Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

*Löst genom slump*Para ihop fjärrkontroll med Philips TV, helt j-a omöjligt, någon med tips?

Permalänk
Medlem

*Löst genom slump*Para ihop fjärrkontroll med Philips TV, helt j-a omöjligt, någon med tips?

Hej!

Har en Philips smart-TV med Android operativsystem.

Länk till TV-apparaten hos Philips

Fjärrkontrollen fungerar, inga problem, men den är inte "parad" ihop med TV:n så jag kan inte kolla om den behöver uppdateras.
Går efter instruktionerna som lyder:

* Tryck på "pair" knappen i minst 3 sekunder tills det blinkar blått på fjärrkontrollen.
Gör detta och den försöker para ihop, men det misslyckats tamejfan hela tiden. Jag har provat att byta batterier, olika avstånd till TV, olika höjd, bytt gardiner och motorolja på bilen, men inget hjälper.

Har någon några tips om hur man skall få det att funka så uppskattar jag det.

*edit*

Satt på ett längre avstånd, lagom besviken och testade lite lojt, tro fan att det funkade och det blev parnng, woohoo! Ungefär 3 meter verkar funka bra.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Valonen:

Satt på ett längre avstånd, lagom besviken och testade lite lojt, tro fan att det funkade och det blev parnng, woohoo! Ungefär 3 meter verkar funka bra.

Låter som något helt i linje med hur moderna TV-apparater fungerar. Vill inte. Vill inte. Plötsligt fungerar det. En dag gör ni om samma dans. Bara hoppas det dröjer ett tag innan det dansas igen.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Haha sant, ja jag hoppas att dansen dröjer ett tag.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide