Hjälp: Stäng av Pinch Zoom W10 ej laptop

Permalänk
Medlem

Hjälp: Stäng av Pinch Zoom W10 ej laptop

Hej,

Mediadator med ett Logitech K410 tangentbord inkopplat. När jag vill scrolla (2 fingrar) så får tangentbordet för sig att jag försöker pinch zooma istället och drar upp Chrome till +500% vilket är smått frustrerande

Problem: Inte så klurigt att googla hur man stänger av Pinch Zoom i Win10, problemet är att jag saknar rätt meny. Kikar man på denna videon så kommer de ju till en flik som heter Device Settings, som har alla inställningarna för touch pad, tex Pinch Zoom. Jag saknar dock helt denna menyn, gissningsvis för att jag inte har någon drivrutin installerad för tangentbordet och att det inte är en laptop som kommer med drivrutiner. Jag lyckas heller inte hitta någon drivrutin för K410 för W10, eller någon drivrutin alls via logitech. Lite skeptisk till att installera drivrutiner från random google sökresultat (och som också är för Win 7 och 8)

Kan även tänka mig att stänga av pinch Zoom i google chrome enbart då jag alltid kan zooma med ctrl + och crtl - ifall det skulle behövas.

Någon som sitter på några bra tankar =)?

Permalänk
Medlem

Inte så svårt att hitta drivrutiner och mjukvara på logitechs hemsida annars: https://support.logi.com/hc/en-us/articles/360024697234--Down...

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

@whisky: Tack för länken. Försökte hitta detta tidigare idag men kom bara till "döda" länkar på Logitech. Du var betydligt mycket bättre än mig dock Tyvärr så hjälpte det inte problemet, laddade ner "Setpoint" som tyvärr inte har några inställningar för det. Antar jag får leva med det helt enkelt =(

Permalänk
Medlem

Nu var det ett tag sedan jag installerade Setpoint och konfigurerade mitt K410 på just Win10, men nog kunde man konfigurera gester, eller hur multitouch skulle hanteras?

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisky:

Nu var det ett tag sedan jag installerade Setpoint och konfigurerade mitt K410 på just Win10, men nog kunde man konfigurera gester, eller hur multitouch skulle hanteras?

Kanske jag som är trög men jag kan verkligen inte så någonstans man kan tänkas göra detta. Windows musmeny har ju en flik som heter Setpoint, trycker man på den så öppnar den programmet. Setpoint har tre flikar, två av dem är länkade här under och den tredje är enbart tillför att koppla fler tillbehör mot samma unify receiver.