Streama från mörkersikte till mobil

Permalänk
Medlem

Streama från mörkersikte till mobil

Tja clockers!

Nu ska ni få något att bita i, om ni inte redan vet

Det är så att jag köpt mig ett mörkersikte, Ett Yukon Sightline N455, som har ett Micro HDMI urtag vid sidan.
Ser att man kan streama till mobilen men jag får det inte att fungera hur jag än gör och med de appar jag testat till min mobil, ( S9+)

Skaparna av appen Stream Vision svarar aldrig och de som har fått det att fungera håller det för sig själva som vanligt
Har även testat andra third party appar men de känner inte ens av att jag kopplat i hop.

Så vad tror ni jag behöver göra?
Har redan köpt USB-C -> HDMI och en kabel HDMI -> MicroHDMI.
Tele känner av att jag kopplar in något men inget mer.
Kopplar jag Micro HDMI -> TV (HDMI) så får jag bild men inte på telefonen.

Update ;
Fick svar av de ryska säljarna, och de rekommenderar denna modell AVerMedia ExtremeCap UVC device, men 3k är lite mycket för lite filmande.
Vad för andra modeller finns de som man inte behöver extra ström med ut.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

|| Gigabyte X-99 UD3-CF || i7 5820K @ 3,5Ghz || Vengeance 16Gb DDR4 2300MHz(4x4gb) || OCZ Vertex 3 Max IOPS || AMD Radeon R7 2x 480GB || Nvidia GTX 980 || Strider Gold 1000W +80 || ASUS 27" / 23.5" Samsung || Logitech G910 || Steelseries Sensei Wireless || Logitech Z-5500 5.1 Högtalare ||

Permalänk
Medlem

Det du försöker är som att pumpa in avgaser i avgasröret på en bil och hoppas på att det blir till bensin.

Du behöver ett så kallat capture card, vilket kostar en hel del som du märkt. Det går att hitta billigare (kring tusenlappen inklusive postens avgifter) på ali express och ebay, men jag har ingen aning hur bra de funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li TU150 Silver # ASUS ROG Crosshair VIII Impact [AMD Ryzen 3700X|G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 (2x16GB)|Samsung 970 EVO plus (500GB)|Intel 660p (2TB)|MSI RTX 2070 Super Ventus OC 8GB] + Seasonic FOCUS SGX 650W #

Permalänk
Medlem
Skrivet av XeptiQ:

Vad för andra modeller finns de som man inte behöver extra ström med ut.

https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?b=s432130714

Permalänk
Medlem

Jo precis. Köpte ett elgato hd60s capture men den lirar inte med Android. Och måste alltis vara ihop kopplad med antingen pc eller max för att fånga videon.
Hittade avermedia modell som inte kräver pc eller Mac som stöd, så hoppas på att deyy kan fungera.

Skrivet av mickeko:

Det du försöker är som att pumpa in avgaser i avgasröret på en bil och hoppas på att det blir till bensin.

Du behöver ett så kallat capture card, vilket kostar en hel del som du märkt. Det går att hitta billigare (kring tusenlappen inklusive postens avgifter) på ali express och ebay, men jag har ingen aning hur bra de funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

|| Gigabyte X-99 UD3-CF || i7 5820K @ 3,5Ghz || Vengeance 16Gb DDR4 2300MHz(4x4gb) || OCZ Vertex 3 Max IOPS || AMD Radeon R7 2x 480GB || Nvidia GTX 980 || Strider Gold 1000W +80 || ASUS 27" / 23.5" Samsung || Logitech G910 || Steelseries Sensei Wireless || Logitech Z-5500 5.1 Högtalare ||