Blizzard återbetalar besvikna köpare av Warcraft III: Reforged

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hmm.
Utifrån ett risk/reward-perspektiv så ser remakes inte ut att bli så intressanta. Det är minerad mark. Uppenbarligen alltså.
Tänker att chansen för en remake av diablo 2 just har minskat en hel del...

Sannerligen minerad mark, det ska bli nytt å fräsch men samtidigt ska det gamla bevaras, och en delad spelarbas som drar åt varsitt håll..
Samtidigt var väl det här väl en fråga av flera dåliga beslut på varandra. Tror inte det hade blivit någon skandal om de t.ex. bara valt att göra cutscenes som de gjorde.

Många lyckas ju göra riktigt lyckade remakes, t.ex. Age of Empire.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Om det var det enda som saknades håller jag med, men nu är det bara en liten del av en uppsjö saker som ändrats från utlovat...

Tack, då har jag missat mer.
Kort och gott ska man hålla vad man lovar.

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hugashaka:

Inbillar jag mig att blizzards decline började på allvar när activision tog över spakarna?
Eller var dom ute på hal is redan innan?

Skickades från m.sweclockers.com

Blizzard skiter helt i sina kunder men det fungerar ju.
Fokuserar man bara på att mjölka så slipper man utvecklingskostnader också.

Ni som gnäller kommer ändå fortsätta köpa allt blizzard släpper.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av GoldenGoose:

@flashen:

Gör så här för att refunda

Följande steg:

1: Gå in på https://eu.battle.net/support/en/help (du måste logga in)
2: Tryck på "Warcraft III Reforged"
3: Tryck på "I would rather categorize the issue"
4: Tryck på "Payments"
5: Tryck på "Request a refund"
6: Tryck på "Continue"

Om du sedan får ett felmeddelande om att det inte finns något att refunda så kan du trycka vidare ändå och skriva en manuell ticket. Strulade för mig då mitt spel var kopplat till Blizzcon Virtual Ticket 2018, men fick ändå refund på 30 euro.

https://www.lifewire.com/thmb/OnxEj1c6LNJccDhVcxk9vadoPNM=/768x0/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc()/GettyImages-899267540-a6a00015a95045528d3a9261ac324415.jpg

Tackar, fixar det senare idag

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Färdigt köpte mitt i Februari 2019 och fick ändå refund! +1 till blizzard!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Blizzard skiter helt i sina kunder men det fungerar ju.
Fokuserar man bara på att mjölka så slipper man utvecklingskostnader också.

Ni som gnäller kommer ändå fortsätta köpa allt blizzard släpper.

Nä, efter detta blir det aldrig en pre-order från dem igen och deras enda titel jag spelar aktivt är WoW Classic nu och kommer fortsätta med det om det släpper fler expansioner men annars är blizzard ett dött företag i mina ögon nu.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Varför denna remake-hets? Räcker det inte att se till att originalspelet går att spela på moderna plattformar, skaka hand och vara nöjda med det?

Remakes är en fantastisk möjlighet att återuppleva fantastiska spel som man minns dem - utan de tekniska begränsningarna eller buggar de egentligen hade. Kraven på en remake står i relation till nuvarande skick på originalspelet och där fungerar WC3 fortfarande utmärkt på nya datorer. Utmaningen för spelbolagen är att hitta en bra balansgång utan att göra spelet sämre och här verkar Blizzard misslyckats enormt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Nä, efter detta blir det aldrig en pre-order från dem igen och deras enda titel jag spelar aktivt är WoW Classic nu och kommer fortsätta med det om det släpper fler expansioner men annars är blizzard ett dött företag i mina ögon nu.

Folk som spelar classic brukar ha lite mer vett i skallen och högre krav.
Men majoriteten kommer köpa allt blizzard släpper och förhandsboka allt om de får ett pet eller mount i WoW.

Jag gissar på att folket som hade lite högre krav har slutat för länge sedan och kvar blir deras mest värdefulla kunder som de kan mjölka i en oändlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Att ingen bryr sig om kvalitet på Blizzard tror jag inte på. Jag skulle dessutom vilja påstå att det är ren BS. Ta t.ex. trailern för Diablo 4 eller cinematics för WoW. Det är riktigt bra och i absolut toppklass jämfört med konkurrenter.

Det räcker med några kostym-nissar med för stort ego på fel poster för att det ska bli skit av en lansering. Det är ett stort problem med börsnotering av företag där man ger bort kontrollen av bolaget. Att man sedan slår ihop sig med Activition innebär att man delar upp aktieandelar på än fler. Det kommer finnas personer som på kort tid vill få avkastning/utdelning etc., medan man borde försöka jobba med att bygga ett bra resultat över 10 år +

Precis vad jag tror också. Så behöver inte skriva något svar åt @Cimlite annat än citera dig, för detta är precis som jag ser det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Precis som de ska, skitföretag!

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@MoNkeY-05:
Fast "på upphottat vis" är ju per definition då inte samma spel du spelade förr.

Är väl en definitionsfråga. Exakt samma spel med vackrare texturer skulle jag påstå fortfarande är samma spel.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Folk som spelar classic brukar ha lite mer vett i skallen och högre krav.
Men majoriteten kommer köpa allt blizzard släpper och förhandsboka allt om de får ett pet eller mount i WoW.

Jag gissar på att folket som hade lite högre krav har slutat för länge sedan och kvar blir deras mest värdefulla kunder som de kan mjölka i en oändlighet.

Jag spelar WoW Classic, och kommer troligtvis spela det mer eller mindre tills jag dör. Det är helt enkelt det bästa MMO-spelet som gjorts i mina ögon, och som utvecklades med den passion Blizzard hade då. Allt upp till och inklusive WotLK kommer jag spela med stort engagemang.

Däremot är allt annat från dagens Blizzard helt ointressant för mig. WoW tappade mer och mer med Cataclysm, och är nu helt totalt hjärndött. Allt går som på räls upp till max level, för att sedan bli en epic slot machine.
Diablo 4 kan alltid bli något, men Path of Exile och kommande uppföljaren fyller min ARPG aptit gott.

Som tidigare nämnt i tråden, Blizzard är en skugga av sitt forna jag. Tråkigt.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Inaktiv

Att Blizzard ändrade EULA för moddare är rena rama cashgrab bara.
Sen slängde de bara ihop någon grafikföbättring för att måla över sitt pengahungrande.

Nä Blizzard har verkligen gått ner sig de senaste 10 åren.
Jag tror inte de ska göra en remake på Diablo 2, man kommer nog bara bli gruvligt besviken.

Permalänk

Är väldigt glad för revivalen av Wc3, har lirat så mycket gamla maps så jag varit uppe till 3 alltför ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Blizzard skiter helt i sina kunder men det fungerar ju.
Fokuserar man bara på att mjölka så slipper man utvecklingskostnader också.

Ni som gnäller kommer ändå fortsätta köpa allt blizzard släpper.

Inte för att vara sådan, men det där besvarade väl inte direkt min frågeställning?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Jag spelar WoW Classic, och kommer troligtvis spela det mer eller mindre tills jag dör. Det är helt enkelt det bästa MMO-spelet som gjorts i mina ögon

lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av myslex:

Eller hur? Fett lol till och med.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

Har inte spelat Warcraft något alls, vad är den stora fussen om, kollade ett klipp https://www.youtube.com/watch?v=TUXjHKh2hpY finns säkert andra, men det ser ju bara ut som om det fixats till det bättre, är grafikuppdateringen det man är arg på? vanan vid den pixliga -2000 grafiken?
Testspelade Diablo II för ett tag sen, men det var inte alls som jag kommer ihåg spelet jag plöjt ner eoner i, tyckte det var fult nu helt enkelt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@MoNkeY-05:
Fast "på upphottat vis" är ju per definition då inte samma spel du spelade förr.
Star Wars "Special" Edition är ju ett lysande exempel på hur det går när man försöker göra liknande av film. Tack, men nej tack. Original på nytt format bara (jag har ingen VHS-spelare längre, tack o lov). Samma film, tack.

Tur att vi alla är olika. Jag vill inte se original filmen, 4:3 format och stereo ljud. Jag gillade verkligen uphottningen av Mos Eisley i ANH och Cloudcity i ESB.
Som Star wars nerd blev det många timmar av Star Wars Dark forces, men jag vill inte spela det i dagsläget pgr av grafiken. Då va det normalt att alla spel såg ut som Minecraft som jag inte skulle röra med tång.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

@adfactory: https://youtu.be/IHo_D8LYhq8 Bellular går i den videon igenom alla broken promises och lies angående Reforged.
Han gör 6 videos i veckan rörande gaming industrin förövrigt. Gillade inte honom i början men nu kollar jag på hans videos regelbundet då han ger bra information inom gamingindustrin.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Medlem

Sådär. Klsrt på minuten. Tack för info.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Det värsta är att de stängt ner battle.net 1.0 och patchat original wc3 till reforged men utan HD material. Tror de fuckade upp allt genom att försöka göra så wc3 och reforged kan spela med varandra. Sen lite girighet blandat med för kort deadline. Tycker att menyerna i originalet är snyggare än reforged. Reforged ser ut som nån billig kinakopia.

Skickades från m.sweclockers.com

Det hade gjort saken mycket bättre om de inte gett sig på WC3. Är upprörd över detta.

Skrivet av Vinolik:

Shitstormen kommer ju blåsa över ganska snabbt nu när folk får refunds. Och som historien säger oss så kommer den stora massan fortsätta köpa spelen oberoende vad spelföretagen tidigare gjort. Diablo Immortal hade ju uppenbarligen noll effekt på försäljningen av W3

Mm, det kommer säkerligen mattas av. Mestadels för att folk inte orkar hålla på att aktivt klaga dag ut och dag in på samma sak. Däremot att de sabbade WC3 gör ju inte att jag blir gladare på dem för det.

