Emil lĂ€mnar oss 😱

PermalÀnk
Medlem ★
●

Nej Emil RIP.

Vi kommer alla sakna dig.

Hoppas du kommer ha det bra dÀr borta.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Dizzö:

Nej Emil RIP.

Med tvÄ ungar kommer det nog inte bli sÄ mycket fridfull vila, hehe... men frÄgan Àr vad som kommer efter "vilan" (= förÀldraledigheten). En talang Emil har som Àr mindre hemlig och oprövad Àn curling Àr ju att han bevisligen "gÄr genom rutan", sÄ han skulle nog passa utmÀrkt som journalist eller programledare för nÄgot bredare Àn tech-nyheter. Tycker jag.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Lycka till i framtiden.
Du kommer fÄ fullt upp med 2 barn jag vet har 2 sjÀlv men dom Àr sÄ pass gamla att dom klarar sig sjÀlv nu, nÀstan
Fast dom tar ju massa tid dÄ med speciellt om dem hÄller pÄ med idrott för dÄ Àr det massa trÀningar och tÀvlingar jÀmt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC LĂ„da: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

PermalÀnk
Trollfabrik đŸ«¶đŸ» ★
●
Skrivet av deltascu:

Med tvÄ ungar kommer det nog inte bli sÄ mycket fridfull vila, hehe... men frÄgan Àr vad som kommer efter "vilan" (= förÀldraledigheten). En talang Emil har som Àr mindre hemlig och oprövad Àn curling Àr ju att han bevisligen "gÄr genom rutan", sÄ han skulle nog passa utmÀrkt som journalist eller programledare för nÄgot bredare Àn tech-nyheter. Tycker jag.

Skavlan! Eller ja, Åkered lĂ€r ju programmet heta istĂ€llet.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlĂ€gg eller pinga @Jacob. Finns Ă€ven pĂ„ Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

PermalÀnk
Medlem ★
●

Emil baklÀnges blir lime. Vad det nu har med saken att göra.

GLHF!

Visa signatur

Var snÀlla mot varandra och snÄla inte pÄ nÀtaggregatet.

PermalÀnk
●

Nu blev jag seriöst ledsen pĂ„ riktigt. Emil och Jonas ÄR Sweclockers för mig. FAAAAN!!! Lycka till i framtiden!

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

NĂ€r kommer Emil-plushies till butiken?

PermalÀnk
Medlem ★
●

Kommer det bli en avskedsfest?

Ska du driva Swecurlers.com?

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

MÄr pÄ riktigt konstigt nu.

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av emilakered:

What? Jag bodde i Falkenberg fram till jag var typ 7 Är, sÄ.. förskolan?

Ofan. xD
Tja studierna skall ju pÄbörjas tidigt.
Jag hade fÄtt för mig att du hade pluggat hÀr i ett Är eller nÄgot. Jag var antagligen mer eller _mindre_ vaken under nÄgon fredagspanel. =P
Upphuggen i staden eller utanför om man fÄr vara lite nyfiken?
SjÀlv Àr jag Vinbergare.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

PermalÀnk
Medlem ★
●

Sweclockers största profil tillsammans med Jonas.
Adjö Emil och lycka till i framtiden, Sweclockers kommer aldrig bli sig likt utan dig.

En extra fredagspanel mÄste ni ordna!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Lucifer1978:

Nu blev jag seriöst ledsen pĂ„ riktigt. Emil och Jonas ÄR Sweclockers för mig. FAAAAN!!! Lycka till i framtiden!

Skickades frÄn m.sweclockers.com

HÄller med, sÄ tragiskt att han ska lÀmna, man vill bara tro att det hÀr Àr ett dÄligt första aprilskÀmt.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

PermalÀnk
●

HÄller med om att det kÀnns tragiskt. Emil och Jonas var ju lixom en del av Sandy bridge/Ivy bridge eran. En riktig guldÄlder för PC, dÀr man har mÄnga associationer til Swec crewet.
Hoppas det blir en ny swec gathering-fest innan slutet.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook anvÀndare? Hatar tidslinjen? gÄ med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur fÄr h*lvetet ett slut!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Lycka till i framtiden, du kommer bli saknad! :'(

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●

Tack för alla Ären Emil - frÄn BF2.se i mitten av 00-talet, vidare mot moderator pÄ SweC, redaktör m.m.

Du, tillsammans med mÄnga andra (ingen nÀmnd, ingen glömd) har varit en viktig del av communityn och har med din kunskap under Ären bidragit till att intresset för PC och hÄrdvara hÄllit i sig trots lÀsplattornas intÄg, mobiltelefoniutvecklingen och konsolers framfart det senaste decenniet.

Lycka till i framtiden, och tack för allt!

Visa signatur

đŸ–„ïž 13600K ‱ RTX 4080 ‱ 32GB DDR5 ‱ 2TB NVMe ‱ LG C3 OLED 42"
đŸ’Ÿ 4790K ‱ 16GB DDR3 ‱ 14TB HDD ‱ Plex ❀
đŸ’» MacBook Air M1
🎼 Xbox Series X

PermalÀnk
Medlem
●

Vandrar vidare

Lycka till pÄ den inslagna vÀgen

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27š1440p skÀrm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har inte lÀst alla tidigare inlÀgg men jag tror att mer eller mindre alla hÄller med om att detta Àr ett riktigt jÀvla avbrÀck för Sweclockers. Jag inbillar mig ocksÄ att detta kan rent ekonomiskt kan skada företaget rejÀlt. Som en som sjÀlv har hoppat av ett framgÄngsrikt företag ska jag pÄ noll punkter dissa Emil, han Àr guld pÄ alla sÀtt och vis! Som tur Àr finns det andra duktiga som tar över men va fasen, vi kommer att sakna de som försvinner...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | IntelÂź 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tack för alla dessa Är pÄ Sweclockers Emil. Emil och Jonas har varit ett grymt radarpar

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

PermalÀnk
Medlem
●

F

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

PermalÀnk
●

Tack för allt Emil och stort lycka till!

