SweClockers söker hungriga nyhetsskribenter

Permalänk
Melding Plague

SweClockers söker hungriga nyhetsskribenter

Är du en eldsjäl med intresse för datorer och hårdvara? Vill du föra dina kunskaper vidare och vara med när saker händer?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Först!

Får jag jobbet nu?

Hade jag inte haft två småungar som tar upp all min tid, då hade jag sökt direkt!

Lycka till, till er som söker!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

@yatagarasu Något för dig?

Permalänk
Medlem

Lite intressant, frågan är hur viktig biten om Stockholm är? Blir nog svårt för mig och säkerligen en del andra att ta sig dit om man inte bor i närheten. Det står där om intresse så någon med intresse som bor i Stockholm har nog större chans än någon med samma som bor långt bort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Faulisto:

Lite intressant, frågan är hur viktig biten om Stockholm är? Blir nog svårt för mig och säkerligen en del andra att ta sig dit om man inte bor i närheten. Det står där om intresse så någon med intresse som bor i Stockholm har nog större chans än någon med samma som bor långt bort.

Skickades från m.sweclockers.com

Skriv- och teknikintresse väger helt klart tyngre än ort, även om det är kul att kunna träffas fysiskt ibland också! För min del har boendet i Östergötland inte varit något problem de senaste ~2,5 åren

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Faulisto:

Lite intressant, frågan är hur viktig biten om Stockholm är? Blir nog svårt för mig och säkerligen en del andra att ta sig dit om man inte bor i närheten. Det står där om intresse så någon med intresse som bor i Stockholm har nog större chans än någon med samma som bor långt bort.

Skickades från m.sweclockers.com

Det framgår tydligt i artikeln. Det är ett plus i kanten, inte mer.

Att Stockholm nämns är för att mötet IRL gör mycket för relationer. Sen om det är så att man bor i Stockholm och därför kan hälsa på kontoret ibland eller bor längre bort och kan vara med på någon frilansträff någon gång per år, det är mindre viktigt. Både SweClockers och vår syskonsajt FZ har skribenter vi aldrig träffat öga mot öga.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Synd att man är ett halvår för ung, annars hade det nog varit intressant.

Permalänk
Medlem

Söker ni folk som bara är hungriga?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jehuty:

Söker ni folk som bara är hungriga?

Skickades från m.sweclockers.com

haha, fan va kräsna dom är!

Permalänk
Medlem

Finns det några ramar för hur mycket jobb ni förväntar er, eller vi som sökande kan räkna med om vi får jobbet?
Vågar inte ta på mig något som skulle motsvara allt för många timmar i veckan men är utan tvekan nyfiken!

Permalänk

Alltså, jag hade gladeligen tagit upp att skriva för er, men jag är inte bevandrad i det svenska språket och kan därför inte uttrycka mig propert i skrift såväl som tal.

Men jag är en fena på att vara aktiv här

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av jehuty:

Söker ni folk som bara är hungriga?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Zero Walker:

haha, fan va kräsna dom är!

Jag väljer att ge ett seriöst svar på en oseriös fråga. Vi är bara intresserade av drivna människor, inte någon som bara är ute efter en sidoinkomst och inte bryr sig nämnvärt om uppgiften. Då är man helt fel ute om man söker att börja frilansa för oss.

Skrivet av Gawgizz:

Finns det några ramar för hur mycket jobb ni förväntar er, eller vi som sökande kan räkna med om vi får jobbet?
Vågar inte ta på mig något som skulle motsvara allt för många timmar i veckan men är utan tvekan nyfiken!

Det finns inga ramar som säger att du måste skriva X antal timmar / nyheter i veckan. Däremot förväntar vi oss att man är aktiv och inte går under jorden utan förvarning. I början ställer vi dock lite högre krav än så, men det är för att vi ska kunna ge feedback och för att du ska komma in i rutinerna som skribent. Det är inte så enkelt som att få tillgång till publiceringssystemet och gå loss, det finns skrivregler och annat att lära sig! Det gör man bara genom att nöta, nöta, nöta, nöta och nöta lite till.

Skrivet av SwedenVirre:

Alltså, jag hade gladeligen tagit upp att skriva för er, men jag är inte bevandrad i det svenska språket och kan därför inte uttrycka mig propert i skrift såväl som tal.

Men jag är en fena på att vara aktiv här

Att du är aktiv här uppskattas, fortsätt med det!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Rallerallarej:

Synd att man är ett halvår för ung, annars hade det nog varit intressant.

Sök då! Åldersfrågan kan diskuteras, det handlar främst om fakturering.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Kul att ni söker nytt folk! Ser framemot fler artiklar och den som får jobbet kanske kan ha lite annorlunda infallsvinklar också så det ska bli intressant att se!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

När jag läste nyheten spann det till i magen på mig. I ett annat liv kanske
Säger som talaren ovan, det ska bli spännande att få läsa artiklar med nya synvinklar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det gör man bara genom att nöta, nöta, nöta, nöta och nöta lite till.

Så du säger att man blir ett proffs på direkten? Låter bra, slängt iväg en ansökan!

Permalänk
Medlem

Hade jag varit yngre skulle jag inte tvekat, har andats teknik sen jag var väldigt liten, alltid drömt om kommande lanseringar, kan datorer i alla dess former utan och innan, meckat med datorer sedan 8086 var het, vilket var lättare än idag, otroligt driven i det jag gör idag. Kan utan problem lägga ner över 100 timmar på arbete.

Men det finns säkert någon driven petson här på Sweclockers som är villig att lägga undan spelen och lära sig något nytt. 😀
Håller tummarna att ni hittar någon med grym självdisciplin.

Lycka till för de söker, glöm inte att kritik är något man lär sig av, slutar du få kritik är du för bra för jobbetå du gör och bör sikta uppåt. 👍🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tack alla som sökt! Fått in flera riktigt bra ansökningar och kan uppriktigt säga att det blir svårt att sålla bland dem.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner