Permalänk
Medlem

Skärmen startar bara efter reebot.

Har ett problem som är jättejobbigt, min nya dator och skärm när jag startar den så visas skärmens logga osv men sen blir det ''no signal''¨men startar jag om datorn så funkar skärmen helt perfekt, måste alltid starta om datorn innan jag kan gå in på den. Vad kan felet vara? är trött på att starta o skiten

Permalänk
Medlem

Kass DP-kabel, möjligtvis krånglande drivrutin.
Vad har du för grafikkort?

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

gtx 2070 super @wikai

Permalänk
Medlem

Först och främst så blir det svårt och hjälpa dig med sådan liten info om din hårdvara och bildskärm, du får vara lite mer specifik.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

MSI B450 TOMAHWAK MAX . 16 ram, kingston a 2000, corsari rm650 , asus geforce rtx 2070 super, amd ryzen5 3600x och skärmen är AOC 24" 24G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Kör du med DisplayPort-kabel eller inte? Testat annan kabel?

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem

@m0s ja! Har inga andra kablar. Inte ens tänkt tanken då skärmen är ny

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nakajta:

Har ett problem som är jättejobbigt, min nya dator och skärm när jag startar den så visas skärmens logga osv men sen blir det ''no signal''¨men startar jag om datorn så funkar skärmen helt perfekt, måste alltid starta om datorn innan jag kan gå in på den. Vad kan felet vara? är trött på att starta o skiten

Händer någon gång ganska sällan för mig (gammal skärm). Jag har haft problemet förut, beroende vilket grafikkort jag haft. Jag har iallafall kommit på att jag kan dra ut sladden till skärmen och stoppa i den igen, när det händer. Smidigare än att starta om datorn, vilket är andra alternativet.

Permalänk
Medlem

någon som har något tips?

Permalänk
Medlem

skärmen funkar ju men bara att den startar efter 2 försök..

Permalänk
Inaktiv

@Nakajta:
Som nämnts tidigare: Kass DP-kabel?
( se vidare
VARNING för vissa Displayport-kablar
)

Permalänk
Medlem

Tror också på kabeln och som tidigare användare hänvisat till: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1453075-varning-for-vi...

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem

Så vad ska jag beställa för kabel?

Permalänk
Medlem

Har du bytt skäm nyligen? Hade ett mindre h-ete efter att jag bytte min LG 34UM95 mot en ASUS ROG PG348Q. Ibland krävdes det flera omstarter innan skärmen fick signal och efter att skärmen stängts av pga inaktivitet gick det inte att få liv i den igen utan en eller flera omstarter.

Minns inte säkert hur jag löste det men har för mig att det räckte med att avinstallera alla grafikdrivrutiner och installera dom på nytt. Satt på ett GTX 970 (ASUS Strix) då detta skedde.