AMD och FreeSync - skillnad i enklare spel?

Permalänk

AMD och FreeSync - skillnad i enklare spel?

Hej!

Letar delar till ett bygge för TV-bänken och har fastnat i valet av GPU. Spelen som kommer att spelas är bl.a. Retrospel via Emulator, Rayman, Sonic Racing, Overcooked och liknande. Jag tittar på de billigaste alternativen från AMD och Nvidia men då min tv (Samsung Q6FN) stödjer FreeSync via HDMI så går tankarna mot det röda laget.

Fråga, kommer FreeSync göra någon skillnad i dessa spel och ge AMD en fördel?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Många nVidia-kort klarar av freesync, men jag hade kört på en AMD RX 580 som går att hitta ny för knappt 1800 kr på Prisjakt av den enkla anledningen att den är mest prisvärd och har lågt pris. Kan du tänka dig lägga lite till så är RX 590 också bra (för knappt 2200 kr), prestandan per krona och pengarna du lägger är linjär mellan de två korten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Många nVidia-kort klarar av freesync, men jag hade kört på en AMD RX 580 som går att hitta ny för knappt 1800 kr på Prisjakt av den enkla anledningen att den är mest prisvärd och har lågt pris. Kan du tänka dig lägga lite till så är RX 590 också bra (för knappt 2200 kr), prestandan per krona och pengarna du lägger är linjär mellan de två korten.

Skickades från m.sweclockers.com

Freesync over HDMI stödjer inte Nvidia, det är AMDs egna påhitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Freesync over HDMI stödjer inte Nvidia, det är AMDs egna påhitt

Tack för upplysningen! Då är det än mer befogat med en RX 580 eller en RX 590, om OP tänkt sig den prisklassen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Tack för upplysningen! Då är det än mer befogat med en RX 580 eller en RX 590, om OP tänkt sig den prisklassen.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu har jag inte kollat men skärmen kanske stödjer HDMI VRR vilket nvidia stödjer så det kan gå ändå