Permalänk
Desk Master

Husky Bongs Hörlursställning

Hejsan mina vänner

Ville dela med mig av Husky Bongs/mitt projekt. Jag har gjort hörlurställningar ett antal. Det började med en på skoj men har gjort ganska många nu.

Materialen har valts med omsorg och kommer här att visa i ek, valnöt, zebrano och lite annat smått och gått.

Idén var att göra en rolig, kvalitativ hörlursställningen i lite art deco stuk som skulle passa ihop med mitt tidigare datordbord. Inuti finns en ledslinga som har en flygplansinspirerat brytare.

Det börjar med att limma ihop alltihopa. Jag använder väldigt tjocka plankor för att matcha ådringen. Här i bild Zebrano. Skivan emmellan lagren är 4mm polykarbonat. Jag slipar skivorna för att skapa lite mera greppyta för limmet.

Bottnen fräses ut med cnc inifrån och resten görs för hand med överhandsfräs och slipband.

Efter lite pyssel är de redo för lackering/oljning

Huvudet cnc fräser jag ansiktet ner till akrylen och sedan bandsågar ja bort överflödigt material.

Utfräsning med jig och sedan holka ur huvudet från baksidan.

Funderade lite på ställningens vinkel.

Några rostfria ställningar. Kör med 3mm plåt här så det håller.

Sen slipas det en massa och lackeringen påbörjas. Kör med 2+2+2+2 lager 2 komponents lack här. Väldigt tunna lager med mellan slipningen för varje 2 varv av lack. Lät olja upp några också.

Lite bättre bilder på det färdiga resultatet. Denna i valnöt.

Kommer ladda upp färdiga bilder på de andra träslagen bara jag hinner till en studio igen.
Tack för er tid!

Besök galleriet här

Visa signatur
Permalänk

ser jättefina ut!

Blir själv intresserad av att göra/bygga egna, och sen var det du som inspirerade mej till att tävla i datorbygge!

Permalänk
Desk Master
Skrivet av Laggspike:

ser jättefina ut!

Blir själv intresserad av att göra/bygga egna, och sen var det du som inspirerade mej till att tävla i datorbygge!

Tackar, det har ju gått ganska okej för dig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

🤯 Hög vill ha faktor! Snyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khezan:

Ungefär hur mycket skulle det kosta att köpa ett i valnöt av dig?

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Jäklar va snyggt! Ställer samma fråga som personen innan ; pris om de skulle vara till försäljning?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bitfenix Prodigy = Asus Maximus VI impact = Asus 760 DC2 = Samsung 840 Evo 240GB = WD RE 3 TB

Permalänk
Medlem

Undrar som flera här, hur mycket tar du för en sådan? Verkade ju som att du gjorde ett gäng så du kanske hade tänkt sälja ett par stycken

Permalänk
Medlem

Ställer mig på kö på samma fråga som ovanstående

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Ja vi kör väll en till här som undrar vad du skulle vilja ha för en sån där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Ungefär hur mycket skulle det kosta att köpa ett i valnöt av dig?

Skrivet av Tubby:

Jäklar va snyggt! Ställer samma fråga som personen innan ; pris om de skulle vara till försäljning?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av PsyCor:

Undrar som flera här, hur mycket tar du för en sådan? Verkade ju som att du gjorde ett gäng så du kanske hade tänkt sälja ett par stycken

Skrivet av Wastafari:

Ställer mig på kö på samma fråga som ovanstående

Skrivet av Snoopaloop:

Ja vi kör väll en till här som undrar vad du skulle vilja ha för en sån där?

Följ länken: https://www.huskybongs.com/jimi

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB