Antec P82 Flow är prispressat chassi med härdat glas

Permalänk
Melding Plague

Antec P82 Flow är prispressat chassi med härdat glas

Chassimakaren Antec följer upp Antec P8 med P82 Flow, en vidareutveckling där moderna finesser till lågt pris står i centrum.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Jag saknar verkligen den tiden Antec var en aktör som innoverade utvecklingen av chassin. P182 och NSK 3400 är fortfarande några av mina absoluta favoritchassin.

Bra att de fortfarande släpper nytt men svårt att låta bli att tänka tillbaks på 00-talet. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Wow! Ett p300/400 med antec-logga?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Billigt! Men bra?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ser sjukt cleant ut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Påminner en del om Fractal Design C ^^. Vet inte om kontakter på sidan av chassit kommer bli någon hit.
Ingen ljuddämpning och framförallt inget dammskydd, blir ett nej för min del.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem

Ser inte riktigt vart flowet kommer in, men det ger sig kanske. 😁

Ah, fronten har öppningar på alla sidor förutom vänster. Kan funka.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En sämre variant av Define S, fast med kåpa... Det var ju... "innovativt" :/

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Jag saknar verkligen den tiden Antec var en aktör som innoverade utvecklingen av chassin. P182 och NSK 3400 är fortfarande några av mina absoluta favoritchassin.

Bra att de fortfarande släpper nytt men svårt att låta bli att tänka tillbaks på 00-talet. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, verkar vara lätt att glömma att Fractals tidigare lådor delade en hel del likheter med Antecs.. Körde också p182 i ca 10 år, tystaste bygge jag haft!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Alltid skoj med budgetchassin, men personligen tycker jag 1000-2000krs klassen är mest intressant;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Skäggig legend

Fruktansvärt billig med tanke på att FYRA fläktar ingår. Återstår att se hur intaget av luften blir när GN tar tag i denna Knapparna ser lite billiga ut, men de e något man borde kunna leva med ^^

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Ser inte riktigt vart flowet kommer in, men det ger sig kanske. 😁

Ah, fronten har öppningar på alla sidor förutom vänster. Kan funka.
Skickades från m.sweclockers.com

Får hoppas för Antecs skull att detta chassi inte hittar in i Gamers Nexus testlokaler. Baserat på bilderna ser det här ut att bli en riktig bastu

Permalänk
Medlem

Märkligt beslut att köra blå USB-kontakter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Märkligt beslut att köra blå USB-kontakter.

Det är väl inget designval? Utan är ju för att signalera att det är USB 3.0 portar bara. De brukar ju vara blå. Sen om de måste vara blå eller ej så de kunnat göra det helt cleant med temat låter jag vara osagt. Har dålig koll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag saknar verkligen den tiden Antec var en aktör som innoverade utvecklingen av chassin. P182 och NSK 3400 är fortfarande några av mina absoluta favoritchassin.

Bra att de fortfarande släpper nytt men svårt att låta bli att tänka tillbaks på 00-talet. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, har fortfarande kvar mitt silverfärgade P180 i källaren och det är fortfarande det snyggaste chassit jag haft. Om det inte vore för att det är lite för trångt moderna komponenter om man vill ha vettig kabeldragning hade jag nog fortfarande använt det. Önskar att man kunde få tag i ett sådant men med ett modernt inre (och vettig silikonbussningar för diskarna). Det närmsta jag hittade var Antec P280.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

"utan hårddiskvaggor och dylikt i fronten finns inga direkta gränser för grafikkort, som kan mäta upp till 380 millimeter i längd."

Och med samma resonemang finns inga direkta skäl till att chassit är 45 cm djupt och inte 38,
de hade ju ändå kunnat klämma in en GPU på 300 mm.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett Phanteks P400 med samma usla luftflöde, dvs stängd front med bara smala hål längst upp och längst ner.

Gör en mesh-front istället så kan de ha en storsäljare på gång med tanke på det billiga priset och 4 inkluderade fläktar.

Permalänk
Medlem

Imponerande med så många medföljande fläktar för det priset ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Trist design samt uttag m.m. på sidorna - inte särskilt lyckat tycker jag. Mycket bättre att ha det på ovansidan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Det är väl inget designval? Utan är ju för att signalera att det är USB 3.0 portar bara. De brukar ju vara blå. Sen om de måste vara blå eller ej så de kunnat göra det helt cleant med temat låter jag vara osagt. Har dålig koll

Precis det jag menar. Specifikationen säger bara att man ska färgkoda och ger rekommendationen att använda blått men det är inget krav. Fractal Design kör istället svarta USB-kontakter på sin front eftersom det smälter in bättre. Antec har alltså gjort ett val att köra blå. Jämför med mikrofon- och hörlursuttaget som de valt att inte färgkoda.

