Motorola: "Veck och skavanker är en del av vikbara skärmar"

Permalänk
Melding Plague

Motorola: "Veck och skavanker är en del av vikbara skärmar"

Inför lanseringen av vikbara telefonen Razr släpper Motorola en video som demonstrerar hur en vikbar telefon bör hanteras.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Smart av dom. Bättre förekomma än förekommas.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Kan någon påminna mig varför vi vill/behöver ha vikbara telefoner?

Permalänk
Medlem

@wilsontaylor: För att jag ska kunna ha en 6" skärm i min byxficka utan att den skär in i höften när jag sätter mig ner.

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilsontaylor:

Kan någon påminna mig varför vi vill/behöver ha vikbara telefoner?

För att slippa stora klumpiga tegelstenar i fickan.
Jag skulle mycket hellre ha en Razr än att ha min S10+ enbart pga enkelheten av storleken. Både liten i fickan men stor i handen.

Jag tror det är framtiden vi ser inkommande, dock sakta och för att det ska vara värt så ska dem vikbara tåla lika mycket som vanliga mobiler.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Tycker Xiaomis Mi Mix Alpha är mer intressant än dessa vikbara

https://youtu.be/xVGBzq2KxwE

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Tycker Xiaomis Mi Mix Alpha är mer intressant än dessa vikbara

https://youtu.be/xVGBzq2KxwE

Oooo nice, var nog den häftigaste foldable jag sett hittills. Ser fram emot att priserna går ner lite.

Permalänk

Men oss som inte ens använder mobilen för att skicka sms, varför behöver vår telefon vara vikbar?

Problemet med mobiltelefoner interface (input/output)är ett megastort problem för alla förutom de som tillhör de ovanför, att göra skärmarna vikbara är ett försök att förbättra interfacet. Man får se hur det går, inte förvånande kommer det knappast bli en helt perfekt lösning direkt.

Det är lite som att smartphones som man kunde surfa och annat på kom runt 1996, men det dröjde till runt 2010 innan de blev så bra så de var något för den stora skaran.

Nå vikbara mindre telefoner är roliga, det finns praktiska fördelar med dem och nackdelar för den delen. Det jag mer i början tror på är mobiler för oss som behöver ha en mobil på runt 8-10", men tycker att 8-10" blir för stort att stoppa ner i fickan.
Och nej alla har inte råd med en personlig assistent som bär ens dator hela tiden så att den finns till hands. Och nej alla är inte ekonomisk oberoende, vissa behöver arbeta och då ha tillgång till en datamaskin av något slag hela tiden. Där det är väldigt jobbigt att utföra något vettigt på en 6" skärm, speciellt om man är lite över 20år och inte har den rörelseförmåga man hade innan.

För den som inte tror mig att storleken förenklar. Testa och remota in på en server från er 6" mobil och gör diverse saker på en server, det kan vara allt från ändra på IIS, databaser, lägga till användare etc. Testa sedan och gör samma sak från på en surfplatta på över 10" och fråga er sedan vilken var det lättast att jobba med?

Trendmässigt så går det emot att precis alla gör mer saker på deras mobil. Man behöver inte gå många år tillbaka för att den stora skaran skulle idiotförklara en person som sa att den ville göra bankärende på mobilen. Jag var med när den stora skaran idiotförklarade varför man skulle ha kamera på mobilen, där de sa att det kostar 2kr eller något att skicka en bild genom mms. Motargumentet att man kunde ladda ner bilden till datorn var över deras fattningsförmåga.

Permalänk
Medlem

Öööh , näää , köper jag en mobil i den prisklassen så förväntar jag mej kvalitet.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gelantious:

Tycker Xiaomis Mi Mix Alpha är mer intressant än dessa vikbara

https://youtu.be/xVGBzq2KxwE

Skrivet av wargreymon:

Oooo nice, var nog den häftigaste foldable jag sett hittills. Ser fram emot att priserna går ner lite.

( @wargreymon : den här varianten är inte vikbar utan helt fast)

Hmm. Är det verkligen så användbart att ha skärm på båda sidorna av mobilen?
Alltså den här produkten ser helt fantastisk ut i en uppvisningsmonter. Yes. Och jag förstår att blicken fångas av den här typen av produkt.
Jag får instämma i den delen. Produkten är visuellt tilltalande.

Men jag har svårt att se någon faktiskt användning för att ha skärmen runt om egentligen. Som jag ser det så verkar det mest handla om en feature för att få folk att bli visuellt lockade för att få upp köpsuget. Ser ut som en karamell typ ;). Men svårt att använda skärmen på den sidan som är vänd ifrån en. Alltid ;).

