Minecraft - Login från valfritt MS-konto?

Permalänk
Medlem

Minecraft - Login från valfritt MS-konto?

Har sedan tidigare Minecraft windows10-edition installerat på en dator här hemma. Försökte nu installera det på ytterligare en dator så att två barn kan köra samtidigt.

Spelet är kopplat till mitt microsoftkonto så jag skapade helt enkelt ett till konto och köpte en till spelnyckel och aktiverade den på det andra kontot.

Problemet är att jag inte får välja MS-konto när jag startar spelet. Den försöker automatiskt på mitt primära konto och vill således kasta ut den spelaren som redan är inne.

Hur gör jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumpa:

Har sedan tidigare Minecraft windows10-edition installerat på en dator här hemma. Försökte nu installera det på ytterligare en dator så att två barn kan köra samtidigt.

Spelet är kopplat till mitt microsoftkonto så jag skapade helt enkelt ett till konto och köpte en till spelnyckel och aktiverade den på det andra kontot.

Problemet är att jag inte får välja MS-konto när jag startar spelet. Den försöker automatiskt på mitt primära konto och vill således kasta ut den spelaren som redan är inne.

Hur gör jag?

Kan det vara så att du är inloggade med det andra kontot lokalt på datorn?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumpa:

Har sedan tidigare Minecraft windows10-edition installerat på en dator här hemma. Försökte nu installera det på ytterligare en dator så att två barn kan köra samtidigt.

Spelet är kopplat till mitt microsoftkonto så jag skapade helt enkelt ett till konto och köpte en till spelnyckel och aktiverade den på det andra kontot.

Problemet är att jag inte får välja MS-konto när jag startar spelet. Den försöker automatiskt på mitt primära konto och vill således kasta ut den spelaren som redan är inne.

Hur gör jag?

Kan det vara så att du är inloggad på själva datorn med samma MS konto redan? Så du använder samma MS för att logga på båda datorerna och MC sedan känner av det och försöker använda det redan inloggade MS kontot för spelet?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Om du inte kör Microsoftinlogg i Windows så har det enligt egna erfarenheter gått att logga in och ut,
Ska det växlas mellan konton för minecraft på samma dator kan det kanske vara aktuellt att ha två olika inloggningar till Windows beroende på vilket som ska spelas på.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Du har troligtvis problem med Xbox-live inloggningen som sköter vilken profil du spelar med i minecraft,
starta xbox-appen och logga ur och in med rätt konto. Den kan vara rätt envis med att behålla en gammal inloggning både i appen och på web-sidor (mitt kopplade epic-konto).

Jag har faktiskt inte försökt att starta spel licensierade från windows store på två datorer samtidigt,
där får du antagligen se till att logga in på windows med rätt användare men jag tror nog att om man bara loggar in med samma konto på flera datorer
kan man nog köra samma licens på alla samtidigt och logga in med olika profiler på xbox live enligt ovan.
(man kan också 'dela spel' om man är offline, dvs använda offlineinställningarna för kontot som äger spelet och koppla bort internet, men det är nog inte det du vill göra.)

Permalänk
Medlem

Jag gjorde ett lokalt windows-konto på en av datorerna. Då fick jag installera Minecraft på nytt för den användaren. Vid installationen fick jag möjligheten att välja MS-konto. Så nu fungerar det. Tack för all hjälp.

Permalänk
Medlem

Det går utmärkt att köra Minecraft win 10 på flera datorer och bara köpa det en gång.

Jag har det på fyra datorer, sedan loggar man in på olika Xbox live konton bara så kan alla spela samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."