Söka bokmärken i Edgium?

Permalänk
Medlem

Söka bokmärken i Edgium?

Har tidigare mest använt Firefox, men har på sistone beslutat mig för att prova nya Chromium-baserade Edge. Överlag fungerar det bra, men jag blev lite fundersam på sökningen efter bokmärken.

T.ex. om jag skapar ett bokmärke till http://www.sweclockers.com och sedan börjar skriva swe... i adressfältet. På Firefox så visar den direkt förslag på bökmärken som innehåller det jag skriver in så fort jag skrivit in första bokstaven. I Edge verkar den prioritera sökresultat så jag får fört t.ex. Swedbank, Swedavia,... när jag skrivit in "sw". Det är först när jag trycker tredje bokstaven som den visar resultat från mina bokmärken och visar mitt bokmärke till sweclockers.

Går detta att ändra med någon inställning?

Permalänk
Medlem

@Naki:
"Settings -> Privacy and services -> Address bar" och ändra på "Show me search and site suggestions using my typed characters" till av, då kommer det endast att visas från bokmärken & historik.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader Tack. Men jag kanske missar något, jag får den ändå inte att matcha mot bokmärken direkt utan det är först efter tredje bokstaven som de kommer fram. Ska testa lite mer dock.