EU överväger förbud mot ansiktsigenkänning på offentliga platser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Eller hur tänker du?

Om det hade varit en kamera som inte var från 50 talet så kanske senaste nattens sprängningar hade kunnat förhindras om det är var samma gärningsman. Då han kanske hade blivit gripen efter första dådet.

Nu handlar den här nyheten om automatisk ansiktsigenkänning/registrering av alla som passerar övervakningskameror.

Det finns inget i det förslaget som hindrar att man sätter upp bättre övervakningskameror.
(Från 60-talet, eller rent av från början av 70-talet?)

Och det finns heller inget i det förslaget som hindrar polisen från att köra ansiktsigenkänning,
på eventuella misstänkta i de filmer som tas idag. (och i morgon)

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Nu handlar den här nyheten om automatisk ansiktsigenkänning/registrering av alla som passerar övervakningskameror.

Det finns inget i det förslaget som hindrar att man sätter upp bättre övervakningskameror. (60-talet?)

Och det finns heller inget i det förslaget som hindrar polisen från att köra ansiktsigenkänning,
på eventuella misstänkta i de filmer som tas idag. (och i morgon)

Men förstå att jag svarade på en kommentar som hänvisade till första dådet på östermalm och den undermåliga film (riktigt dålig kvalite, därav 50tals kamera benämningen) som finns där... Suck...

Han använde den "filmen" som exempel på att det brottet inte kunde förhindrats, med min kommentar så menar jag att med bättre kameror och ansiktsigenkänning så kanske personens "nästa dåd" hade kunnat förhindras. Tyckte det var rätt uppenbart, men guess not...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Men förstå att jag svarade på en kommentar som hänvisade till första dådet på östermalm och den undermåliga film som finns där... Suck...

Ja, och varför är det så att "alla" övervakningskameror har så dålig bildkvalitet att "ingen" kan identifieras?

Varför driver inte tex polisen kampanjer för att byta ut kamerorna mot bättre?

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Ja, och varför är det så att "alla" övervakningskameror har så dålig bildkvalitet att "ingen" kan identifieras?

Varför driver inte polisen kampanjer för att byta ut kamerorna mot bättre?

Resurser som vanligt skulle jag tro. Inte säkert de skulle bytas ändå, beror på hur mkt fastighetsägaren värderar säkerheten...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Vad menar du med brott då? Anmälda brott totalt har gått upp över 10% dom senaste 10 åren i alla fall.
Sen har grov brottslighet, speciellt våld och gängrelaterad brottslighet gått upp ännu mer.

Vi har ökat befolkning över 10% också, så då är vi på samma nivå, klart det hade varit bättre om vi minskat brottsligheten dock. Absolut har vi sett ett skifte, där mindre brott har minskat och ersatts av grövre brott, framförallt organiserad brottslighet. Men det löser man inte med kameror, för det krävs det poliser och förebyggande åtgärder så unga inte faller in i gäng; aktiviteter, positiva förebilder och en framtid (jobb, bostad, familj etc.).

Permalänk
Medlem

@gabriel15: Gör ont i plånboken? Nu handlar det väl ändå om det är berättigat med ansiktsigenkänning på offentliga platser och då måste man/du ju kunna motivera att det skulle hjälpa mot det du påstår är ett problem. Så hur kan du påstå att det vore bra med övervakning för att det skulle minska en typ av olyckor om du inte ens idag vet hur många sådana olyckor som inträffar och inte då heller kan göra en kvalificerad gissning hur mycket dessa skulle minska med övervakningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Eller hur tänker du?

Om det hade varit en kamera som inte var från 50 talet så kanske senaste nattens sprängningar hade kunnat förhindras om det är var samma gärningsman. Då han kanske hade blivit gripen efter första dådet.

50-talet? Ingen liten överdrift

Kanske, om det nu är samma gärningsman. Statistiskt så har kameror inte gett mycket i utredning av brott.

Så åter igen, hur tänkte du nu? Med tanke på atatistiken...

För du tror väll ändå inte att en brottsling ställer sig med ett plakat framför kameran, är snarare tvärtom.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Jag kan börja med att jag tycker att kinesisk regering är skit men när vi är i Kina (frugan är kines) så tycker jag är skönt att ALLT är filmat. Du kan inte ta ett steg utanför dörren utan att pappa Xi ser det.
Jag känner mig trygg att ifall något händer så är det med allra största sannolikhet fångat med en kamera.
Nu är Kina så jävla säker land att utsättas för grovt brott är nästan en omöjlighet.
Jag hade inte haft något emot kameror i Sverige som i Kina. Sociala poäng kan man dock skippa.

