Har du problem med svarta skärmar/krascher med Radeon RX 5000-serien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Fortfarande stabilt för mig!
Så för mig verkar det ha löst sig. Sen om det berodde på uppdatering till Windows 10 version 2004 (May 2020 update) eller version 20.5.1 av AMDs drivare kan jag inte svara på.

Drivrutiner är roliga ... jag hade problem med bluescreens väldigt länge med en annan GPU. Gjorde all möjlig felsökning, skickade in kortet på lagning. Hände kanske en gång i veckan. Efter att jag uppdaterade från Windows 7 till 10 så har jag inte haft en enda bluescreen, däremot blir skärmen svart ibland, och kräver omstart.

Permalänk
Skrivet av CymbalCrasher:

Drivrutiner är roliga ... jag hade problem med bluescreens väldigt länge med en annan GPU. Gjorde all möjlig felsökning, skickade in kortet på lagning. Hände kanske en gång i veckan. Efter att jag uppdaterade från Windows 7 till 10 så har jag inte haft en enda bluescreen, däremot blir skärmen svart ibland, och kräver omstart.

Intressant. Själv upplevde jag aldrig något sådant när jag körde ett GTX 970 och senare också ett GTX 1070. Kan inte heller minnas att jag hade liknande problem med Radeon HD 4890 vilket kördes under några år med start för 11 år sedan. 🤔

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kujo:

Jag har nu också fått problem med mitt kort, ett Gigabyte 5700XT 8GB.

Skärmarna har blinkat till och sedan blir det ett rutigt grönt mönster över skärmarna. Hänt 4 gånger nu på ungefär 2 månader både i och utanför spel.
https://imgur.com/6fXBtG9

Efter senaste drivrutinsuppdateringen så verkar detta ha försvunnit för mig.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3