Permalänk

Varför kan vi inte få ett ATX eller M-ATX chassi som inte är djupare än 47cm med fler än bara 2st 3.5" platser!?!?
Min gamla Antec Sonata III har plats för 6st 3.5" och är bara 47cm djup.

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av The Kristoffer:

Ja, verkar vara lätt att glömma att Fractals tidigare lådor delade en hel del likheter med Antecs.. Körde också p182 i ca 10 år, tystaste bygge jag haft!

Jo, det är så min erfarenhet tidigt var med Fractal Design, kopierade allt Antec hade. Men de har ändå utvecklat sina produkter väl, kör mitt primära system i ett idag rätt gammalt FD Define 5 Blackout. Lite för stort, hade so många andra i tråden gärna sett mer slimmade ATX-chassin. Sligers Cerberus X är lite väl extrem dock.
Saknar faktiskt min gamla P182 ibland, körde den inte riktigt lika länge som dig dock. Gick över till Mini-P180 (ganska ful mATX-veriant av P182).

Skrivet av blunden:

Ja, har fortfarande kvar mitt silverfärgade P180 i källaren och det är fortfarande det snyggaste chassit jag haft. Om det inte vore för att det är lite för trångt moderna komponenter om man vill ha vettig kabeldragning hade jag nog fortfarande använt det. Önskar att man kunde få tag i ett sådant men med ett modernt inre (och vettig silikonbussningar för diskarna). Det närmsta jag hittade var Antec P280.

Var inte silvriga rätt ovanliga? Min var den vanligare, Gunmetal om jag nu inte minns helt galet.
Riktigt snygga och just P182 var innovativ när den kom. Dagens chassin känns på många vis bekanta, men utvecklade och speciellt med kabeldragning och färre möjligheter att använda optiska läsare och (massor av) 3,5" enheter.
Jag hade gillat en "remaster" av P182 med.

Permalänk
Medlem

Stora chassi= fula chassi

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

[...] Var inte silvriga rätt ovanliga? Min var den vanligare, Gunmetal om jag nu inte minns helt galet.
Riktigt snygga och just P182 var innovativ när den kom. Dagens chassin känns på många vis bekanta, men utvecklade och speciellt med kabeldragning och färre möjligheter att använda optiska läsare och (massor av) 3,5" enheter.
Jag hade gillat en "remaster" av P182 med.

P180 (originalet) var silverfärgat eller i vissa fall svart. Det var först P182 som kom i gunmetal grey men det var också vid den tidpunkten som fler vanliga köpare fått upp ögonen för chassit. Den färgen har de fortsatt med sedan, även om jag personligen föredrar den ljusare färgen.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blunden:

P180 (originalet) var silverfärgat eller i vissa fall svart. Det var först P182 som kom i gunmetal grey men det var också vid den tidpunkten som fler vanliga köpare fått upp ögonen för chassit. Den färgen har de fortsatt med sedan, även om jag personligen föredrar den ljusare färgen.

Ah! Nu ser jag ju också att du skrev just P180 med.
Just P180 minns jag själv väldigt lite av idag så riktigt intressant där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Och med samma resonemang finns inga direkta skäl till att chassit är 45 cm djupt och inte 38, ...

En del vill klämma in en tjock konvektor i fronten, oftast i kombination med användning av ett grafikkort >30cm långt.
Visst finns det en marknad även för mindre lådor, men i just detta fall vore det nog fel.

Skrivet av anon5930:

Jag hade gillat en "remaster" av P182 med.

Den heter P183 och är ganska trevlig. Klarar lätt av att svälja nätaggregat med formfaktor CPX, vilket är något jag saknar hos P82.

Permalänk
Medlem

Jag ser inte vart "flow" kommer ifrån, är definitivt inte "airflow" med hur strypt luftintag är på designen.

Permalänk
Medlem

Var det för dyrt att använda laminerat glas?
Det kan man ju få i alla möjliga olika färger och former.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

Jag ser inte vart "flow" kommer ifrån, är definitivt inte "airflow" med hur strypt luftintag är på designen.

Hela toppen är ju ett stort luftintag! Dessutom verkar fronten ha en intressant asymmetrisk (sned) design med rejäla springor på högersida, topp och botten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Olle P:

Den heter P183 och är ganska trevlig. Klarar lätt av att svälja nätaggregat med formfaktor CPX, vilket är något jag saknar hos P82.

Just ja, var den med de där stora nätdelarna. Var väl rätt svårt att hitta nätdelar i CPX format? Men visst, får ju ses som en innovation iallafall då.
Men är ju bra längesedan den släpptes med.

Bra att Antec fortfarande är kvar dock, finns värre exempel. Någon som minns Chieftec och speciellt deras Dragon?