Disney+ till Sverige i sommar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

@M_X_E_Q: Om du tycker något i artikeln är felaktigt/otydligt så är det väl ändå bättre att du kontaktar skribenten/redaktionen så de får korrigera istället för att skriva ett inlägg i forumet?

Precis, det finns alltid en länk (Skicka en rättelse) under alla nyhetsinlägg som man kan använda sig av om man tycker något är galet.
Har dock för mig att den iaf. tidigare inte har funnits/varit synlig på mobilsidan.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

@M_X_E_Q: Om du tycker något i artikeln är felaktigt/otydligt så är det väl ändå bättre att du kontaktar skribenten/redaktionen så de får korrigera istället för att skriva ett inlägg i forumet?

don't shoot the messenger boy.... .....förstår att du anmälde det hela väl.....istället för att göra ett inlägg....

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

För sent.

Hur då? Folk kommer att skaffa detta oavsett.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu när Netflix höjer sin månadskostnad till 159kr så kommer jag att avsluta mitt abonnemang och köra på D+ istället.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Problemet för mig med Disney+ är att det är en familjevänlig och polerad tjänst som inte ska fläcka deras varumärke. Disney äger också Hulu där de lägger sitt innehåll riktat mot vuxna. Inte bara blir det fragmenterat, utan också otillgängligt då Hulu enbart är för USA. För mig som behöver en dos b-filmer, gore och splatter ibland blir Disney+ inte jätteintressant. Men priset är bra, en månad då och då blir det säkert.

Permalänk

Blivit så jädra less på alla dessa streamingtjänster med exklusivt innehåll att jag helt enkelt gått över till VPN och använder sidor man inte får länka till på swec.
Nu uppmanar jag inte någon annan att följa mina fotspår men NÄR KOMMER DET en samlad tjänst med blandat innehåll från samtliga leverantörer? Struntar fullständigt i om detta skulle kosta 1000kr/månad så länge jag slipper prenumerera överallt

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hur då? Folk kommer att skaffa detta oavsett.

Skickades från m.sweclockers.com

Om jag får gissa hej vilt sä syftade hen nog på att det är lite sent med tanke på att i sommar kommer väldigt många redan ha hunnit se deras största dragplåster, The Mandalorian, på andra vis. Jag är en av dom.

Det var 20 är sedan vi gick in i ett nytt millennium, tills dess att bolagen insett detta och förändrar sin affärsstrategi så tycker jag ingen ska ha dåligt samvete om man ordnar filmer frän andra källor. Tekniskt sett är det busenkelt, det gäller bara viljan som saknas.

Permalänk
Medlem

Ironiskt nog har jag fått ut mest av Amazon Prime Video senaste året över andra tjänster. Men det är mycket pga The Grand Tour.
Vad det gäller Disney+ har jag personligen noll intresse för det. Vi är ju tillbaka på hur kabeltv var förr, fast idag är det diverse prenumerationstjänster som gäller istället.
Sen när det kommer till Disney är jag inte speciellt imponerad av Marvel filmerna senaste åren och kommer troligen inte bli av seriena på D+ och Star Wars har ju hitintills visat sig vara "sådär" för att vara snäll i ordvalet.
Men jag kan förstå att det lockar för barnfamiljer och speciellt för dem som växte upp med disneydags på TV bland annat och vill visa sina barn vad de kollade på när de var i deras ålder.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Trunk:

Om jag får gissa hej vilt sä syftade hen nog på att det är lite sent med tanke på att i sommar kommer väldigt många redan ha hunnit se deras största dragplåster, The Mandalorian, på andra vis. Jag är en av dom.

Season två kommer till hösten vintern, då kommer abonnemangen med.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Söder om söder-hipster
Skrivet av Trunk:

Om jag får gissa hej vilt sä syftade hen nog på att det är lite sent med tanke på att i sommar kommer väldigt många redan ha hunnit se deras största dragplåster, The Mandalorian, på andra vis. Jag är en av dom.

Det var 20 är sedan vi gick in i ett nytt millennium, tills dess att bolagen insett detta och förändrar sin affärsstrategi så tycker jag ingen ska ha dåligt samvete om man ordnar filmer frän andra källor. Tekniskt sett är det busenkelt, det gäller bara viljan som saknas.

Nu kommer det ju snart en ny säsong av The Mandalorian, och dessutom ett flertal andra serier under både Star Wars- och Marvel-paraplyt. Prenumeranterna lär komma i mängd.

Jag har aldrig själv rullat ut någon strömmande videotjänst, men jag föreställer mig att det inte är en smal sak rent tekniskt. Det måste vara svårt nog att lansera i ett enda land som USA och ta höjd för tillräcklig serverkapacitet, säkra att allting fungerar med mera. Den komplexiteten gör nog att de flesta väljer att lansera sådana tjänster i etapper. Att Sverige får såpass tidigt ändå tycker jag är relativt snabbt marscherat av Musse Pigg.

