SweClockers firar nya funktioner i Marknad med fri annonsering helgen ut

Permalänk
Skrivet av Alumax:

Jag har lagt ut en del annonser det senaste och saknar numera Ort-referensen som fanns i desktopversionen av annonsen förut. Den saknades i mobilversionen. Nu, i det nya formatet, finns det ingen i desktopformatet heller. Eller, är jag bara fullständigt blind och inte läskunnig? Kan ju faktiskt vara så...

Jag har skrivit in min ort (utöver Västra Götaland då alltså) på samtliga annonser och har fått frågor i samtliga fall. Jag trodde att folk tittade i mobilversionen för jag förutsatte att det inte försvunnit i den nya men så vitt jag kan se finns det inte att finna längre.

Kolla på annonsen ovan. Där står både län och ort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alumax:

Jag har lagt ut en del annonser det senaste och saknar numera Ort-referensen som fanns i desktopversionen av annonsen förut. Den saknades i mobilversionen. Nu, i det nya formatet, finns det ingen i desktopformatet heller. Eller, är jag bara fullständigt blind och inte läskunnig? Kan ju faktiskt vara så...

Jag har skrivit in min ort (utöver Västra Götaland då alltså) på samtliga annonser och har fått frågor i samtliga fall. Jag trodde att folk tittade i mobilversionen för jag förutsatte att det inte försvunnit i den nya men så vitt jag kan se finns det inte att finna längre.

Jag ser "Göteborg - Sankt Jörgen " efter Västra Götaland.

Men måste såklart klicka upp annonsen för att se det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Kolla på annonsen ovan. Där står både län och ort.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av skog1s:

Jag ser "Göteborg - Sankt Jörgen " efter Västra Götaland.

Men måste såklart klicka upp annonsen för att se det.

Herregud. Jag har nog annonserat för mycket nu tror jag... tappat förståndet.

Tack för rätsidan. Puss och kram.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Det som stör mig mest är dessa nya "säljes" "köpes" ikonerna bredvid varje rubrik. Blir väldigt grötigt och svårläst att skumma igenom marknaden. Definitivt en försämring.

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse92:

Det som stör mig mest är dessa nya "säljes" "köpes" ikonerna bredvid varje rubrik. Blir väldigt grötigt och svårläst att skumma igenom marknaden. Definitivt en försämring.

Uppenbarligen är vi helt olika men för mig var det en klar förbättring. Dock brukar jag köra med filter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Bra pris på annonskostnad.
Bra att kommentarstråd numera är obligatoriskt.
Tråkigt/sämre att man bara kan redigera i 24h efter man lagt upp annonsen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Riktigt bra förändringar ni har gjort och de som skall komma snart.

Men tycker inte om att ha säljes/köpes rutan framför rubriken för det rör till saker och till. När man läser annonsen så vill man ha rubriken först. Ändra till en mindre ruta på rad två. Som det är nu så får rubriken också mindre plats vilket gör att den klipps fortare.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

@Gurt:
Begränsad redigering efter 24H?

Att man kan stryka över text i annonstexten etc oavsett hur länge den vart uppe. För att visa att visa vad som är sålt och inte etc.

Permalänk
Medlem

Bra jobbat med uppdateringen. Det känns mycket mer intuitivt att använda den delen av hemsidan nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Men varför skriver man 123456 sen ett pris i annonsen. Står det 123456 då ska man vara beredd att sälja för 1kr. Annars skriver man ett pris där budet startar.

Skickades från m.sweclockers.com

Borde det inte vara så att om man skriver 123456 som pris så ska minsta godtagbara summa vara 123456kr, och inte 1kr?

Själv stör jag mig inte på sådana saker. Samma sak med s.k. Skambud... bara att inte skriva ”noterat” när någon lägger ett bud som man inte är nöjd med.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Det skulle fan bli krav på att man blev tvungen att sälja när man skriver ut ett pris. Vet inte hur ofta man ser 123 eller 123456 som pris. Är man beredd att släppa det för 1kr skriver man 0 och bud i rubriken annars skriver man det lägst pris man kan tänka släppa varan för.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med dig och trodde det var så det fungerade. Du menar att en annonsör kan skriva ett pris, får det, men ändå hålla buden öppen dagar efteråt? 12 timmar tycker jag är okej om man nu inte skrivit ett speciellt datum i annonsen eller kommentarsfältet som inte är för vagt.

Fast kan var lite marigt om man inte har en hum vad varan kan vara värd utanför Blocket

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Riktigt bra jobbat. Så mycket bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Håller helt med!

Undviker generellt objekt där kommentarer är låsta, vad försöker annonsören att dölja?