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av Barak:

Ofan. xD
Tja studierna skall ju pÄbörjas tidigt.
Jag hade fÄtt för mig att du hade pluggat hÀr i ett Är eller nÄgot. Jag var antagligen mer eller _mindre_ vaken under nÄgon fredagspanel. =P
Upphuggen i staden eller utanför om man fÄr vara lite nyfiken?
SjÀlv Àr jag Vinbergare.

Jag Àr faktiskt född i Linköping! Flyttade till Falkenberg nÀr jag var.. 3-4 Är kanske? Sedan tillbaka till Linköping igen nÄgonstans nÀr jag var runt 7 Är. SÄ, bodde inte mer Àn ett par Är dÀr nere.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av emilakered:

Jag Àr faktiskt född i Linköping! Flyttade till Falkenberg nÀr jag var.. 3-4 Är kanske? Sedan tillbaka till Linköping igen nÄgonstans nÀr jag var runt 7 Är. SÄ, bodde inte mer Àn ett par Är dÀr nere.

Ah okay.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

PermalÀnk
●

Dagens trÄkigaste nyhet, men lycka till i framtiden Emil

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

PermalÀnk
Medlem ★
●

Det Ă€r förstĂ„s trĂ„kigt, men personligen tycker jag det Ă€r sĂ„ sjukt viktigt att aldrig bli för bekvĂ€m i arbetslivet. Man ska vidga sina vyer och vĂ„ga gĂ„ utanför sin sĂ„ kallad ”comfort zone”. Lycka till Emil!

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
●

TrÄkigt för SweC men du mÄste sÄklart gÄ vidare om du kÀnner att det Àr lÀge för det nu. Lycka till med vad du Àn tar dig för! Grattis till den stundande tillökningen ocksÄ!

Jag gÄr in hÀr ibland och tittar till hur det gÄr för Lezziter, vi skrev en period samtidigt pÄ redaktionen pÄ BF2.se och vid nÄgot tillfÀlle hade vi nÄgon form av redaktionstrÀff i din studentlÀgenhet. Det kÀnns som en livstid sedan, eller Ätminstone en halv (vilket det ju nÀstan Àr). Men sen lÀmnade du oss för SweC och inte lÄngt dÀr efter dog BF2-communityn, det kanske var ditt fel?

Önskar dig all vĂ€lgĂ„ng!

HÀlsn. Colle/Colemeister/vad jag Àn kan tÀnkas ha nickat pÄ den tiden

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem
●

Vad trÄkigt!! Vi kommer sakna dig men lycka till med allt!!

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-13700K 3.4GHz | Asus Prime Z790-P | Corsair 64GB DDR5 3000Mhz | MSI RTX 3070 Ti Ventus 3X OC| Samsung 990 PRO 2TB SSD | Samsung 1TB | Fractal Design North | Asus 28" 4k PB287Q | b]Asus[/b] 27" 144Hz VG27A | Keychron K8 RGB Aluminium Gateron Brown Switch | Corsair Virtuoso | Windows 11 Pro 64bit

Server: Intel Xeon E-2388G CPU @ 3.20GHz | Supermicro X12STW-F | Hynix 128GB DDR4 ECC

PermalÀnk
Medlem ★
●

Emil, mycket trÄkigt tycker jag, du har varit en mycket stor del av Swec för mig. Alla fredagspaneler till specialvideos om olika Àmnen.

Skulle gÀrna se en fredagspanel med dig och kanske en sammanfattningvideo 'best of Emil' med redaktionen innan du lÀmnar din post.

Lycka till med vad det Àn blir för sysselsÀttning.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av squix:

Emil, mycket trÄkigt tycker jag, du har varit en mycket stor del av Swec för mig. Alla fredagspaneler till specialvideos om olika Àmnen.

Skulle gÀrna se en fredagspanel med dig och kanske en sammanfattningvideo 'best of Emil' med redaktionen innan du lÀmnar din post.

Lycka till med vad det Àn blir för sysselsÀttning.

Skulle bli mÄnga timmar det Hoppas verkligen man fÄr se Emil i datorsammanhang i framtiden.

Hoppas ocksÄ pÄ att se Emil i en Fredagspanel till

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

PermalÀnk
Inaktiv
●

TrÄkigt att du lÀmnar Emil, det Àr du och Jonas som blivit lite av det som representerar Sweclockers tycker jag efter det ni började med fredagspanelen som jag uppskattat under vÀldigt lÄng tid.
Ni var en duo som passa bra ihop.

Jag tycker det Àr skit trÄkigt om jag ska va Àrlig, men man testar nya vÀgar sÄ jag önskar dig all lycka till i framtiden.
Jag hÄller tummarna för en sista fredagspanel med Emil och Jonas och ni fÄr gÀrna prata gamla minnen mer Àn teknik

PermalÀnk
Medlem ★
●

Oerhört trist att Emil lÀmnar. Kommer vÀl ihÄg första videon dÀr du presenterade dig. Har för mig ni satt i en röd lÀdersoffa lr nÄt! Vilka tider Stort lycka till med framtiden och lova att du hoppar in lite dÄ och dÄ!

Visa signatur

Nytt hela tiden