Vad gäller innehåll antar jag att utbudet kommer att variera något, eftersom en del av Disneys äldre filmer fortfarande är uppknutna av andra bolags distributionsrätt. I USA finns "placeholders" för de filmerna med ett datum på när den kommer att bli tillgänglig på Disney+, vilket jag tycker är en konsumentvänlig och bra funktion.

Visa signatur

– Med rymden i blodet.

Permalänk
Lego Master

@Paradis-Jakob:
Om jag ska vara väldigt krass tror jag rättigheter (internt och externt beroende på tjänst) och legala krav (på hemmaplan och lokalt där man vill strömma) är större utmaningar än tekniken, i dagens läge.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Orisons:

Barnen kommer gilla det, och jag hoppas på klassiker som DuckTales och rescue Rangers.

Skickades från m.sweclockers.com

Om Bumbibjörnarna är med blir det affär direkt!

Visa signatur

Ryzen 7 3700 | 32 Gb RAM | Geforce 2070 Super

Permalänk
Medlem

Jag är skeptisk, men inte omöjlig.
Prenumererar på Netflix och Youtube premium och är nöjd änsålänge.
Jag är nog lite orolig för att disneys utbud blir lite för mycket av barnanpassad Fast and the furious, alltså inget allvarligt och dåligt med välskriven worldbuilding.

Bland favoriterna på Netflix är Happy, Castlevania, Rick and Morty, Umbrella Academy, Black mirror, Better call Saul, Russian Doll, Big Mouth, Disenchantment, After Life, Love Death Robots, Bonding.
Jag tror inte att Disney kommer konkurrera med den typen av innehåll som jag uppskattar mest.
Men jag gillar en del Marvel, men det ligger oftast ett snäpp under för min del, jämfört med dessa serier.

Jag försöker hålla ner på månadskostnader och Netflix ger mig mest underhållning för pengarna nu.
Youtube premium betalar jag mest för eftersom att jag är allergisk imot väntetider och reklam, medans jag uttnyttjar tjänsten ca 4 timmar per dag:)

Permalänk

Blir nog att prova D+ och kanske HBO Max

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Söder om söder-hipster
Skrivet av Shudnawz:

@Paradis-Jakob:
Om jag ska vara väldigt krass tror jag rättigheter (internt och externt beroende på tjänst) och legala krav (på hemmaplan och lokalt där man vill strömma) är större utmaningar än tekniken, i dagens läge.

Mycket möjligt! Och större delen av Disneys gamla material lär ha haft externa distributörer i t ex norden så de rättigheterna kan inte vara helt enkla att navigera.

Vad gäller tekniken så har åtminstone HBO regelbundet problem även långt efter lansering, och Apple TV+ hade strul vid lansering nu i november (vilken skedde i ca 100 länder samtidigt). Så absolut görbart, men inte busenkelt. Och i Apples fall var serverkapacitet och infrastruktur något som byggts upp under flera år med App Store, Itunes, Apple Music med mera.

Visa signatur

– Med rymden i blodet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Säsong 2 kommer till senhösten.

Kanske blir att testa en månad eller två i höst då om det inte blir så att Sverige får sämre utbud/måste vänta på releaser.

Permalänk
Medlem

Perfekt, då kanske man kan skaffa det till Mandalorian säsong 2.

Säsong 1 har jag ju redan sett.

Får se om man kan alternera Netflix och Disney+ , det är väl mest barnen som ser trots allt och jag har som krav att vi bara har 1 filmtjänst.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappen:

Ironiskt nog har jag fått ut mest av Amazon Prime Video senaste året över andra tjänster. Men det är mycket pga The Grand Tour.
Vad det gäller Disney+ har jag personligen noll intresse för det. Vi är ju tillbaka på hur kabeltv var förr, fast idag är det diverse prenumerationstjänster som gäller istället.
Sen när det kommer till Disney är jag inte speciellt imponerad av Marvel filmerna senaste åren och kommer troligen inte bli av seriena på D+ och Star Wars har ju hitintills visat sig vara "sådär" för att vara snäll i ordvalet.
Men jag kan förstå att det lockar för barnfamiljer och speciellt för dem som växte upp med disneydags på TV bland annat och vill visa sina barn vad de kollade på när de var i deras ålder.

Kan bara hålla med om Amazon prime! Verkligen en överaskning. "The boys, carneval row osv är hur bra som helst. Nu är även "wheel of time" av Robert Jordan på väg som serie 😀👍😄 ja, jag är en sucker på fantasy ❤

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Sitter själv på för många streamingtjänster, men det är också det ända rätta sättet för mig att ta del av medial underhållning som det ser ut idag.

Jag hoppas dock att de kan enas om en gemensam plattform och ansluta sig som tjänsteleverantörer till denna(hur det ska fungera i alla olika aspekter har jag ingen aning om, men det bör gå att åstadkomma).

