Permalänk
Medlem

Neato D7 problem

hejsan har skaffat mig en Robotdamsugare då jag förstörde den vanliga nu är problemet att jag inte kan ansluta robotdamsugaren till mitt Wifi, har testat soft reset ''Startknappen + högerbumper'' även Hard reset med att ta ut batteriet. den säger att den inte kan hitta D7s wifi .

Permalänk
Medlem

Har du gömt SSID så testa att ha det synligt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Har du gömt SSID så testa att ha det synligt.

nej det har jag inte är inne på routern och den står på Dölj SSiD ''Nej''

Permalänk
Medlem

Har du hållt nere start och högerbump i minst 10 sekunder (tills den slocknar) och sedan tryckt på Start igen? *Ta bort robot från laddstation när du gör detta*
Då ska den blinka blått, gör den det?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Har du hållt nere start och högerbump i minst 10 sekunder (tills den slocknar) och sedan tryckt på Start igen? *Ta bort robot från laddstation när du gör detta*
Då ska den blinka blått, gör den det?

ja det har jag det funkade inte heller

Permalänk
Medlem

@Exiza: *Ok, prova deras chattsupport på hemsidan är väl nästa steg, hoppas det ordnar sig!

*edit* du har inte låst ditt nätverk till att bara tillåta vissa enheter?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exiza:

Den säger att den inte kan hitta D7s wifi .

Vad säger att den inte kan hitta dammsugarens wifi? Vet inte om något behöver ansluta till dammsugaren, basstation eller dylikt, därför jag frågar.

Om du menar att dammsugaren inte hittar din routers wifi så testa att byta till 2,4 GHz (eller 5 GHz om du just nu använder 2,4 GHz). Om du har kombinerat frekvenserna kan det vara värt att testa att dela på dem.

Permalänk

Kolla inställningarna för kanal i routern, borde finnas på samma flik som "Dölj SSiD". Välj kanal 1, 6 eller 11

Permalänk

Har den varit ansluten till ditt Wifi tidigare eller är det första gången du ska koppla upp den?
Är det när du kör anslutningsguiden i telefonen som telefonen inte kan ansluta till roboten?
Man kan behöva gå in i inställningarna i telefonen och välja robotens wifi manuellt och även stänga av att telefonen ska ansluta automatiskt till ditt vanliga wifi så inte telefonen hoppar över till det medans man gör inställningarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, Gigabyte B550I Aorus PRO AX, Powercolor RX 6700 XT Fighter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nossebrofredrik:

Har den varit ansluten till ditt Wifi tidigare eller är det första gången du ska koppla upp den?
Är det när du kör anslutningsguiden i telefonen som telefonen inte kan ansluta till roboten?
Man kan behöva gå in i inställningarna i telefonen och välja robotens wifi manuellt och även stänga av att telefonen ska ansluta automatiskt till ditt vanliga wifi så inte telefonen hoppar över till det medans man gör inställningarna.

https://ibb.co/whGcWqy så här lång kommer jag

Permalänk
Medlem

Testa 2,4 ghz nätet, se till som nån tidigare sa att köra på 1,6 eller 11.
Se till att nätet bara har små bokstäver i sig och testa med ett inre allt för exotiskt password.

Neato har tyvärr helt oförsvarbart haft problem med detta.

Vet inte vad du kör för router/AP, men googla runt, bl a vi som kör UniFi har haft problem om man haft vissa specialare påslagna.

Kort och gott så lämnar Wi-Fi kompaniliteten hos neato en del att önska.

Edit: kollade din screen, det där ser eventuellt ut som problem hos dom. Deras cloudtjäst är lite shaky ibland

Permalänk
Skrivet av Exiza:

https://ibb.co/whGcWqy så här lång kommer jag

Ser ju ut som att den är ansluten mot Wifi:t och internet men inte får kontakt med Neato servern, antingen har Neato nån störning eller så är det något med brandväggen i routern som blockar.
Vad har du för router? Googla och se om det är fler som har problem med Neato och den sortens router.
Det enda Neato säger om brandväggsinställningar är det här:
https://support.neatorobotics.com/hc/sv/articles/225369707-Vi...-

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, Gigabyte B550I Aorus PRO AX, Powercolor RX 6700 XT Fighter.

Permalänk
Skrivet av Exiza:

https://ibb.co/whGcWqy så här lång kommer jag

Jag svarar samma till dig som i en tidigare tråd om samma problem:

"jag har en neato D6 med samma problem, även jag har en Technicolor router. Köpte en ny Asus-router utan att det hjälpte. Efter mycket googlande så hittade jag en work around:

1) Använd två mobiler, där du på mobil 1 har appen och mobil 2 använder du som hot spot, dvs delar ut internet via mobilt bredband.
2) Anslut mobil 1 till det utdelade nätverket från mobil 2.
3) Anslut dammsugaren via appen på mobil 1, nu borde den få kontakt med servern.
4) När anslutningen är genomförd, lägg till ditt ordinarie WiFi-nätverk till dammsugaren.
5) Stäng ner delningen från mobil 2.
6) Klart och allt bör funka.

En brasklapp dock, behöver dammsugarens firmware uppdateras eller den blir strömlös, så behöver du upprepa hela proceduren. Det kommer dock inte kännas lika jobbigt när man vet hur man gör.

Mvh
Pottsorken"

Visa signatur

CPU: i7 8700K GPU: Gigabyte RTX 2080 GAMING OC RAM: Corsair 16GB DDR4 3000MHz CL15 Mobo: Asus TUF Z390-PLUS Gaming PSU: Corsair HX850i 850W 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pottsork666:

Jag svarar samma till dig som i en tidigare tråd om samma problem:

"jag har en neato D6 med samma problem, även jag har en Technicolor router. Köpte en ny Asus-router utan att det hjälpte. Efter mycket googlande så hittade jag en work around:

1) Använd två mobiler, där du på mobil 1 har appen och mobil 2 använder du som hot spot, dvs delar ut internet via mobilt bredband.
2) Anslut mobil 1 till det utdelade nätverket från mobil 2.
3) Anslut dammsugaren via appen på mobil 1, nu borde den få kontakt med servern.
4) När anslutningen är genomförd, lägg till ditt ordinarie WiFi-nätverk till dammsugaren.
5) Stäng ner delningen från mobil 2.
6) Klart och allt bör funka.

En brasklapp dock, behöver dammsugarens firmware uppdateras eller den blir strömlös, så behöver du upprepa hela proceduren. Det kommer dock inte kännas lika jobbigt när man vet hur man gör.

Mvh
Pottsorken"

testade i den ordningen du sa men det funkar inte. fastnar på steg 3 av 4

Permalänk
Skrivet av Exiza:

testade i den ordningen du sa men det funkar inte. fastnar på steg 3 av 4

Det var tråkigt att höra, tyvärr har jag inga andra tips.

Visa signatur

CPU: i7 8700K GPU: Gigabyte RTX 2080 GAMING OC RAM: Corsair 16GB DDR4 3000MHz CL15 Mobo: Asus TUF Z390-PLUS Gaming PSU: Corsair HX850i 850W 80+ Platinum