Google Stadia Pro bjuder på Metro Exodus

Permalänk
Melding Plague

Google Stadia Pro bjuder på Metro Exodus

Den som ögnar köp av skräckmysteriet GYLT eller det postapokalyptiska Metro Exodus på Google Stadia bör invänta februari månad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Ska bli intressant att se hur Metro Exodus rullar och ser ut på Stadia. Hade en väldigt bra upplevelse med Tomb Raider och Thumper, där det sistnämnda var särskilt imponerande sett till hur latenskänsligt det är.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@JonasT: håller med, Thumper var överraskande responsivt. Ska nog testa att köra igång Metro Exodus-kopian från Xbox Game Pass på PC:n och köra samma sekvens med Stadia-versionen, bara för att se hur de står sig mot varandra. Destiny 2 är ju sett bara till det visuella inte alls på samma nivå, men kanske gör 4A Games ett bättre jobb.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
SpelClockers

Hoppas att Metro flyter på bra. Inte spelat Metro-spelen tidigare så ska bli intressant.

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot att testa Stadia när de släpper gratisabonnemanget i år.

Farming Simulator 19 är för övrigt gratis på Epic i morrn.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Tycker affärsmodellen är ofantligt dålig, krånglig, dyr och med ett kasst utbud, men om folk är villiga att betala efter den så fair enough. Kör spel med Shielden på min TV, visst då behöver jag ha datorn igång men har å andra sidan tillgång till hela mitt spelbibliotek, inklusive modstöd etc och med den grafiska kvalité jag är van vid från PC'n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Tycker affärsmodellen är ofantligt dålig, krånglig, dyr och med ett kasst utbud, men om folk är villiga att betala efter den så fair enough. Kör spel med Shielden på min TV, visst då behöver jag ha datorn igång men har å andra sidan tillgång till hela mitt spelbibliotek, inklusive modstöd etc och med den grafiska kvalité jag är van vid från PC'n.

Jag håller inte med dig på någon av punkterna. Förutom utbudet då, det är i dagsläget precis som du säger: kasst.

Låt mig förklara.

Jag har två barn, så att jag hinner spela hör till ovanligheterna. Därför är Stadia bra! Det går snabbt att starta och behöver ingen ytterligare utrustning hemma än den jag redan har.

Jag har, som sagt, två barn. Jag har även ingen dator som duger till att spela just någonting på. Detta då det inte varit en prioritering för mig nu att investera i en vettig burk. Därför tycker jag, tvärtom mot vad du tycker, inte att Stadia är dyrt. Jag kan spela mina spel utan några som helst krav på hårdvara!

Att även kunna spela när och hur jag vill utan att någonsin behöva krångla med installationer, uppdateringar, drivrutiner osv är ytterligare ett stort plus!

Men visst, jag hade nog inte haft Stadia om jag inte hade haft ungarna, då jag håller med dig om att en PC ger en trevligare spelupplevelse. Men det kräver, som sagt, även mer tid och pengar från mitt håll för att fungera

Hur som, ska bli kul att få spela Metro! Bara spelat första, och jag gillade det.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Ser framemot att få testa gratisversionen av Stadia när den lanseras. Har ju läst/sett både bra och dåligt om det så ska bli intressant att se hur det fungerar för en själv.

Permalänk
Medlem

Tippar det här projektet självdör snart, Xbox versionen ser mycket bättre ut med tanke på betalningsmodell och utbud på spel. Är nog många som känner sig blåsta på pengarna.

Kul att spela Destiny 2 utan Voice chat, och inte minst antal spelare. Tror det var ca 10k spelare på en dag Med Stadia mot 450k på PlayStation.

Matchmaking måste vara en pest i crucible, men om det är Cross Save så kanske man kan farma en Not forgotten enkelt då jag inte kan tänka mig att de som är bra på pvp spelar på Stadia 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De behöver marknadsföra det hårt igen om Stadia är fixat nu.

Hade redan glömt att det fanns.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Jag är inte heller ett dugg intresserad av Stadia. Otroligt imponerad av Xbox game streaming. Funkar ju till och med bra över mobildata! Genialt att den egna hårdvaran kan streama till en.

Google lider ju som sagt av att de inte har historiken som en seriös aktör på spelsidan, utan detta skulle lika gärna kunna vara ett av deras otaliga sidoprojekt.

Skickades från m.sweclockers.com