Samsungs vikbara Galaxy Z Flip på video

Permalänk
Melding Plague

Samsungs vikbara Galaxy Z Flip på video

Samsungs kommande vikbara telefon Galaxy Z Flip demonstreras i en ny läckt video som bekräftar tidigare rapporter om telefonen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Den är cool. Man kan diskutera priset för en sådan ömtålig produkt.

Men låt oss anta att man är en tjej och viker upp en sådan mobil på Chalmers eller liknande ställe, så har man garanterat väckt fler killars uppmärksamhet än om de har dyra kashmir tröjor och annat på sig.

Nå jag hoppas på att de utvecklas och blir bättre så att dessa mobiler blir ett alternativ för fler personer.

Permalänk

Låter som en höjdare dock så kanske den inte kommer va så tålig liksom galaxy fold var inte så tålig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag VERKLIGEN gillar det här konceptet. Har en S10+ idag och kunde jag få samma storlek på det här sättet hade jag tagit det alla dagar i veckan. Om något år eller två tror jag nästan denna design kan komma att bli standard i det dyrare segmentet.

Permalänk
Medlem

Motorolan är fortfarande hetast på marknaden!

Permalänk
Medlem

Kul med nya saker men vikbar smartphone näääe inte hållbara än vet väl vilka problem snäcktelefonerna hade i början .. Men tekniken blir väl bättre ..

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Ser cool ut sen om den är i bra kvalité de märker man väl efter lanseringen 1 vecka senare så har skärmen spruckit...

Men jag tro på vikbara telefoner kan ju bli något bra igen, kvalitén har jag nog inga stora förväntningar att de kommer bli något bra av. Få hoppas man ha fel för allas bästa med den prissättningen eventuellt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Alltså... Vem eller vilka är det som betalar dessa priser för telefoner? Apples prissättning X/11-serien är ju helt sjuka. Men Samsung ide om att betala allt mellan 12 till 25-tusen för en vikbar telefon som inte tåler ett skit är ju rent skrattretande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Den är cool. Man kan diskutera priset för en sådan ömtålig produkt.

Men låt oss anta att man är en tjej och viker upp en sådan mobil på Chalmers eller liknande ställe, så har man garanterat väckt fler killars uppmärksamhet än om de har dyra kashmir tröjor och annat på sig.

Nå jag hoppas på att de utvecklas och blir bättre så att dessa mobiler blir ett alternativ för fler personer.

Men låt oss anta att man är en tjej och viker upp en sådan mobil på Chalmers eller liknande ställe, så har man garanterat väckt fler killars uppmärksamhet än om de har dyra kashmir tröjor och annat på sig.

Tänkte bara rätta dig lite där.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Inaktiv

Hade jag fått välja mellan denna och Razr, så hade jag nog valt razr. Lite tråkigt bara att den kostar 18k.
Jag kommer nog aldrig betala så mycket pengar för en mobiltelefon, även när jag har råd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jygge:

Kul med nya saker men vikbar smartphone näääe inte hållbara än vet väl vilka problem snäcktelefonerna hade i början .. Men tekniken blir väl bättre ..

I början. Men sedan blev de så robusta så man kunde tappa dem i backen hur många gånger som helst. Så de vikbara telefonerna som finns än idag som säljs för 500kr är enligt mina tester riktigt tåliga. En stor orsak till detta är att de väger så extremt lite varvid kraften vid stöt blir liten.

Men dessa smartphone har svårt att på samma sätt bli de mest robusta mobilerna. Även om jag ser att Galaxy Z typ säkerligen i framtiden skulle kunna tåla tappas i backen ett par gånger.
Men skräp mellan skärmarna är ett stort problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Alltså... Vem eller vilka är det som betalar dessa priser för telefoner? Apples prissättning X/11-serien är ju helt sjuka. Men Samsung ide om att betala allt mellan 12 till 25-tusen för en vikbar telefon som inte tåler ett skit är ju rent skrattretande.

Många köper på "avbetalning" så många betalar det priset

Min egen smärtgräns är 10-13k. Men så har jag telefonen i ca 3 år nuförtiden

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Men låt oss anta att man är en tjej och viker upp en sådan mobil på Chalmers eller liknande ställe, så har man garanterat väckt fler killars uppmärksamhet än om de har dyra kashmir tröjor och annat på sig.

Tänkte bara rätta dig lite där.

/hulle.

Visst men det är alltid hård konkurrens av de bästa på Teknisk Fysisk...
Skämt åsido. Den stora skaran som köper svindyr konsumentprylar gör det för uppmärksamhet och man kan diskutera om det är värt pengarna eller ej?

Sedan jag ifrågasätter inte behovet av en Galaxy Fold 2 eller liknande, men denna Z mobil handlar väldigt mycket om att imponera nu i början, då man utvikt inte får större skärm än en vanlig telefon.

Permalänk
Medlem

Varför vill man ens ha en plånbok till telefon?

Permalänk
Medlem

Jag är egentligen inte emot. Men tekniken verkar långt från mogen och därför håller jag hårt i min gamle smartphone ett tag till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av m0rk:

Alltså... Vem eller vilka är det som betalar dessa priser för telefoner? Apples prissättning X/11-serien är ju helt sjuka. Men Samsung ide om att betala allt mellan 12 till 25-tusen för en vikbar telefon som inte tåler ett skit är ju rent skrattretande.

Alla köper säljer som smör i solsken 11 serien.

Alla jag känner där folk gillar nya tele betalar 500-800kr månaden

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte om det är en bra teknik eller om den håller ens ett år. Ta mina pengar Samsung!

Permalänk
Inaktiv

Fyfan vad ful.

Permalänk
Inaktiv

Vad irriterande om man får notiser med 1-2 minuters mellanrum. Vik upp telefon varje gång istället för bara tända skärmen med fingret och kolla.

Om nån bekant skaffar en sådan så blir det att terrorisera lite med blandande mail/sms osv med 30sec mellanrum :P, jag tror man suckar efter ett tag och flaxa med den där, om inget annat så kanske det blir en antidot mot att ha näsan i skärmen hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Vad irriterande om man får notiser med 1-2 minuters mellanrum. Vik upp telefon varje gång istället för bara tända skärmen med fingret och kolla.

Om nån bekant skaffar en sådan så blir det att terrorisera lite med blandande mail/sms osv med 30sec mellanrum :P, jag tror man suckar efter ett tag och flaxa med den där, om inget annat så kanske det blir en antidot mot att ha näsan i skärmen hela tiden.

Är det inte en sekundär skärm på utsidan? Den skulle man ju kunna tänka sig agerar notiscenter och samlar allt som händer. Och så är det bara att svepa bort det man inte är intresserad av.
Antar att det är så men kan ha fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det där måste varit det mest meningslösa jag sett på länge

Permalänk

Kul teknik. Men det känns lite tidigt att pusha ut den. den stora skaran av användare kommer förmodligen att störa sig på att den är för ömtålig. Repor har väl alltid varit en stor snackis på nya telefoner.

Men när tekniken mognat lite till och vi får se Westworld-liknande "surfplattor" man kan fälla ihop blir det ännu coolare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Är det inte en sekundär skärm på utsidan? Den skulle man ju kunna tänka sig agerar notiscenter och samlar allt som händer. Och så är det bara att svepa bort det man inte är intresserad av.
Antar att det är så men kan ha fel.

Skickades från m.sweclockers.com

1,06 tum tror jag blir svårt att läsa av om det är viktigt, men det kanske blir en större skärm. Tycker det verkar väldigt omständigt att vika upp telefon varje gång man ska göra nått.

Dom försöker hitta en ny fluga, när mobilerna blev populära på 90talet så var det en cool grej att ha telefon, sen kom flip-telefoner och det vart "coolt" liksom, sen kamera och färgskärm.
Sen vart det Smarta telefoner som vart populärt och det sålde som smör. Nu har det lagt sig igen och dom försöker komma på nya koncept.

Jag tror det behövs nånting liknande som Samsungs första vikbara telefon, den för 20k för att få igång marknaden igen, fast till ett lägre pris för runt 7-10k som dagens topp telefoner kostar.

Sista telefon jag köpte var en Nokia för 1800kr, enbart för min gamla Nexus slutade få uppdateringar som annars fungerade fin fint. Aldrig mer att jag köper en dyr telefon som slutar få uppdateringar efter 2-3år. Och skulle jag köpta nått dyrt så får dom komma fram med nånting bättre än det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Det där måste varit det mest meningslösa jag sett på länge

Våran teknik går i en stor ond cirkel men jag tar gärna 2 bara för att.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Många köper på "avbetalning" så många betalar det priset

Min egen smärtgräns är 10-13k. Men så har jag telefonen i ca 3 år nuförtiden

Min smärtgräns är 3k, har telefonen i 2-4år innan byte (jobbet sponsrar vartannat år ås just nu är det 2år som gäller, kan välja mycket dyrare men håller mig till 2-3k)

Den dagen jag går över 3k så är telefonerna mycket bättre, inte stora cementblock, vattentäta, bra standby

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Våran teknik går i en stor ond cirkel men jag tar gärna 2 bara för att.
https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/1129252/images/2009/sony-ericsson-w508-walkman-phone_52615559.jpg

Min tanke exakt Känns som att vi återskapar hjulet lite för att den får ett nytt utseende

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Snusfri

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

80- och 90-talisterna som inte följer med ny teknik säger: "Haha, har du köpt en tegelsten?"

Permalänk
Medlem

Hur lång tid innan den får smeknamnet "Galaxy Flop"?

Skämtåsido, om panelen inte slits och/eller får märken av allt vikande så kan den säkert få en skara anhängare
Själv behåller jag min Galaxy Note ett tag till. Vet inte hur man klarar sig utan penna

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

1,06 tum tror jag blir svårt att läsa av om det är viktigt, men det kanske blir en större skärm. Tycker det verkar väldigt omständigt att vika upp telefon varje gång man ska göra nått.

Dom försöker hitta en ny fluga, när mobilerna blev populära på 90talet så var det en cool grej att ha telefon, sen kom flip-telefoner och det vart "coolt" liksom, sen kamera och färgskärm.
Sen vart det Smarta telefoner som vart populärt och det sålde som smör. Nu har det lagt sig igen och dom försöker komma på nya koncept.

Jag tror det behövs nånting liknande som Samsungs första vikbara telefon, den för 20k för att få igång marknaden igen, fast till ett lägre pris för runt 7-10k som dagens topp telefoner kostar.

Sista telefon jag köpte var en Nokia för 1800kr, enbart för min gamla Nexus slutade få uppdateringar som annars fungerade fin fint. Aldrig mer att jag köper en dyr telefon som slutar få uppdateringar efter 2-3år. Och skulle jag köpta nått dyrt så får dom komma fram med nånting bättre än det här.

Ah missade att den var så pass liten, ja då blir det ju lite knepigt.
Btw, tips på tillverkare du ska undvika om du vill få fortsatta uppdateringar är bla HTC, LG. Talar av egen erfarenhet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X