Skickades från m.sweclockers.com

Det vrider sig i magen på mig när jag läser sånt här. Det påminner lite om vuxna som önskar förbli barn, att ha en övervakare som värnar om en - trots att allt detta handlar om är passiva vakande ögon och datorservrar som administreras av ett parti som ser medborgarna som omyndigförklarad valuta för staten att fritt spendera.

Övervakningen hindrar de facto ingen från att begå brott, mot dig eller andra. Det är ett klassiskt tankefel.
Skulle en för partiet viktig person råka, eller genom illvilja, orsaka dig skada kan du vara säker på att det plötsligt varit fel på filmupptagningen.
Allt du gör kan också hållas mot dig. Det är inte du som avgör om du gör rätt eller fel, utan den nyckfulla diktaturen.

Av alla saker du kunde importera från Kina så plockade du med dig det ytligaste politiska. Schysst...

Skrivet av Fade:

Eller hur tänker du?

Om det hade varit en kamera som inte var från 50 talet så kanske senaste nattens sprängningar hade kunnat förhindras om det är var samma gärningsman. Då han kanske hade blivit gripen efter första dådet.

Kameran är inte från 50-talet. Jag tror inte vi snackar om en analog övervakningskamera. Gissningsvis handlar det om en lågupplåst kamera som satts upp för att vara billig i drift. Eller att det är problem med överföringen. Sånt händer.

Kanske hade det uppklarats. Kanske inte. Går inte att sia om.

Skrivet av Fade:

Resurser som vanligt skulle jag tro. Inte säkert de skulle bytas ändå, beror på hur mkt fastighetsägaren värderar säkerheten...

Kan också handla om vad fastighetsägarna använder övervakningskamerorna för. I vissa fall används de mest för att identifiera rörelse, hur folk rör sig runt en byggnad eller område för att sedan med den informationen göra förändringar i staket och skalskydd, kanske mura igen särskilt utsatta fönster, se över larmpunkter, etc. Är man ute bara efter denna, låt säga makro-information, så behövs ingen högupplöst inspelning för att tjäna syftet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

50-talet? Ingen liten överdrift

Kanske, om det nu är samma gärningsman. Statistiskt så har kameror inte gett mycket i utredning av brott.

Så åter igen, hur tänkte du nu? Med tanke på atatistiken...

För du tror väll ändå inte att en brottsling ställer sig med ett plakat framför kameran, är snarare tvärtom.

Ser man till kvalitén på filmen så kändes den överdriften rättfärdigad

Tror faktiskt att i detta fallet så visste brottslingen inte att kameran satt där, och hade kanske kunnat tas om det gick att uttyda mer än vad som går i dagsläget. Självfallet så försvinner inte brottsligheten, men tror ändå att det kan vara ett hjälpmedel till att få det lugnare på utsatta platser då det ändå försvårar (dock inte omöjliggör) för brottslingarna.

Så åter igen, hur tänkte du ?

Är som sagt inte för massövervakning, däremot kan jag tycka att det vore ok på specifika platser där det förekommer mkt skit, som droghandel etc...

Skrivet av Mr.Borka:

Kameran är inte från 50-talet. Jag tror inte vi snackar om en analog övervakningskamera. Gissningsvis handlar det om en lågupplåst kamera som satts upp för att vara billig i drift. Eller att det är problem med överföringen. Sånt händer.

Kanske hade det uppklarats. Kanske inte. Går inte att sia om.

Ursäkta trodde ingen tog det på allvar när jag nämnde att kameran var från 50-talet. Var en överdrift för att påpeka kvaliten på filmen. Ska vara tydligare nästa gång

Ja det kanske hade uppklarats, chansen skulle säkerligen vara lite större och det är ju själva grejen.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av B.Linder:

@Zargoz: Ja det är ju fint att du känner dig trygg i vetskapen om att när du blir överkörd i trafiken eller rånmördad av en desperat pundare så kanske det är lättare att straffa denne i efterhand. Kameror hindrar inte kriminalitet, det tvingar den att flytta på sig.

När det gäller sverige så är lagarna så tandlösa att ingen yrkeskriminell/desperat pundare kommer dra sig för att det finns mer kameror på vissa ställen dom hinner ändå med en brottsturne innan det är dags för 6mån på krimfritidsgården igen.

Kameror kommer aldrig finnas överallt, det skulle kosta för mycket, därför kommer du att bli rånad i hemmet snarare än på stan.
Dom som förlorar mest på massövervakning är laglydiga medborgare, inte buset.