Apple har börjat rätt snyggt med att slanga visst innehåll via andra leverantörer genom Apple TV-appen om man har båda tjänsterna. Så att du kan få notiser om intressanta serier, spela upp "direkt" via appen med mera.

För de som har en hand i fruktkorgen, är jag övertygad om att det kommer mynna ut i en härlig myriad av färger och former!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trunk:

Om jag får gissa hej vilt sä syftade hen nog på att det är lite sent med tanke på att i sommar kommer väldigt många redan ha hunnit se deras största dragplåster, The Mandalorian, på andra vis. Jag är en av dom.

Skulle jag lägga mandalorian i en vågskål och "ge barnen Disney+" i en annan skål så är mandalorian totalt ointressant i sammanhanget.

Jag tror snarare att dragplåstret är för familjer, visst SW geeks kanske subbar en månad här och där men knappast där pengarna är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Avstängd

Det kan nog bli en månad då och då i alla fall. Jag är inte så superintresserad egentligen, Star Wars möjligtvis men övrigt "vuxnare" innehåll är inget för mig riktigt, men för min son blir det nog kul med det barnsligare innehållet. Å andra sidan räcker Netflix och SVT Barnplay ganska långt när det gäller sånt. Men det är ju lite kul om han får se samma saker som jag såg som liten, allt ifrån gamla Pluto-kortfilmer och liknande till Duck Tales och sånt.

Angående streamingtjänster överlag så kommer vi nog att hamna i en situation där man är otrogen som kund och växlar runt mellan dem i större utsträckning.

Permalänk

Nu med alla olika tjänster som finns. Är det någon som testat https://www.streamly.com/ ?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Problemet för mig med Disney+ är att det är en familjevänlig och polerad tjänst som inte ska fläcka deras varumärke. Disney äger också Hulu där de lägger sitt innehåll riktat mot vuxna. Inte bara blir det fragmenterat, utan också otillgängligt då Hulu enbart är för USA. För mig som behöver en dos b-filmer, gore och splatter ibland blir Disney+ inte jätteintressant. Men priset är bra, en månad då och då blir det säkert.

Tror du tänker på gamla tiders Disney i form av skapare av teckand film. "Nya" Disney äger hela Fox gamla film/tv-serieportfölj. Där ingår t.ex Die Hard och Alien vs Predator. Ingen av dessa är direkt barnvänliga. Här är även ett citat från Disneys VD angående icke barnfilmer:

"However, Disney CEO Bob Iger has expressed that mature Fox movies would still be made under Disney, but they would have be branded correctly to avoid confusion for audiences."

Men samtidig, gore/splatter lär ju aldrig komma på den här plattformen

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Tror du tänker på gamla tiders Disney i form av skapare av teckand film. "Nya" Disney äger hela Fox gamla film/tv-serieportfölj. Där ingår t.ex Die Hard och Alien vs Predator. Ingen av dessa är direkt barnvänliga. Här är även ett citat från Disneys VD angående icke barnfilmer:

"However, Disney CEO Bob Iger has expressed that mature Fox movies would still be made under Disney, but they would have be branded correctly to avoid confusion for audiences."

Men samtidig, gore/splatter lär ju aldrig komma på den här plattformen

Kan du kolla på någon Alien film på Disney+ nu då? Det är det som är frågan, inte vad Disney äger totalt. Eller försök hitta en enda R-rated film där

Permalänk
Medlem

@Fulci: Die hard och Alien/Predator kommer att komma (verifierat av Disney). Antar att de kommer portionera ut sitt Fox-bibliotek för att ha "nyheter" nån gång i veckan. Kan vi räkna med Die Hard lagom till jul?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Musikälskare

Tveksamt, kanske, möjligen provar jag det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Amerikanska modellen för Disney+ är 4 simultana strömmar och 4K för grundpriset. Antar det blir samma i Europa.

Netflix kräver ett dyrare abonnemang för 4K och 4 strömmar, det ligger väl på cirka €12-14?

139 kr för 4K på Netflix.

Får börja med ett rullande schema snart och använda mig av min Kodi server lite oftare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Var säker på att vi skulle få det world wide redan 12 december av någon anledning.... Sen trodde jag att vi faktiskt skulle få det åt h%[×&te för sent i mars som sig bör... Men icke.

Så nu har jag sett The Mandalorian och det blir för barnen vi kommer börja med D+ inte för oss, anser det vara en misslyckad lansering om jag känner att JAG väntat för länge, jag är tålmodig i sånt här.. (En sak att tänka på är att Disney på andra tjänster blir troligen hyr/köp endast så försvinner en hel del)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Då lär Mandalorian redan vara ute på blu ray

Tror inte den kommer på Bluray alls faktiskt.

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem

Om alla klassiska barnfilmer från Disney finns så kommer jag definitivt att skaffa det. Både för min egen men också för barnens del att få njuta av dom!

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F