Eller missar jag nå relevant fördel här kanske?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Musikälskare

Jag återkommer om 10år

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Innan de kommer på en lösning på de superömtåliga skärmarna så kommer vikbara telefoner vara värdelösa. Varför köpa en svindyr telefon som går sönder mycket snabbare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Men oss som inte ens använder mobilen för att skicka sms, varför behöver vår telefon vara vikbar?

Problemet med mobiltelefoner interface (input/output)är ett megastort problem för alla förutom de som tillhör de ovanför, att göra skärmarna vikbara är ett försök att förbättra interfacet. Man får se hur det går, inte förvånande kommer det knappast bli en helt perfekt lösning direkt.

Det är lite som att smartphones som man kunde surfa och annat på kom runt 1996, men det dröjde till runt 2010 innan de blev så bra så de var något för den stora skaran.

Nå vikbara mindre telefoner är roliga, det finns praktiska fördelar med dem och nackdelar för den delen. Det jag mer i början tror på är mobiler för oss som behöver ha en mobil på runt 8-10", men tycker att 8-10" blir för stort att stoppa ner i fickan.
Och nej alla har inte råd med en personlig assistent som bär ens dator hela tiden så att den finns till hands. Och nej alla är inte ekonomisk oberoende, vissa behöver arbeta och då ha tillgång till en datamaskin av något slag hela tiden. Där det är väldigt jobbigt att utföra något vettigt på en 6" skärm, speciellt om man är lite över 20år och inte har den rörelseförmåga man hade innan.

För den som inte tror mig att storlekt förbättra. Testa och remota in på en server från er 6" mobil och gör diverse saker på en server, det kan vara allt från ändra på IIS, databaser, lägga till användare etc. Testa sedan och gör samma sak från på en surfplatta på över 10" och fråga er sedan vilken var det lättast att jobba med?

Trendmässigt så går det emot att precis alla gör mer saker på deras mobil. Man behöver inte gå många år tillbaka för att den stora skaran skulle idiotförklara en person som sa att den ville göra bankärende på mobilen. Jag var med när den stora skaran idiotförklarade varför man skulle ha kamera på mobilen, där de sa att det kostar 2kr eller något att skicka en bild genom mms. Motargumentet att man kunde ladda ner bilden till datorn var över deras fattningsförmåga.

Du lär vara i en rätt fet minoritet och ni lär inte göra någon större skillnad i slutresultatet så det är knappast målet här. Tvivlar på att vikbara telefoner är tillverkade för personerna som av någon anledning behöver fjärrstyra saker. Jag gick från en S8 till en gammal LG jag inte ens vet vilken modell det är och den fungerar skitfint till att SMS:a och ringa folk på. Nu måste man ju även kunna lägga ut bilder på Instagram och det dög S8:an alldeles utmärkt till (även LGn antar jag). Nu lägger dom till ännu en relativt rätt meninglös sak som de flesta hade klarat sig utan (men fettnice) för att vi ska konsumera mer och man "måste ha en sån".

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

De borde skicka med en extratelefon man kan ha under tiden varje gång man får skicka in den på reparation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilsontaylor:

Kan någon påminna mig varför vi vill/behöver ha vikbara telefoner?

För att dom tar mindre plats. Kom igen, kan du verkligen inte se en endaste fördel även om du själv inte vill ha en?

Jag vill ha en med denna vikning när det är beprövat och billigt om några år. Självklart.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BrutalSwede:

Innan de kommer på en lösning på de superömtåliga skärmarna så kommer vikbara telefoner vara värdelösa. Varför köpa en svindyr telefon som går sönder mycket snabbare?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller ju egentligen med dig.

Men det gick fint att sälja in mobiler med keramisk baksida - som alltså också kan spricka ;). Och även att mobilerna inte längre skulle ha en plastkant runt skärmen för att förhindra skador på skärmen.
Allt för en bättre känsla och look i butiken/recensionen så att köplustan ökar.

Vi är nog inte helt rationella i de här sammanhangen. Och det tror jag mobiltillverkarna känner till.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Du lär vara i en rätt fet minoritet och ni lär inte göra någon större skillnad i slutresultatet så det är knappast målet här. Tvivlar på att vikbara telefoner är tillverkade för personerna som av någon anledning behöver fjärrstyra saker. Jag gick från en S8 till en gammal LG jag inte ens vet vilken modell det är och den fungerar skitfint till att SMS:a och ringa folk på. Nu måste man ju även kunna lägga ut bilder på Instagram och det dög S8:an alldeles utmärkt till. Nu lägger dom till ännu en relativt rätt (men nice) sak för att vi ska konsumera mer och man "måste ha en sån".

