Postnord och förlorat paket upphittat

Permalänk
Medlem

Postnord och förlorat paket upphittat

Tjena!
Beställde ett rx 5700xt som var en fyndvara hos netonnet den 18 december.

Valde att betala med swish och sedan inväntade jag mitt nya grafikkort
Efter 7 dagar så har jag fortfarande inte fått något kort och det enda jag kan se är att det på väg.
Okej jag väntar väl till efter jul och nyår då de säkert har mycket att göra.

Den 3:e Januari så har kortet hamnat på sortering i Norge? Hmm knepigt :/ men det står ändå att det är på väg nu så jag avvaktar..

9:e Januari har kortet hamnat på sortering fyra gånger i Oslo och jag är nu inte så hoppfull längre.
Ringer postnords kundservice och talar med en tjej där som letar upp paketet, hon tycker det är jättekonstigt och det enda jag kan göra enligt hon är att reklamera hos netonnet.

Jag ringer nu netonnet som i sin tur får reklamera frakten hos postnord, de makulerar min order och jag ska också få mina pengar tillbaka inom 3-5 arbetsdagar.

Men så idag 40 dagar senare från att det skickades får jag ett pling i telefonen att jag har ett paket att hämta ut från netonnet.
Hämtar jag ut paketet och ska jag behöva åka till netonnet för att lämna tillbaka det?

Tackar för svar,
Mvh.

Felstavningar
Permalänk
Medlem

@Gushen: Har du gjort en reklamation och fått besked om att du ska få tillbaka dina pengar så ska du meddela Netonnet att kortet nu helt plötsligt dykt upp, vilket de också kommer bli notifierade om genom att de har en reklamation liggandes hos Postnord.

Om du hämtar ut kortet så ska du också lämna tillbaka det. Kortet är inte ditt längre då du fått tillbaka pengarna för det. Netonnet kommer få ett meddelande från Postnord om att kortet levererats så det ska inte gå att låtsas som ingenting och tro att det inte kommer märkas.

Ifall du skulle försöka det så är det upp till Netonnet hur pass hårda de kommer vara emot dig, tekniskt är det stöld.

Summa summarum, jag skulle ringa till kundtjänst och berätta att kortet har kommit och så får du säkert valet att betala för det och behålla det eller returnera det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

@Gushen: Har du gjort en reklamation och fått besked om att du ska få tillbaka dina pengar så ska du meddela Netonnet att kortet nu helt plötsligt dykt upp, vilket de också kommer bli notifierade om genom att de har en reklamation liggandes hos Postnord.

Om du hämtar ut kortet så ska du också lämna tillbaka det. Kortet är inte ditt längre då du fått tillbaka pengarna för det. Netonnet kommer få ett meddelande från Postnord om att kortet levererats så det ska inte gå att låtsas som ingenting och tro att det inte kommer märkas.

Ifall du skulle försöka det så är det upp till Netonnet hur pass hårda de kommer vara emot dig, tekniskt är det stöld.

Summa summarum, jag skulle ringa till kundtjänst och berätta att kortet har kommit och så får du säkert valet att betala för det och behålla det eller returnera det.

Tack för snabbt svar, tar kontakt med netonnet med detsamma

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Roligt hur folk helt plötsligt börjar prata om att nån försöker sno ett paket när dom bara frågar om dom ska eller inte ska hämta ut det och i sånt fall om dom måste åka till dom för att lämna tillbaka det enkla svaret är låt det gå tillbaka eller ring till netonnet och be om en retur sedel ifall du hämtar ut det så slipper man spekulationer om ifal nån tänkt vara ärlig eller oärlig vilket känns som ett ganska dåligt svar.

Visa signatur

HP 800 G1

Permalänk
Medlem

@Gushen: Najs attityd du har. Gillar din ärlighet. Fler skulle lära av detta och vara mer ödmjuk till livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riax:

Roligt hur folk helt plötsligt börjar prata om att nån försöker sno ett paket när dom bara frågar om dom ska eller inte ska hämta ut det och i sånt fall om dom måste åka till dom för att lämna tillbaka det enkla svaret är låt det gå tillbaka eller ring till netonnet och be om en retur sedel ifall du hämtar ut det så slipper man spekulationer om ifal nån tänkt vara ärlig eller oärlig vilket känns som ett ganska dåligt svar.