Ja, om svenska polisen kunde få fast brottslingar så skulle man få mindre brott begångna av samma brottslingar om och om igen. Polisen skulle med andra ord minska brottsligheten genom att öka de förväntade sannolikheterna för gripande och straff. Vilket betyder att kanske jag, du eller någon annan inte skulle ha utsätts för brott från början då buset är inlåst.

Skrivet av Mr.Borka:

Det vrider sig i magen på mig när jag läser sånt här. Det påminner lite om vuxna som önskar förbli barn, att ha en övervakare som värnar om en - trots att allt detta handlar om är passiva vakande ögon och datorservrar som administreras av ett parti som ser medborgarna som omyndigförklarad valuta för staten att fritt spendera.

Övervakningen hindrar de facto ingen från att begå brott, mot dig eller andra. Det är ett klassiskt tankefel.
Skulle en för partiet viktig person råka, eller genom illvilja, orsaka dig skada kan du vara säker på att det plötsligt varit fel på filmupptagningen.
Allt du gör kan också hållas mot dig. Det är inte du som avgör om du gör rätt eller fel, utan den nyckfulla diktaturen.

Av alla saker du kunde importera från Kina så plockade du med dig det ytligaste politiska. Schysst...

Som jag skrev ovan, polisen minskar brottsligheten genom att öka de förväntade sannolikheterna för gripande och straff. Som det ser ut nu så behöver den svenska polisen all hjälp de kan få då de inte klarar särskilt många brott. Angående 1984 synen du har så lever vi inte i Kina. Vi har rule of law här i landet.
Du skriver också om en övervakare som värnar om en. Jag vill då leva i ett land där anarki inte råder och att staten värnar om sina medborgare och att den gör sitt yttersta för att förhindra att dess invånare utsätts för brott.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bengt-Arne:

Vilka syftar du på?

Att även personer utan svenskt medborgarskap kan gå in på närmaste sjukhus och få sin skada fixad för småpengar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Ja, om svenska polisen kunde få fast brottslingar så skulle man få mindre brott begångna av samma brottslingar om och om igen. Polisen skulle med andra ord minska brottsligheten genom att öka de förväntade sannolikheterna för gripande och straff. Vilket betyder att kanske jag, du eller någon annan inte skulle ha utsätts för brott från början då buset är inlåst.

Som jag skrev ovan, polisen minskar brottsligheten genom att öka de förväntade sannolikheterna för gripande och straff. Som det ser ut nu så behöver den svenska polisen all hjälp de kan få då de inte klarar särskilt många brott. Angående 1984 synen du har så lever vi inte i Kina. Vi har rule of law här i landet.
Du skriver också om en övervakare som värnar om en. Jag vill då leva i ett land där anarki inte råder och att staten värnar om sina medborgare och att den gör sitt yttersta för att förhindra att dess invånare utsätts för brott.

Borka är dock inne på rätt spår här. Det kinesiska styret har en medveten strategi för hur man ska få medborgarna att hålla tyst och bete sig så lydigt som möjligt. Det handlar om att aktivt trycka ner folk genom övervakning och att snabbt straffa folk som uttrycker tankar eller gör saker som kan leda till att styret försvagas. Det handlar inte om människornas bästa utan om att styret ska hålla makten. På senare tid har Kina även börjat agera på det här viset utomlands. Finns färska exempel i Sverige t.ex.
Deras strategi innefattar även försök till att stärka sin mjuka makt (konfucius-centra), och att då folk att tycka att övervakning, absolut makt åt styret är bra. Man ska helt enkelt inte ens vilja värna sin rätt som individ, man ska tvivla på att demokrati är bra.
De som inte håller med ska tycka att styret är så absolut och massivt att det inte är någon idé att kämpa emot.
Osv osv.. därför är det fascinerande och ganska läskigt att läsa hur folk efter några år börjar bete sig och tycka så som Kina jobbar för.
Tack vare folks okunnighet verkar det iochförsig ganska enkelt att styra fåraskocken till att själva låsa in sig i en gyllene bur och kasta bort nyckeln.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bengt-Arne:

Samnytt en (politiskt rasist vinklad blaska) som inte tar upp det enkla faktumet att Japan har haft en rekordlång ekonomisk tillväxt som avspeglar sig i statistiken. Källa: the japan time News med flera...
Arbetslösheten har sjunkit till rekordlåga 2.8% som ex..

