Permalänk
Medlem

Laptop för 3D-modellering

Hej,

Jag behöver en laptop som klarar av arbete i Rhino, Sketch Up och Vray på ett smidigt sätt.
Helst skulle jag vilja ha den nya Mac Book Pro 16 (är van att arbeta med Mac) men den är väl dyr..
Finns det någon PC som klarar jobbet (utan högljudda fläktar, utan att bli glödhet och som är billigare än en Mac Book Pro)?
Väldigt tacksam för tips!

Permalänk
Medlem

jag sitter och ritar dagligen i Inventor professional, använder mit utan av denna https://www.komplett.se/product/1149758/datorer/datorer-barba...

Väldigt nöjd, vist snurrar fläkten igång lite då och då men inget jag stör mig på direkt. inte så dyr heller imo.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Tack för tipset Adnerhill! Den ser riktigt bra ut. Ska kolla in den lite närmare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Pjotten: Något som kan vara värt att tänka på är att V-Ray bara stödjer NVIDIA-kort om du vill använda GPU-accelerering, och det kan även använda RT-kärnorna i RTX-korten för ännu snabbare rendering.

Permalänk
Medlem

Kör en HP zbook G6 på jobbet.
Har nån i7 9xxx, quadro t2000 grafik, 32gig ram har jag för mig.
Jobbar dagligen med Cad på den och det rullar på fint faktiskt.
Just min burk kostade väl 27500 exklusive moms om jag minns rätt.
Kanske kan vara värt att spana in

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

@perost: Tack för input!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@bardbard: Tack för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör på en Razer Blade 15 med en RTX 2070, bara för att den är sjukt portabel. Men lite högljudd kan den bli ibland, men jag tycker att det är helt OK! Kvalitetskänsla som en macbook, men rejält mer kraft!

Permalänk
Medlem

@kabbedi: Den ser intressant ut. Ska titta lite närmare på den. Tack för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com