Med tanke på att jag var den enda som skrivit utom TS så vette fan vad du läste för något? Jag har inte påstått att TS är en tjuv överhuvudtaget.

Jag förklarade bara tydligt vad hans alternativ var och vad som kunde ske ifall han valde att göra det dåliga alternativet.

Permalänk
Medlem

Så det här du skrev var bara ren vänlighet låter mer som spekulation om ifall han tänkt sno det.

Skrivet av PsyCor:

Om du hämtar ut kortet så ska du också lämna tillbaka det. Kortet är inte ditt längre då du fått tillbaka pengarna för det. Netonnet kommer få ett meddelande från Postnord om att kortet levererats så det ska inte gå att låtsas som ingenting och tro att det inte kommer märkas.

Ifall du skulle försöka det så är det upp till Netonnet hur pass hårda de kommer vara emot dig, tekniskt är det stöld.

Visa signatur

HP 800 G1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av riax:

Så det här du skrev var bara ren vänlighet låter mer som spekulation om ifall han tänkt sno det.

Måste hålla med Riax här ;D

Kanske bara blev feltolkat i text dock.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gushen:

Tjena!
Beställde ett rx 5700xt som var en fyndvara hos netonnet den 18 december.

Valde att betala med swish och sedan inväntade jag mitt nya grafikkort
Efter 7 dagar så har jag fortfarande inte fått något kort och det enda jag kan se är att det på väg.
Okej jag väntar väl till efter jul och nyår då de säkert har mycket att göra.

Den 3:e Januari så har kortet hamnat på sortering i Norge? Hmm knepigt :/ men det står ändå att det är på väg nu så jag avvaktar..

9:e Januari har kortet hamnat på sortering fyra gånger i Oslo och jag är nu inte så hoppfull längre.
Ringer postnords kundservice och talar med en tjej där som letar upp paketet, hon tycker det är jättekonstigt och det enda jag kan göra enligt hon är att reklamera hos netonnet.

Jag ringer nu netonnet som i sin tur får reklamera frakten hos postnord, de makulerar min order och jag ska också få mina pengar tillbaka inom 3-5 arbetsdagar.

Men så idag 40 dagar senare från att det skickades får jag ett pling i telefonen att jag har ett paket att hämta ut från netonnet.
Hämtar jag ut paketet och ska jag behöva åka till netonnet för att lämna tillbaka det?

Tackar för svar,
Mvh.

-Om du däremot fortfarande vill ha kortet i fråga som du beställde så skulle du säkert kunna be kundtjänst skicka dig en digital faktura så att du kan betala in pengarna igen, alt. att de avbryter reklamationen mot Postnord, istället för att hålla på och skicka kortet fram och tillbaka.

Har varit ute för liknande själv och det gick att lösa fint den digitala vägen via kommunikation med kundtjänst.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riax:

Så det här du skrev var bara ren vänlighet låter mer som spekulation om ifall han tänkt sno det.

Jag förklarade enbart klart och tydligt hur situationen låg till då han frågade om råd och då förklarade jag det utifrån alla perspektiv. Inte någonstans i texten påstår jag att TS är en XXXXX som skulle stjäla någonting.

Om inte TS tog det som att jag var elak, varför ska du då agera "hjälte" och rädda honom?

ändrat ordval!
Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Jag förklarade enbart klart och tydligt hur situationen låg till då han frågade om råd och då förklarade jag det utifrån alla perspektiv. Inte någonstans i texten påstår jag att TS är en XXXXX som skulle stjäla någonting.

Om inte TS tog det som att jag var elak, varför ska du då agera "hjälte" och rädda honom?

Om man vill slippa missförstånd kanske man ska svara enbart på frågan och inget annat, och jag var inte ute efter att rädda honom bara det att jag sett sånt hända i fler trådar och skulle jag själv fått det som svar skulle jag känna mig anklagad för något jag aldrig ens fått tanken till.

tagit bort ord i citat.
Visa signatur

HP 800 G1

Permalänk
Medlem
Skrivet av riax:

Om man vill slippa missförstånd kanske man ska svara enbart på frågan och inget annat, och jag var inte ute efter att rädda honom bara det att jag sett sånt hända i fler trådar och skulle jag själv fått det som svar skulle jag känna mig anklagad för något jag aldrig ens fått tanken till.

