Skickade med kablar och tillbehör i ett Asus RMA-ärende
Denna skärm skickades till Asus verkstad i samband med att jag fick en likadan ersättningsskärm. Dessa instruktioner ges när man påbörjar ett RMA-ärende på Asus svenska hemsida:
"Originalförpackning med alla tillbehör och kopia av inköpsbevis är nödvändig för att acceptera begäran av DOA" är vad som står och vad jag läste så naturligtvis skickar jag med alltihop, för i mitt tycke så står det klart och tydligt. Ett mail med instruktioner kom lite senare:
Eftersom att det mer vagt står "koppla bort" så förlitar jag mig på de första instruktionerna som hävdar att allt ska skickas med och antar att med "koppla bort" så menar dem att kablarna inte ska sitta i kopplade vid frakt.
Ersättningsskärmen kom naturligtvis utan några tillbehör överhuvudtaget, vilket jag tycker är ganska logiskt så här i efterhand, men jag har bara försökt följa dem instruktionerna som getts. När jag kontaktar Asus support om det så säger dem bara att det antingen är jag som följt instruktionerna fel, eller att det möjligtvis står fel instruktioner, men oavsett vilket så finns det inget dem kan göra åt det förutom att peka mig åt Asus reservdelssida där man kan köpa en AC-adapter för 499kr.
Jag vet inte riktigt vad för möjligheter jag har i den här situationen. När jag försöker ringa deras support så hävdar dem att det finns inget dem kan göra. Jag har skickat ett mail till Asus servicecenter med samma information jag gett här, men jag vet inte om det kan leda till något och där verkar mina valmöjligheter ta slut. Om någon har något råd att ge så vore jag jättetacksam.