Thomann.de och retur/återbetalning?

Permalänk
Medlem

Thomann.de och retur/återbetalning?

Hej!

Beställde en Gitarr från thomann. B-stock som hade glapp i pickup väljaren + inte var vad jag sökte riktigt. Returnerade den och fick igenom returen. Dock förstår jag inte hur återbetalningen är gjord. Står att returen är färdig och en "credit note" skapad. Enligt vad jag sökt betyder det att jag har fått kredit/tillgodo hos thomann. Dock "syns" det inte och jag förstår inte hur jag använder det vid betalning.

Har även mailat och frågat om hur återbetalningen är gjord/fungerar men inte fått svar.

Någon med erfarenhet av thomann och retur? Betalade med kort så trodde att det bara skulle återbetalas dit. Inget problem då jag planerat köpa "rätt" gitarr men vill inte lägga en order innan jag vet hur min återbetalning fungerar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Finns det inget telefonnummer att ringa? Så kan du fråga dom direkt tänker jag. Snabbare än att vänta på mail.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Retur har jag erfarenhet av - bra sådan dessutom. Köpte en Telecaster som visade sig blivit fraktskadad. Fick ta lite bilder på gitarren och emballaget och fick sedan en retursedel. Lite surt att få en skadad vara förstås, men inga konstigheter alls med returen. Fick en ny gitarr som de dessutom kontrollerat och gjort en setup på levererad hem till dörren någon vecka senare.
Ingen återbetalning således, men en erfarenhet iaf

Permalänk
Medlem

Fick svar idag. Återbetalning sker mot kredit kvitto. Vill man ha det utbetalt ska man kontakta thomann och be om det.
Vid användning av kredit kvittot vid beställning så ska man ange kreditkvitto numret som en kommentar. Lite smålustigt känns det vid betalning med kreditkort. Då bör väl hela summan reserveras tills dom gått igenom ordern?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Avstängd

Ring här: +46-858097801

Jag ringde och fick kontakt med svensk medarbetare angående retur/återbetalning (dock fick jag pengarna tillbaka till betalmetoden jag använde och inget "tillgodo"). Bör iaf ge dig svar snabbare än att vänta på mejl i evigheter.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått en återbetalning till mitt kreditkort?

Deras svar till mig
"Hej,

För att använda ditt tillgodo som betalning/del av betalning för en ny beställning så skriver du i kommentarsfältet när du kommer till kassan
"önskar använda tillgodo som betalning."

Om ordervärdet överstiger beloppet du har tillgodo så väljer du betalningsmetod som vanligt för att täcka upp för resterande belopp.

Om du föredrar att vi återbetalar beloppet istället så vänligen återkom."

Jag har inte bett om att få det insatt på mitt kreditkort men... jaha. Jaja har iaf fått tillbaka summan så kan oavsett göra en ny beställning nu så.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB