Permalänk
Inaktiv

G-Wolves eller Xtrfy M4

Försöker välja mellan G-Wolves Sköll och Xtrfy M4. Någon som har erfarenhet av dessa möss?

Har ganska stora händer
Kör Relaxat Claw grip

Permalänk
Skrivet av anon311984:

Försöker välja mellan G-Wolves Sköll och Xtrfy M4. Någon som har erfarenhet av dessa möss?

Har ganska stora händer
Kör Relaxat Claw grip

Vad har du för mus nu? Är du nöjd med den formen?
Jag har en M4 som jag gillar att köra claw på och jag shaftar(QuakeLive) mycket bättre med den jämfört med min GPW. Dock har jag inga stora händer.
Men om du inte vill ha en av de speciella färger som M4an kommer med så skulle jag spana in Glorious model D istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Kör just nu med QPAD 8K den ända mus jag har spelat med i flera år haft 5K innan, testat Glorious Model O och den var för liten för mig. Får kolla mer reviews på mössen och välja.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon311984:

Kör just nu med QPAD 8K den ända mus jag har spelat med i flera år haft 5K innan, testat Glorious Model O och den var för liten för mig. Får kolla mer reviews på mössen och välja.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är ju en speciell mus, men gillar du formerna så skulle jag testa Razor Basilisk.

https://www.inet.se/produkt/6601086/razer-basilisk-x-hyperspe...

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av anon311984:

Kör just nu med QPAD 8K den ända mus jag har spelat med i flera år haft 5K innan, testat Glorious Model O och den var för liten för mig. Får kolla mer reviews på mössen och välja.

Skickades från m.sweclockers.com

Om Glorious Model O är för liten kommer samma nog gälla för M4:an. Det är förvisso lite annan form på sistnämnda men det hjälper nog inte helt.
Tips är att leta rätt på den i någon butik och känn efter. Tror Inet brukar ha den i sina butiker.

Permalänk
Medlem

Har M4:an någon drivrutin???

Var nån som sa till mig att musen har inget drivers alls.... Wtf .

Och om musen har drivers, hur funkar det överlag? Smidigt? Vet iaf att M4:an tillverkas av svenskt företag från Landskrona.

Permalänk
Skrivet av Techlab:

Har M4:an någon drivrutin???

Var nån som sa till mig att musen har inget drivers alls.... Wtf .

Och om musen har drivers, hur funkar det överlag? Smidigt? Vet iaf att M4:an tillverkas av svenskt företag från Landskrona.

Det är bara och plugga in och börja spela, vill du ändra dpi eller RGB så finns det knappar på musen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det är bara och plugga in och börja spela, vill du ändra dpi eller RGB så finns det knappar på musen.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur är det med:

-Macros?
-Inställningar för RGB?
-Ge instruktion vilka knappar som ska vara till vad vid vissa spel osv?
-Profiler till olika ärende

Den här musen kommer att vara en office-mus istället för en gaming-mus utan drivrutin.

Förstår inte hur Xtrfy har tänkt sig affärsidé-mässigt.

För lat att skapa drivrutin?

Permalänk
Skrivet av Asterion:

Hur är det med:

Den här musen kommer att vara en office-mus istället för en gaming-mus utan drivrutin.

Förstår inte hur Xtrfy har tänkt sig affärsidé-mässigt.

För lat att skapa drivrutin?

-Macros? Det är inget tangentbord.

-Inställningar för RGB? Görs på musen.

-Ge instruktion vilka knappar som ska vara till vad vid vissa spel osv? Det gör man i spelet.

-Profiler till olika ärende? Har du missat allt hat mot tex Razor och deras mjukvara. Xtrfy gör precis tvärtom för att tillgodose detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

-Macros? Det är inget tangentbord.

-Inställningar för RGB? Görs på musen.

-Ge instruktion vilka knappar som ska vara till vad vid vissa spel osv? Det gör man i spelet.

-Profiler till olika ärende? Har du missat allt hat mot tex Razor och deras mjukvara. Xtrfy gör precis tvärtom för att tillgodose detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du aldrig ens hört talas om macros för mus? Levt under en sten i decennier? Kraftigt övertag och fördel i spel som tex CS:GO där du kan spamma med Tec9 tex.

Inte alltid man kan ställa in i spelet vilka knappar som passar till vilka knappar på musen och dessutom vill man ibland stänga av vissa knappar på själva musen så man slipper nudda den oavsiktligt.

Vet inte vad Razer gör för jag har aldrig använt Razer men däremot har Logitech G pro lyckats mycket väl med sina profiler.

