Nvidias strömmande speltjänst Geforce Now blir aggressivt prissatt

Permalänk
Avstängd

Om de på mystiskt vis har löst den låga framraten i Cities: Skylines när man når till 100K+ i pop så vore det kanske av intresse.
Det är lite okul att en dator för 20.000 har svårt att driva ett snart fem år gammalt spel i endgame.

Vem vet, de kanske sitter på 10GHz primärkärnor utan att berätta för oss lekmän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja så kan man nog uttrycka det ja. Vad jag förstått.

Ganska likt Google Stadia egentligen.

Stadias fördel är väl att det ingår ett nytt spel i månaden om man kör på pro-varianten för en hundring.
Fördelen med nvidia är att man kan använda sitt befintliga bibliotek från PCn.
Gissar på att det här tilltalar väldigt många på det här forumet iaf ;).
Edit: Räknar man in att spelplattformarna ger ut ganska mycket gratisspel så verkar ju nvidias tjänst ligga bra till alltså.

Jag har inte följt utvecklingen av dessa tjänster särskilt noga utan har antagit att det varit frågan om att även prenumerera på ett spelbibliotek (till betydligt högre pris än 50 spänn i månaden, förstås). Typ som Microsofts prenumerationstjänst fast streamade spel. Det är ju dock stor risk att en sån tjänst skulle bli för dyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Fast för att strömma från din egna dator så behövs "väl" ett grafikkort från Nvidia? (Var det jag försökte få fram)

Trodde vi pratade om molntjänsten här

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DasIch:

Jag har inte följt utvecklingen av dessa tjänster särskilt noga utan har antagit att det varit frågan om att även prenumerera på ett spelbibliotek (till betydligt högre pris än 50 spänn i månaden, förstås). Typ som Microsofts prenumerationstjänst fast streamade spel. Det är ju dock stor risk att en sån tjänst skulle bli för dyr.

Aaa. Ska bli väldans spännande att se var microsoft lägger sig i pris på den tjänsten. Det där med att få allt i ett kan nog vara väldans bra för de som ännu inte sitter på ett enormt bibliotek. Kanske en game changer.
Sony har nå liknande redan tydligen - men den verkar vara ganska vingklippt i upplösning och liknande.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Uppdatera datorn har blivit så dyrt så i framtiden blir det nog den här tjänsten iställett, hoppas bara dom fixat dom extremt långa laddningtiderna då, och begränsningen på 1080p, eftersom det är servrar borde dom kunna dela resurser just nu har dom väldigt dålig med kräm, är väl ungeför jämförbart med en i5 med ett gtx 1060 i prestanda för varje instans.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Allvarligt låter det ju trevligt med att kunna casual spela på high-end hårdvara för under 1000kr per år. Perfekt om man inte vill köpa ny dator varannat år och inte spelar hardcore fps

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Allvarligt låter det ju trevligt med att kunna casual spela på high-end hårdvara för under 1000kr per år. Perfekt om man inte vill köpa ny dator varannat år och inte spelar hardcore fps

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket bättre för miljön med förmodligen. Behöver produceras mycket mindre volymer av hårdvara då den inte används hela tiden och kan destruberas. Lite som en bilpool. Lyckas man få bort latensen och visuella buggar genom något mirakel så verkar det helt klart vara framtiden. Dock kommer jag i så fall sakna att ha en egen burk, samt de modifikationer den tillåter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Lokalt så ger ju högre framerate lägre latens (lägre input lag). När du kör online däremot så har du ju alltid först latency för mus/tangentbords-input, sen latency via nätverk till servern, sedan spelmotorn som renderar och håller på, och sedan nätverkslatency en vända till.
Därmed lär du knappast känna samma responstid med 144 fps via streaming som om du renderar lokalt.

Det är samma process oavsett var datorn står. Om den står i samma rum, några rum bort via steamlink eller över internet. Högre framerate ger lägre latens för input om spelet behandlar input i samma frekvens som framerate.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kelthar:

Det är samma process oavsett var datorn står. Om den står i samma rum, några rum bort via steamlink eller över internet. Högre framerate ger lägre latens för input om spelet behandlar input i samma frekvens som framerate.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, självklart, men min poäng är att du alltid har en del extra latency pga nätverket, som förr eller senare kommer bli flaskhalsen. Säg att du som extremfall skulle köra 360 Hz istället (2.77 ms per frame); då är det bra svårt att inte få nätverkslatency att dominera stort.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200