Att sen samnytt ljuger rakt ut angående antalet mord med " En dödsskjutning 2015. Det var det senaste allvarligare brottet som japansk
polis fick ägna några större resurser åt." när det i själva verket skedde 710 mord år 2017 i Japan.

Du borde skaffa dig en sanningsenlig källa eller träna upp källkritiken

Despite Japan’s low crime rates, it’s seen a number of mass stabbings in the past decade

Avslutningen på samnytt är även det en lögn, antagligen då dom vet att deras läsare inte kontrollerar påståenden särskilt noga

Japantimes: Gun-smuggling from Russia targeted
.

Du har så rätt att Samnytt absolut inte är den bästa tidningen att läsa men nu var det den som kom upp när jag googlade lite.

Svensk polis räknar bara skjutningar just nu och är enormt nöjda med resultatet då det var två eller tre färre som dog än under 2018. De som inte räknats med är att knivmorden ökat och att vi nu lever med risken att få hela huset eller trappuppgången bortsprängd när vi minst anar det bara för att någon i huset sysslar med fel saker.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

https://www.zerohedge.com/geopolitical/sweden-has-lost-contro...

Kom tydligen statistik idag att bombningar ökat med 60% i Sverige även om vissa brott minskar.
Detta kanske är något kameraövervakning kan hjälpa till att stoppa.

Permalänk

Mycket bra, igen. Övervakningssamhälle är mycket skadligt och förslavande.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Borka är dock inne på rätt spår här. Det kinesiska styret har en medveten strategi för hur man ska få medborgarna att hålla tyst och bete sig så lydigt som möjligt. Det handlar om att aktivt trycka ner folk genom övervakning och att snabbt straffa folk som uttrycker tankar eller gör saker som kan leda till att styret försvagas. Det handlar inte om människornas bästa utan om att styret ska hålla makten. På senare tid har Kina även börjat agera på det här viset utomlands. Finns färska exempel i Sverige t.ex.
Deras strategi innefattar även försök till att stärka sin mjuka makt (konfucius-centra), och att då folk att tycka att övervakning, absolut makt åt styret är bra. Man ska helt enkelt inte ens vilja värna sin rätt som individ, man ska tvivla på att demokrati är bra.
De som inte håller med ska tycka att styret är så absolut och massivt att det inte är någon idé att kämpa emot.
Osv osv.. därför är det fascinerande och ganska läskigt att läsa hur folk efter några år börjar bete sig och tycka så som Kina jobbar för.
Tack vare folks okunnighet verkar det iochförsig ganska enkelt att styra fåraskocken till att själva låsa in sig i en gyllene bur och kasta bort nyckeln.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte sagt något bra om kinas styre. Jag har även postat i huawei tråden där jag anklagar Kina för en rad saker. MEN, Vi bor inte i Kina så jag förstår inte vad det har med saken att göra.
Det är som att säga att för att kinesisk polismydighet är korrupt så ska vi inte ha en polismyndighet i Sverige. Jag sa att jag inte har något emot att SVENSKA staten har fler kameror då jag tror att fler brott behöver klaras upp från dagen låga nivåer. Kan vi hjälpa polisen att haffa brottslingar så ska de få all hjälp de kan få.
Sen kan man vara misstänksam och konspiratorisk och dra fram 1984-kortet om man vill. Men som sagt, I Kina gör du brott en gång, sen åker man fast.
Jag vill också poängtera att fler poliser patrollerandes ute på gatorna behövs med. Många många fler då jag inte kommer ihåg senast jag sett några poliser promenera i stan. I allafall inte i Lund/Halmstad.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Ser man till kvalitén på filmen så kändes den överdriften rättfärdigad

Kvaliteten på film från utomhuskamera har mer med dess placering, väder och vind ihop med dess skötsel. Skit på linsen och lite vattenstänk som torkat in renderar utan problem en 4K kamera till EGA kvalitet.

Så ska kameror upp och vara effektiva får inte kostnaden för underhåll glömmas.

Skrivet av Fade:

Tror faktiskt att i detta fallet så visste brottslingen inte att kameran satt där, och hade kanske kunnat tas om det gick att uttyda mer än vad som går i dagsläget. Självfallet så försvinner inte brottsligheten, men tror ändå att det kan vara ett hjälpmedel till att få det lugnare på utsatta platser då det ändå försvårar (dock inte omöjliggör) för brottslingarna.

Eller så visste den om kameran och sket i den som en extra bonus. allt enligt ovan. Sätta ett signum heltenkelt!
Man kan knappast räkna med att fordonet var registrerad på den samma

Skrivet av Fade:

Så åter igen, hur tänkte du ?