Jag tror du är en sådan som försöker försvara den här skitmusen till varje pris. Den är riktigt skön att hålla i handen men utan en bra programvara så musen värdelös på den här marknaden där det finns så många konkurrenter. Blind fanboy så det skriker om det!

Permalänk

Då fel du har. Försvarar den inte utan försöker informera dig som verkar leva under en sten då du inte känner till denna hets mot mjukvaror.
Själv använder jag G PRO Wireless men tycker inte mjukvaran hjälper mig med mer än att få reda på batteriet i procent.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Då fel du har. Försvarar den inte utan försöker informera dig som verkar leva under en sten då du inte känner till denna hets mot mjukvaror.
Själv använder jag G PRO Wireless men tycker inte mjukvaran hjälper mig med mer än att få reda på batteriet i procent.

Skickades från m.sweclockers.com

Om det är endast batteriet i procent som du använder mjukvaran till så har du tyvärr inte lirat tillräckligt med spel på högre nivå för att förstå fördelen med bra programvara. En office-mus skulle duga lika bra.

Det är enkelt att vara Silver i CS:GO för där kan man till och med lira med en 100 kronors mus från Lidl utan problem.

En casual gamer skulle aldrig ens märka skillnaden.

Samma sak som med folk som påstår att 60 Hz skärmar duger lika bra.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Asterion:

Om det är endast batteriet i procent som du använder mjukvaran till så har du tyvärr inte lirat tillräckligt med spel på högre nivå för att förstå fördelen med bra programvara. En office-mus skulle duga lika bra.

Det är enkelt att vara Silver i CS:GO för där kan man till och med lira med en 100 kronors mus från Lidl utan problem.

En casual gamer skulle aldrig ens märka skillnaden.

Samma sak som med folk som påstår att 60 Hz skärmar duger lika bra.

Hur mycket man kan använda en mjukvara säger inget om din rank i diverse spel. Jag lirar på ”hög” nivå i CS (global) och använder inte mjukvaran alls. Alla binds har jag gjort i spelet och ser inget behov att lasta över det på mjukvaran.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Hur mycket man kan använda en mjukvara säger inget om din rank i diverse spel. Jag lirar på ”hög” nivå i CS (global) och använder inte mjukvaran alls. Alla binds har jag gjort i spelet och ser inget behov att lasta över det på mjukvaran.

Skickades från m.sweclockers.com

Lite sidospår men att kalla Global och MM för "hög nivå" visar på att du är inte så insatt i just CS:GO iaf.

Iaf angående musen (on topic), du får gärna köra med den musen utan drivrutin men det är bra att informera de som inte köpt det att det finns andra konkurrenter som har fungerande drivers.

M4 bör kosta runt 400 kr och inte 650, lite överprisat.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Asterion:

Lite sidospår men att kalla Global och MM för "hög nivå" visar på att du är inte så insatt i just CS:GO iaf.

Iaf angående musen (on topic), du får gärna köra med den musen utan drivrutin men det är bra att informera de som inte köpt det att det finns andra konkurrenter som har fungerande drivers.

M4 bör kosta runt 400 kr och inte 650, lite överprisat.

Har man tagit sig upp till global har man lagt ner en del tid och energi till att förbättra sig och framför allt lära sig spelet. Jag bytte spelstil och knapplayout under min "resa" mot global. Det är att vara insatt.

Just för mjukvara så är det vanligt att folk undviker dessa för att många är rent ut sagt usla. När även vissa (razer) har krav på att ha mjukvaran igång, och i värsta fall inloggad för molnlagring, så tillför det massa olika problem. Bolag som väljer att köra helt utan mjukvara sätter istället all form av konfiguration på enheten istället, som lägger allt i ett sparat minnet och sen bara köra igång.

Det är uppenbarligen inte för alla, men det är väldigt uppskattat bland CS-proffs som ofta använder t.ex Zowie EC-serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Har man tagit sig upp till global har man lagt ner en del tid och energi till att förbättra sig och framför allt lära sig spelet. Jag bytte spelstil och knapplayout under min "resa" mot global. Det är att vara insatt.

Just för mjukvara så är det vanligt att folk undviker dessa för att många är rent ut sagt usla. När även vissa (razer) har krav på att ha mjukvaran igång, och i värsta fall inloggad för molnlagring, så tillför det massa olika problem. Bolag som väljer att köra helt utan mjukvara sätter istället all form av konfiguration på enheten istället, som lägger allt i ett sparat minnet och sen bara köra igång.

Det är uppenbarligen inte för alla, men det är väldigt uppskattat bland CS-proffs som ofta använder t.ex Zowie EC-serien.

Förstår fortfarande inte varför man ska alltid nämna allt i värsta exempel som det är antingen svart eller vit. Skrämselpropaganda?

Jag har aldrig haft Razer (Razer är ändå överskattat märke + dyrt, finns det ens någonting som är bra som kommer från Razer?). Däremot har jag som sagt använt Logitech G pro och har aldrig haft problem med det och mjukvaran är helt perfekt!

Till och med gamla rävar - oldschool CS-spelare som tex f0rest som tidigare använde Zowie EC-serien i många många år gick över till Logitech G-pro nu för tiden.

Det säger det mesta om nya tekniken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon311984:

Kör just nu med QPAD 8K den ända mus jag har spelat med i flera år haft 5K innan, testat Glorious Model O och den var för liten för mig. Får kolla mer reviews på mössen och välja.

Skickades från m.sweclockers.com

IntelliMouse PRO 3.0
haft 5k själv, tidigare HyperX Pulsefire, Ikari, deathadder 3.5g, Logitech G5, Original 3.0 och nog några mer.
5K har sjukt bra grepp och IEPro3.0 gör sin grej, sensorn är verkligen i toppklass, kör low-sense och nog bästa trackingen jag känt jämtemot mina tidigare möss.
Personligen läser jag bra om Xtrfy som märke på nätet men in-real-life så är folk verkligen halv-glada me deras produkter?
Kollade speciellt deras musmattor som sälj med Bra glid och "Optimierat allt" - De har ytterst dåliga reviews på just Glid..? Trots att de marknadsförs för det.

edit:
Logitech G är tidigare nämnt, G502 och andra HERO-sensorer är bra. Gå in på en Inferno Online och prova
Passform provas i Elgiganten eller Media Markt

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av Asterion:

Förstår fortfarande inte varför man ska alltid nämna allt i värsta exempel som det är antingen svart eller vit. Skrämselpropaganda?

Jag har aldrig haft Razer (Razer är ändå överskattat märke + dyrt, finns det ens någonting som är bra som kommer från Razer?). Däremot har jag som sagt använt Logitech G pro och har aldrig haft problem med det och mjukvaran är helt perfekt!

Till och med gamla rävar - oldschool CS-spelare som tex f0rest som tidigare använde Zowie EC-serien i många många år gick över till Logitech G-pro nu för tiden.

Det säger det mesta om nya tekniken.

Jag kan garantera att dom inte bytte för att få tillgång till mjukvaran.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag kan garantera att dom inte bytte för att få tillgång till mjukvaran.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad bra att du känner dem personligen! Det är ju tur det.

Hade mjukvaran strulat så hemskt mycket som folk får det att låta som här i tråden så hade de inte ens gått över - speciellt när detta direkt påverkar deras inkomst och yrke - som e-sporttävlare.

Det tog dem också många år att gå över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Om det är endast batteriet i procent som du använder mjukvaran till så har du tyvärr inte lirat tillräckligt med spel på högre nivå för att förstå fördelen med bra programvara. En office-mus skulle duga lika bra.

Det är enkelt att vara Silver i CS:GO för där kan man till och med lira med en 100 kronors mus från Lidl utan problem.

En casual gamer skulle aldrig ens märka skillnaden.

Samma sak som med folk som påstår att 60 Hz skärmar duger lika bra.

Har du något exempel på att proffsspelare använder macros på musen? Jag tror faktiskt inte dom använder det, och att dom inte får det heller, för exempelvis helt auto jump-smokes är ju inte tillåtna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vituraz:

Har du något exempel på att proffsspelare använder macros på musen? Jag tror faktiskt inte dom använder det, och att dom inte får det heller, för exempelvis helt auto jump-smokes är ju inte tillåtna.

Jumpsmoke behöver man inte ens macro. Finns på Youtube hur man jumpsmoke konstant utan macros.

Däremot har man nytta av macros i andra situationer som tex Tec9 spam, etc.

MM vad jag vet tillåter alla typer av macros allt från jumsmoke till bunny, tec9, allt.

Sen var ju frågan inte bara endast om macros utan också om hur ska man nu stänga av vissa knappar utan programvara? Finns det alternativet hos M4? Eller möjligtvis om man vill customize knapparna till sin egen vana.

Permalänk
Medlem

fick precis hem min Glorious model d fan vad grym den är hade Zowie ec1-b innan och älskade storleken och trodde att glorious model d skulle vara lite för liten men den passade perfekt för mina 19x11 händer och vikten på 68g är inte för lätt och inte för tungt perfekt balans:)

Permalänk

Var GPW för liten så kommer M4 också vara det. Visst är det en annan form, men den är kort i kroppen. Hade rekommenderat Model D framför Skoll också.