otroligt generöst och mycket mer än vad jag förväntade mig. Hoppas ändå på att få rätt med Asus, men NetOnNets kundservice får verkligen 10/10 från mig.

Imponerande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Avslut på denna historian!

I måndags fick jag svar på ett mail till Asus där dem förklarade att jag kunde få nya kablar genom att göra ett nytt RMA-ärende på samma S/N nummer, och det godkändes direkt. Varför Asus support via telefon inte kunde ge mig det svaret kan jag inte svara på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juriasu:

Avslut på denna historian!

I måndags fick jag svar på ett mail till Asus där dem förklarade att jag kunde få nya kablar genom att göra ett nytt RMA-ärende på samma S/N nummer, och det godkändes direkt. Varför Asus support via telefon inte kunde ge mig det svaret kan jag inte svara på.

Dom borde ju skapat ett nytt ärende direkt på telefon och skickat... jaja bra att det löste sig

Skickades från m.sweclockers.com