Men för i h-vete, sluta lägg in dina värderingar i något som inte var riktat till dig... Om inte TS tog det på det sätt som du tog det så varför ska du bry dig? Jag har förklarat nu ett par gånger att jag inte överhuvudtaget menade det på det sätt du tog det. Så kanske dags att du släpper det då?

Till TS, som en ovanstående sa. Om du fortfarande vill ha kortet så be dem skicka en faktura till dig eller avbryta återbetalningen ifall denna inte har skett ännu

Permalänk
Medlem

@PsyCor
@riax

Ah, lägg bara ner stridsyxan. Tror det är uppenbart vid det här laget att ingen ville den andra något illa.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Uppmaning!

Försök att hålla en sansad ton när ni diskuterar! Har raderat ett ordval som kan misstolkas samt hänga ut en viss grupp.

Mvh

Tiamar/Moderator

Permalänk
Medlem

Vill börja med att säga att jag inte tog illa upp

Då netonnets kundtjänst stänger kl 12:00 fick jag inte tag på någon via telefon så jag hämtade ut paketet.
Såg senare att de har en chatt kundtjänst när jag satt vid datorn som är öppen till kl 19 där jag fick tag på en person.

Den jag pratade med blev lite irriterad på att jag hämtat ut paketet för om jag hade väntat vad jag antar är de 14 dagarna postnord har så skulle det skickas tillbaka

Jag sa att jag helst ville behålla kortet så jag frågade om man kunde få en ny faktura eller sköta det över banköverföring

Nej detta gick inte alls då köpet redan var hävt och att personen på kundtjänst redan hade ordnat en förbetald fraktsedel åt mig

Jag ska försöka en sista gång att ringa dom imorgon istället då jag tycker det är så mycket lättare över telefon

Tackar för era svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Men för i h-vete, sluta lägg in dina värderingar i något som inte var riktat till dig... Om inte TS tog det på det sätt som du tog det så varför ska du bry dig? Jag har förklarat nu ett par gånger att jag inte överhuvudtaget menade det på det sätt du tog det. Så kanske dags att du släpper det då?

Till TS, som en ovanstående sa. Om du fortfarande vill ha kortet så be dem skicka en faktura till dig eller avbryta återbetalningen ifall denna inte har skett ännu

Vill du slippa mina värderingar kanske du ska hålla dig till att svara på frågan istället för att svara på något som ingen frågat om helt enkelt

Visa signatur

HP 800 G1

Permalänk
Medlem

Sådär ja!
Nu har jag pratat med netonnets kundservice via telefonen och det var inga problem att skicka en faktura till mig

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig. Att det skall ta 40 dagar dock...
Men berodde kanske på jul och ny år som kom bara så där.
Beställde själv en Tv från Netonnet 26 december och hade den hemma utanför dörren den 3 januari. Kunde hämtat den 1 dag tidigare om jag ville hos posten men orkade inte hålla på med att frakta så stora paket själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantomen:

Skönt att det löste sig. Att det skall ta 40 dagar dock...
Men berodde kanske på jul och ny år som kom bara så där.
Beställde själv en Tv från Netonnet 26 december och hade den hemma utanför dörren den 3 januari. Kunde hämtat den 1 dag tidigare om jag ville hos posten men orkade inte hålla på med att frakta så stora paket själv.

Problemet är väl att det hamnade i Norge och sedan hittade de inte ut till Sverige igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ångrade själv ett köp innan det ens skickats (bekräftelsen visade på en något annan modell än den på bilderna)
men netonnet envisades med att skriva ut etiketter, paketera, skicka till mitt kontor och vänta på returen....

Lite lustigt när de flesta andra web-butiker understryker att man aldrig någonsin ska strunta i att hämta ut paket då det kostar dem 300kr + för returerna...

Permalänk
Medlem

@Gushen:
Eller hade tomten fastnat i någons skorsten kanske 😀