Ja jag var en extrem minoritet när jag köpte min första smartphone runt 1997. Jag var också i en extrem minoritet när jag runt 2002 köpte min första smartphone som hade touch screen och kamera. Där jag på mobilen enbart körde med touch screen och en penna.
Det finns väldigt mycket som jag har varit extrem med, som min 17" skärm där folk sa de aldrig skulle köpa en så stor skärm.

Nå utvecklingen av vad folk behöver förändras. Det som är självklart är att folk kommer göra allt mer från deras mobiltelefoner och interfacet behöver förbättras. Det finns en mängd olika sätt att förbättra interfacet på, röststyrning med Ai är en sak som går trögt till annat än nöje.
Men jag tycker det inom något år är självklart att jag ska kunna fråga min mobil när kommer bussen och mobilen svarar direkt på frågan, då mobilen tack vare all loggning ofta vet vart jag ska så behöver jag inte ens säga det. Google vet var jag bor, vart jag jobbar och vart mina vänsterprassel bor.
Nå vikbara mobiler precis som Ai till dem är ett försök att förbättra interfacet, klart är att de båda från början inte blev någon succé. Ain hade dock fördelen att det inte krävdes något extra på mobilen att tala med, så man fick bara en extra funktion utan några nackdelar.

Många fokuserar på nöje, men datateknik används idag till mer än nöje. Det kan vara en sådan enkel sak som att svara på mail, där man ska skapa en massa tabeller, lägga till bilder och annat. Och ungdomar kan säkert göra detta galant, men folk kommer snart jobba tills de är 70år och då behöver en mobil där de kan göra detta från.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Jag återkommer om 10år

Du är välkommen åter då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

( @wargreymon : den här varianten är inte vikbar utan helt fast)

Hmm. Är det verkligen så användbart att ha skärm på båda sidorna av mobilen?
Alltså den här produkten ser helt fantastisk ut i en uppvisningsmonter. Yes. Och jag förstår att blicken fångas av den här typen av produkt.
Jag får instämma i den delen. Produkten är visuellt tilltalande.

Men jag har svårt att se någon faktiskt användning för att ha skärmen runt om egentligen. Som jag ser det så verkar det mest handla om en feature för att få folk att bli visuellt lockade för att få upp köpsuget. Ser ut som en karamell typ ;). Men svårt att använda skärmen på den sidan som är vänd ifrån en. Alltid ;).

Eller missar jag nå relevant fördel här kanske?

Näe någon speciell nytta med den är ju inte
Men om man är inne på överprisade onödiga funktion så föredrar ja detta framför vikbar.
Plus det hade retat gallfeber på folk som absolut måste ha skal och skärmskydd på sina telefoner, så det är bonuspoäng!
(Ja en telefon kommer få repor mm, vad tror ni kommer hända med något som används varje dag överallt? Jesus...)

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

De borde skicka med en extratelefon man kan ha under tiden varje gång man får skicka in den på reparation.

Perfekt att skicka ut en gammal Razr då! Pålitlig och det går att både ringa OCH SMSa på dem.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gelantious:

Plus det hade retat gallfeber på folk som absolut måste ha skal och skärmskydd på sina telefoner, så det är bonuspoäng!

Haha! Dagens alltså!
Sitter här med ett storflin!
Kände själv direkt att köpsuget ökade lite av bara den anledningen

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

( @wargreymon : den här varianten är inte vikbar utan helt fast)

Hmm. Är det verkligen så användbart att ha skärm på båda sidorna av mobilen?
Alltså den här produkten ser helt fantastisk ut i en uppvisningsmonter. Yes. Och jag förstår att blicken fångas av den här typen av produkt.
Jag får instämma i den delen. Produkten är visuellt tilltalande.

Men jag har svårt att se någon faktiskt användning för att ha skärmen runt om egentligen. Som jag ser det så verkar det mest handla om en feature för att få folk att bli visuellt lockade för att få upp köpsuget. Ser ut som en karamell typ ;). Men svårt att använda skärmen på den sidan som är vänd ifrån en. Alltid ;).

Eller missar jag nå relevant fördel här kanske?

Tror de hade flera varianter i videon, skippade lite snabbt igenom och då såg man att den kunde vikas upp ifrån baksidan.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att det är riktigt kul att det börjar komma lite nytt på marknaden. Det är så sjukt tråkigt att köpa mobil nu, allt ser precis likadant ut. Så en razr skulle jag absolut kunna byta till.

