Half-Life 1 & 2 är gratis inför Half-Life: Alyx

Permalänk
Melding Plague

Half-Life 1 & 2 är gratis inför Half-Life: Alyx

Valve låter spelare bekanta sig med Half-Life-seriens tidigare delar inför lanseringen av VR-titeln Half-Life: Alyx i mars.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skämmes om ni inte redan äger dessa spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Expertgissare

Tänkte först, men vem äger inte redan dessa spel?
Men sedan kom jag på mig själv med att åren går...

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Äger dem redan, men kanske vore kul att spela igeom dem igen! backloggen e dock stor som den är på att köra igenom spel

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orisons:

Skämmes om ni inte redan äger dessa spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte aldrig EP1 och EP2, bra är de inte.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att jag fick låna Half-Life av en kompis när jag gick på gymnasiet, men fick det aldrig att fungera på datorn hemma då, så det har aldrig blivit något mer med det.

Får ge det en chans nu, 20 år senare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Skämmes om ni inte redan äger dessa spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Skäms inte överhuvudtaget..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, undrar ifall jag har dessa på Steam. Annars, någon som vet ifall man får behålla spelen efter denna period?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Musikälskare

Dom håller mycket bra än idag, kanske skulle spela igenom ettan igen hmm

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Från artikeln:

Citat:

Spelare kan med andra ord kostnadsfritt installera och spela Half-Life från 1998 och dess expansion Opposing Force samt Half-Life 2 och de två tillhörande episoderna.

Blue Shift då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Dom håller mycket bra än idag, kanske skulle spela igenom ettan igen hmm

Håller bra. Grymt bra spel allihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Skämmes om ni inte redan äger dessa spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Äger dessa. Har spela de mycket.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Hjälpsam

Gratis att spela i två månader, sedan måste man betala.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Köpte aldrig EP1 och EP2, bra är de inte.

Tycker du? Jag tyckte de var likvärdiga med HL2 fast kortare då...sen om man jämför med moderna spel så märks ju tidens gång lite. Men moderna spel skulle nog inte vara där de är idag om det inte var för HL2. Kanske det var HL2 som gjorde att modernare spel är bättre än HL2 nu?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

redan spelat igenom alla spelen under december månad.

Håller fortfarande samma goda kvalité i form av story.

Grafiken tar en andra plats.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Administrativ avgift

Detta är hur man bygger hype inför ett spel! Otur nu bara att Valve inte fixat mitt Index än (Skickades in 11sep och förlorat i frakten som jag nu väntar svar på RIPVR

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Skämmes om ni inte redan äger dessa spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Edvin-89:

Tänkte först, men vem äger inte redan dessa spel?
Men sedan kom jag på mig själv med att åren går...

Varken äger dom eller har spelat dom.
Då är jag ändå 38 år och alla kompisar spelade detta när det kom. Men fattade aldrig tycke för det.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Det är nu ni ska överösa tråden med moddar. Så kom igen

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Klarade av 1an, köpte 2an men gav upp ganska snabbt då jag tyckte det var alldeles för svårt.
Kanske dags att testa igen...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Hl1 RTX vill jag se

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Man får inte behålla spelen alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Från artikeln:
Blue Shift då?

Blue shift gjordes väl inte av valve?
Är ju därför black mesa inte ens finns där och det finns en tråd om det på half life eller half life 2 gemenskapen.
Edit:
Kollade det igen och blue shift finns med i bundeln för half life complete men var inte det i natt när jag kollade 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Man får inte behålla spelen alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej man får spela gratis 2 månader står det.

Permalänk

Half-Life 1 & 2 är gratis att spela inför Half-Life: Alyx

...så fixade rubriken åt er.

Permalänk
Avstängd

Valve är bra snåla alltså.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är rätt konstigt att dom inte ger ut det gratis som PR inför nästa spel. Valve släppte ju alien swarm direkt helt gratis då source motorn verkligen var yngre än vad den är nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orisons:

Tycker du? Jag tyckte de var likvärdiga med HL2 fast kortare då...sen om man jämför med moderna spel så märks ju tidens gång lite. Men moderna spel skulle nog inte vara där de är idag om det inte var för HL2. Kanske det var HL2 som gjorde att modernare spel är bättre än HL2 nu?

Även då fanns det fler betydligt mindre linjära spel. Jag gillar inte riktigt att Gordon inte har någon personlighet, känns som jag är en flytande kamera mer än en människa sedan så är deras level design uppbyggt så att man ska inte missa något på sin första playthrough.
Gillar t.ex. Deus Ex och Thief spelen mycket mer.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Meh. Borde satt bättre rubrik och inledning. Måste läsa fjärde stycket för att få veta att det är gratisperiod och inte alls gratis.

Permalänk
Medlem

Snubblade också på att det är "Free" som i "Free weekend", inte "free" som i "free giveaway".

Basically en ~30 dagars demo.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jecretur:

Meh. Borde satt bättre rubrik och inledning. Måste läsa fjärde stycket för att få veta att det är gratisperiod och inte alls gratis.

Jag tänkte samma sak.

Betyder alltså att man inte kan lägga till det i sitt bibliotek, för att spela det säg om någon månad? Känner inte för att installera det nu utan vill ha möjlighet att plocka upp det framöver, gratis då med så klart.