Pass, tillbaka. Fångar du

Skrivet av Fade:

Är som sagt inte för massövervakning, däremot kan jag tycka att det vore ok på specifika platser där det förekommer mkt skit, som droghandel etc...

Droghandel
Det är nog brottslighetens teflonsegment, gud vad dom får sätta upp kameror för att fånga det. Dom finner den dolda vinkeln innan kameran/kamerorna är uppe. Så lycka till med den drömmen...

Något som för övrigt, med tiden sprider sig till övrig brotslighet.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Du har så rätt att Samnytt absolut inte är den bästa tidningen att läsa men nu var det den som kom upp när jag googlade lite.

Se där

Skrivet av Stefflo:

Svensk polis räknar bara skjutningar just nu och är enormt nöjda med resultatet då det var två eller tre färre som dog än under 2018. De som inte räknats med är att knivmorden ökat och att vi nu lever med risken att få hela huset eller trappuppgången bortsprängd när vi minst anar det bara för att någon i huset sysslar med fel saker.

Hur menar du nu

Mig veterligen så tar polisen upp alla anmälningar och händelser, det ingår senare i statistik hos polis och brå som exempel. för att sen hamna hos scb.

Eller du menar att dom mörkar?

Att brott ändrar form över tid är ju en naturlig bit (åhh.. vad det lät illa) som förändras över tid.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Att även personer utan svenskt medborgarskap kan gå in på närmaste sjukhus och få sin skada fixad för småpengar.

Ehh...
Vi är med i EU där vi har ett gemensamt samarbetsavtal med övriga EU-länder, så även du som utlänning kan gå in på vilken läkarstation/sjukhus i EU och få vård på samma villkor som det landets medborgare.
Vi är idag även EU-medborgare, inte att förglömma!

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Ibland tror jag att regeringen inte vill klara upp brotten då man som du säger inte använder teknik som redan finns eller gör det svårare eller i vissa fall omöjligt att samköra olika system.
Japan vet jag har enormt mycket övervakning och även låg brottslighet.

Regeringen? Regeringen vill ju införa ansiktsigenkänning. Det är ju EU som ska lagstifta borta det tillfällligt.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bengt-Arne:

Ehh...
Vi är med i EU där vi har ett gemensamt samarbetsavtal med övriga EU-länder, så även du som utlänning kan gå in på vilken läkarstation/sjukhus i EU och få vård på samma villkor som det landets medborgare.
Vi är idag även EU-medborgare, inte att förglömma!

Fast nu pratade jag inte om personer som kommer från ett EU-land.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Många som skriver här hade nog trivts väldigt väl i Kina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Clearview AI är ett företag i USA som har skrapat internet på ansiktsbilder, från bland annat sociala medier.
... Man matar in en bild av ett ansikte man eftersöker.
... Än så länge är det bara myndigheter i USA som får köpa in tjänsten.

En liknande tjänst är redan tillgängligt för alla hos den ryska sökmotorn Yandex:

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tjafs och sandlådenivå-inlägg raderade*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

I första länken, Ja!

Korrekt, ja säkert.. Lika vilse som Grimmjow Jaegerjaquez!

Varför stannade du där?
Dom andra två handlade om stölder.

Sen får du förklara hur 100% ska uppnås? Vore väldigt intressant att höra den förklaringen

Ser att det redan är förklarat i länk som du själv angett, så frågan är varför det ignoreras. Eller det bara rinner av

Trevligt med personangrepp, men inte förvånad att Sweclockers redaktionen låter sådana som du fortgå, man måste ha rätt åsikter, gäller även här.
Efter att läst igenom en del av dina andra inlägg i tråden, så är du välförtjänt av en blockering

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd

Känns rimligt med tanke på att man får ha ett skynke som täcker allt förutom ögonen om man tror på en viss religion, varför ska alla andra identifieras då?

Permalänk
Medlem

Bara att ha stora mörka solglasögon på sig så funkar inte deras påhitt.
Men jag tycker personligen att det borde införas nu.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Ibland tror jag att regeringen inte vill klara upp brotten då man som du säger inte använder teknik som redan finns eller gör det svårare eller i vissa fall omöjligt att samköra olika system.
Japan vet jag har enormt mycket övervakning och även låg brottslighet.

När man går så långt att man lägger ner en polisanmälan bara för att telefonluren är för tunga att lyfta, då har det gått lite väl långt. Men det är där vi är idag.