Och ni som klagar på att det är dålig kvalité och den kommer gå sönder hela tiden. Prova att ta hand om era saker istället, eller köp det inte helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av walkiii:

Personligen tycker jag att det är riktigt kul att det börjar komma lite nytt på marknaden. Det är så sjukt tråkigt att köpa mobil nu, allt ser precis likadant ut. Så en razr skulle jag absolut kunna byta till.

Och ni som klagar på att det är dålig kvalité och den kommer gå sönder hela tiden. Prova att ta hand om era saker istället, eller köp det inte helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Måste det vara roligt att köpa en mobil?

Alla ser likadana ut och fungerar faktiskt bra så det är väl dumt att klaga

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Musikälskare

@atego: Det lät negativt jag vet men tycker det är positivt med ny teknik!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag är en av dom som tycker att detta är nice och hoppas att det utvecklas framåt på denna fronten.
Skulle gärna ta min sketna s9a och vika den dubbelt.. Men då blir man ju utan telefon
Skämt och sido jag vill ha något i runt 6" utvikt som man sedan viker och blir betydligt mindre.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Att acceptera "veck och skavanker" på en produkt för närmare 20.000 kr......
Hade folk accepterat det på en 20.000 kr laptop? Eller är det för att mobiler ses lite som slit och släng oavsett vad dom kostar??

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Ja jag var en extrem minoritet när jag köpte min första smartphone runt 1997. Jag var också i en extrem minoritet när jag runt 2002 köpte min första smartphone som hade touch screen och kamera. Där jag på mobilen enbart körde med touch screen och en penna.
Det finns väldigt mycket som jag har varit extrem med, som min 17" skärm där folk sa de aldrig skulle köpa en så stor skärm.

Nå utvecklingen av vad folk behöver förändras. Det som är självklart är att folk kommer göra allt mer från deras mobiltelefoner och interfacet behöver förbättras. Det finns en mängd olika sätt att förbättra interfacet på, röststyrning med Ai är en sak som går trögt till annat än nöje.
Men jag tycker det inom något år är självklart att jag ska kunna fråga min mobil när kommer bussen och mobilen svarar direkt på frågan, då mobilen tack vare all loggning ofta vet vart jag ska så behöver jag inte ens säga det. Google vet var jag bor, vart jag jobbar och vart mina vänsterprassel bor.
Nå vikbara mobiler precis som Ai till dem är ett försök att förbättra interfacet, klart är att de båda från början inte blev någon succé. Ain hade dock fördelen att det inte krävdes något extra på mobilen att tala med, så man fick bara en extra funktion utan några nackdelar.

Många fokuserar på nöje, men datateknik används idag till mer än nöje. Det kan vara en sådan enkel sak som att svara på mail, där man ska skapa en massa tabeller, lägga till bilder och annat. Och ungdomar kan säkert göra detta galant, men folk kommer snart jobba tills de är 70år och då behöver en mobil där de kan göra detta från.

Vad är det för telefoner du köpte 1996 och 2002?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Nautilus011:

Att acceptera "veck och skavanker" på en produkt för närmare 20.000 kr......
Hade folk accepterat det på en 20.000 kr laptop? Eller är det för att mobiler ses lite som slit och släng oavsett vad dom kostar??

Jag vet ej var skribenten har fått frasen "veck och skavanker" ifrån.
Men som vanligt ska vara först med ny teknik så får man ofta en drös nackdelar, där folk hela tiden har ifrågasatt de första prylarna.

Ta t.ex platt tv och skärm, 3G mobiler, digitalkameror, smartklockor, självgående dammsugare och gräsklippare, elbilar, diskmaskiner, lång tid tillbaka frys, kylskåp, tvättmaskin etc. Där de första produkterna inte precis var felfria.

Så de första vikbara skärmarna är inget för alla. Detta försöker inte heller ens tillverkarna påstå. Det enda är att man alltid när vikbara skärmar nämns att folk folk kommer med exakt samma argument som folk en gång för länge sedan hade emot elektrisk dammsugare. -De höll inte länge, drog ström, skrämde katten, tog stor plats o.s.v.

Om vikbara skärmar blir en hit, ja det får tiden visa sig. De 2 största problemet nu är priset och kvaliten. Där dessa faktorer samverkar.
Köper man en 4000kr mobil och skärmen går sönder, ja det är inte roligt. Men köper man en 25 000kr mobil och skärmen går sönder, ja då är det ett extremt mycket större problem.