Jacob hatälskar Warcraft III: Reforged

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zizoor:

Nu används de två verktygen väldigt olikt, men principen är densamma. Att skapa Custom Games har för många varit ett sätt att utforska nya idéer och testa nya sätt att spela spelet på. För somliga, typ Legion TD och DOTA teamen så lyckades de ta sin idé vidare och utveckla fulla spel på sin skapelse. Något som Blizzard inte tycker ska kunna ske något mer.

Något klarare eller rör jag bara runt det mer?

I guess att det skulle kunna hända. Ser inte varför möjligheterna till det inte skulle kunna finnas ändå bara. En anledning skulle kunna vara att Blizzard ska kunna gå in o fixa saker som trademarks etc. o inte åka på en massa stämningar? Blizzard skulle rent av kunna erbjuda pengar till någon som skapat nåt populärt för att fortsätta utveckla sitt projekt. Man kan liksom inte trademark:a en idé, det blir nog åtminstone jävligt svårt, så då är det ju oavsett bara att hitta nån som vill utveckla ett nytt spel på den idén om den visar sig bli populär, något som Blizzard borde gjort redan med DOTA. Men visst, det kanske blir så att de ändå försöker, att det är tanken. Men det känns som att alla redan "vet" och det stör mig...

Har lite svårt o se att Reforged skulle locka tillbaka lika många skapare som originalet dock, så varför alla custom games wipe:ats etc. är väldigt märkligt. Speciellt när allt känns så ofräscht och få vill betala fullpris för ett gammalt spel etc. Det känns mer som en reskin än en remake. Men för många så räcker säkert det. Och har man förbokat får man skylla sig själv, fattar inte att det fortfarande är en grej...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Reforged blev Reeeeeeeeeeeforged.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk

Det är väl ingen som sagt att warcraft 3 är ett dåligt spel?

Jag tänker dock inte köpa det igen för 30$, och röstar med plånboken.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Om man känner att man befinner sig på en nivå som passar bättre i kvarterets sandlåda bör man hoppa över att skriva i tråden

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord