Permalänk

Söker FPS spel

Jag har spelat tv-spel, pc-spel mm sedan 80-talet, gillar många olika spel.
Dock är de en genre som jag aldrig lärt mig gilla, spel i first person view.
Älskar 3rd person då jag tycker om att se karaktären och omgivningen mer, i fps så känns det lite begränsat.
Sedan har jag aldrig gillat att spela mus och tangentbord i spel(obekvämt samt att jag spelat på tvn i soffan), spelar alla spel på pc med PS4 kontrollen.

Men jag skulle vilja lära mig någon gång och undrar om det finns något som är kompatibelt med spelkontroll och som har bra story, dvs singelplayer inte multiplayer?

De spel som absolut tillhör mina favoriter är:

Mass Effect(1-3 och Andromeda)
Horizon Zero Dawn
Uncharted spelen

Så science fiction, krig i modern tid(inget gammalt krig), framtid mm.
Inget över-orealistiskt som Quake, Doom, Duke Nukem....

Gärna tips på något som är släppt de senaste åren, ska jag ge mig in i ett fps vill jag bli uppslukad av grafiken och atmosfären.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

Quake och Doom är några favoriter.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Inaktiv

The Outer Worlds
Fallout 4
Metro serien
Far Cry 3
Battlefield Bad Company 1/2
Halo
Är personliga favoriter i singleplayer fps.
Sen finns ju äldre Fallout spel (3, new vegas osv), flera Far Cry spel, Borderlands, BioShock serien, Call of Duty och Battlefield har flera schyssta campaigns också.

Kolla lite review osv och se om något faller dig i smaken!

Permalänk
Medlem

Om senaste metro har stöd för handkontroll borde det kunna vara ett bra tips. Jag vet att senaste call of duty har det. (Inte bara så att man kan styra och sikta, även att spelet justerar ner svårighetsgraden så att säga så man har en chans. Tror jag)
DOCK: Det kan vara värt att försöka med mus och tgb om man ska lira fps. Det är väl den genre som lämpar sig allra bäst med mus och tgb, och allra sämst med handkontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Half-Life-serien!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Quake och Doom är några favoriter.

var just dom spelen han inte ville spela hehe
"Inget över-orealistiskt som Quake, Doom, Duke Nukem"

Skrivet av FubbHead:

Half-Life-serien!

Skickades från m.sweclockers.com

Den är dessutom gratis att spela nu på steam fram tills nya Half-life Alyx släpps!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Om senaste metro har stöd för handkontroll borde det kunna vara ett bra tips. Jag vet att senaste call of duty har det. (Inte bara så att man kan styra och sikta, även att spelet justerar ner svårighetsgraden så att säga så man har en chans. Tror jag)
DOCK: Det kan vara värt att försöka med mus och tgb om man ska lira fps. Det är väl den genre som lämpar sig allra bäst med mus och tgb, och allra sämst med handkontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är verkligen en vanesak det där med handkontroll eller tangentbord och mus.. Kör alla spel med Handkontroll, och det fungerar hur bra som helst. både singelplayer och multiplayer spel. Finns knappt nått FPS som inte stöder "handkontroll" längre

Permalänk

Testa timeshift finns på steam det var ett grymt spel när det kom ut och grym grafik för den tiden.

Permalänk
Skrivet av Force2015:

Testa timeshift finns på steam det var ett grymt spel när det kom ut och grym grafik för den tiden.

Och singularity