Skrivet av SCORPIUS:

Allt jag begär av ett nysläpp av ett gammalt spel är att det funkar som det ska med modern dator och högupplöst grafik och upplösningar.

Det är allt.

Om bara fler tänkte så.

Skrivet av FredrikMH:

Det komiska är att även specifika missar är illa nog för att på egen hand reta upp känslor vid lansering. Men nu har de bakat en hel kaka med missnöje. Men det är väl bra att de kryper till korset och gör återbetalningar. Man behöver ju inte vara usel och kriminell på en och samma gång

Jag hade helst av allt velat se att de tog fram en bucket-list med saker som de ska fixa. Allt ifrån cut-scenes till funktioner i Reforged, samtidigt som man tillåter de med vanliga WC3 att behålla det. För låter man allt detta vara som det är så förblir detta ett ankare även framöver. Bättre att se till att få lite good-will under bältet.

I slutändan hade jag ändå förstått aspekter som mer begränsat EULA. Jag tror också att hade det bara varit det som var problemet så hade det accepterats av de flesta också.

Skrivet av anon310216:

Att Blizzard ändrade EULA för moddare är rena rama cashgrab bara.
Sen slängde de bara ihop någon grafikföbättring för att måla över sitt pengahungrande.

Nä Blizzard har verkligen gått ner sig de senaste 10 åren.
Jag tror inte de ska göra en remake på Diablo 2, man kommer nog bara bli gruvligt besviken.

Den förändrade EULAn är ren stöld av material. Inte att jag tänker ladda upp custom maps som de senare ska hävda sig äga. Här har detta spektakel lett till att de kartorna är ospelbara (om jag inte vill ge bort dem) eftersom det gamla battle.net är dödat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Varför denna remake-hets? Räcker det inte att se till att originalspelet går att spela på moderna plattformar, skaka hand och vara nöjda med det?

Fast en riktigt bra remake kan verkligen göra ett fantastiskt spel riktigt storartat igen. Homeworld och Resident Evil 2 är två prima exempel på remakes som fungerade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker typ ma. I stora drag släppte det man borde släppt. Exakt samma sak med bättre stöd för nyare hårdvara. Sen uttalar jag mig inte ang buggar eller snetänk. Men bryr mig inte ett skit om cutscenes osv.

Det som snarare stör mig är idag att man har mage att kräva 300 för kalaset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

300 vore nog okej om de hade levererat ALLT! Men de levererade inget.

Se grafik jämförelse här: 0:07 - 0:10 https://www.youtube.com/watch?v=qWvwK1s3pQc

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Se grafik jämförelse här: 0:07 - 0:10 https://www.youtube.com/watch?v=qWvwK1s3pQc

Hade reforged i sitt nuvarande skick släppts 2010 hade nog ingen klagat.
2020 har man lite högre krav på ... allt.

Skulle aldrig förhandsboka ett spel, framför allt inte från Blizzard som varit ett riktigt skräpföretag (både ur produkt- och kundåterkoppnings synpunkt) dom senaste 5-6 åren.
(Sen är ju dagens Blizzard ett helt annat företag än det Blizzard som gjorde både Warcraft III och World of Warcraft (Vanilla), bara namnet är detsamma, men det är en annan femma.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Tänker att chansen för en remake av diablo 2 just har minskat en hel del...

Om jag förstått det rätt så har inte Blizzard längre källkoden till D2, vilket omöjliggör en remaster. 😕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drenmi:

Om jag förstått det rätt så har inte Blizzard längre källkoden till D2, vilket omöjliggör en remaster. 😕

Har inga stora förhoppningar på Diablo 4 efter Diablo 3 och WC3 Reforged men blir det bra så kommer jag garanterat köpa det, blir det bättre än bra så blir det 2 st

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hmm.
Utifrån ett risk/reward-perspektiv så ser remakes inte ut att bli så intressanta. Det är minerad mark. Uppenbarligen alltså.
Tänker att chansen för en remake av diablo 2 just har minskat en hel del...

Jag har full förståelse över att folk blivit besvikna av olika anledningar men att ge det en nolla på metacritic är inte att döma spelet utan företaget. Sett utifrån detta så tror jag nog att Blizzard kommer helt hålla sej ifrån remakes av någon form eftersom deras fanbase har alldeles för höga förhoppningar och är en gnutta barnsliga. Inget företag vill hålla på med saker som gör mer skada än nytta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Varför denna remake-hets? Räcker det inte att se till att originalspelet går att spela på moderna plattformar, skaka hand och vara nöjda med det?

Med tanke på hur dåliga de flesta nya AAA-spelen är, så vill bolagen sätta så liten risk som möjligt. En remake av ett älskat spel, bör vara enkelt.

Titta på remaken av Resident Evil 2, i alla fall jag älskade det!