Personligen brukade jag skippa diskussionstrådar på mina Köpes-annonser, då jag inte vill att andra spekulanter ska hoppa in och stjäla mina erbjudanden.

Visa signatur

---

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tack för all feedback så här långt!

Skrivet av Defender:

Bra pris på annonskostnad.
Bra att kommentarstråd numera är obligatoriskt.
Tråkigt/sämre att man bara kan redigera i 24h efter man lagt upp annonsen.

Skrivet av str8forthakill:

@Gurt:
Begränsad redigering efter 24H?

Att man kan stryka över text i annonstexten etc oavsett hur länge den vart uppe. För att visa att visa vad som är sålt och inte etc.

Vän av ordning vill bara påpeka att redigeringsgränsen på 24 timmar alltid funnits och inte är något nytt.

Men jag tolkar era kommentarer som att ni vill se en ändring på detta? Ser ni själva några problem med att erbjuda oändlig redigeringstid (eller åtminstone så länge som annonsen är öppen och inte avslutad)? @str8forthakill är inne på att ursprungstexten inte försvinner utan blir överstruken vid redigering, vad tror andra om det?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Skrotnisse92:

Det som stör mig mest är dessa nya "säljes" "köpes" ikonerna bredvid varje rubrik. Blir väldigt grötigt och svårläst att skumma igenom marknaden. Definitivt en försämring.

Skrivet av Knotvillage:

Uppenbarligen är vi helt olika men för mig var det en klar förbättring. Dock brukar jag köra med filter.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Lagers:

Riktigt bra förändringar ni har gjort och de som skall komma snart.

Men tycker inte om att ha säljes/köpes rutan framför rubriken för det rör till saker och till. När man läser annonsen så vill man ha rubriken först. Ändra till en mindre ruta på rad två. Som det är nu så får rubriken också mindre plats vilket gör att den klipps fortare.

Angående rutan för "Köpes", "Säljes", "Bytes" och "Skänkes" är det något som kommit till efter feedback och just för att göra det tydligare. Så den kommer finnas kvar oavsett – i någon form! Den kan så klart justeras och eventuellt flyttas på, vi är medvetna om att rutan kanske inte är det designmässigt snyggaste i nuläget. Har ni några förslag på hur den skulle kunna förändras?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Angående rutan för "Köpes", "Säljes", "Bytes" och "Skänkes" är det något som kommit till efter feedback och just för att göra det tydligare. Så den kommer finnas kvar oavsett – i någon form! Den kan så klart justeras och eventuellt flyttas på, vi är medvetna om att rutan kanske inte är det designmässigt snyggaste i nuläget. Har ni några förslag på hur den skulle kunna förändras?

Det är bra att Köpas och Säljes syns tydligt, för det är något som behövs. Jag hade ett förslag i min kommentar som jag tror är det bästa.
Lägg den först på Rad nr 2 före texterna där. Tror verkligen att detta gör att texten flyter på mycket bättre.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Fint att ni ger Marknaden lite uppmärksamhet! Är alltid mitt go-to-ställe när jag ska sälja eller köpa dyrare begagnade prylar på nätet.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tack för all feedback så här långt!
Vän av ordning vill bara påpeka att redigeringsgränsen på 24 timmar alltid funnits och inte är något nytt.

Men jag tolkar era kommentarer som att ni vill se en ändring på detta? Ser ni själva några problem med att erbjuda oändlig redigeringstid (eller åtminstone så länge som annonsen är öppen och inte avslutad)? @str8forthakill är inne på att ursprungstexten inte försvinner utan blir överstruken vid redigering, vad tror andra om det?

Jo jag vet det är 24h redigering sedan innan också.
Det händer att man har en del saker i samma annons och då är det bra om man kan stryka/överstryka det som är sålt.
Samtidigt kan det ju missbrukas om folk gör en annons sen bara lägger till saker att sälja i all evighet.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

@Lagers Jag gillar ditt förslag, ska fundera på om det är något vi kan ordna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Jo jag vet det är 24h redigering sedan innan också.
Det händer att man har en del saker i samma annons och då är det bra om man kan stryka/överstryka det som är sålt.
Samtidigt kan det ju missbrukas om folk gör en annons sen bara lägger till saker att sälja i all evighet.

Är en vara såld så är det bara att skriva det i kommentarsfältet, Så mycket svårare än så är det inte.

Permalänk
Skrivet av micke7406:

Är en vara såld så är det bara att skriva det i kommentarsfältet, Så mycket svårare än så är det inte.

Sant, men...
Har man en lista på tio kanske tjugo pryttlar i annonsen och de säljs av lite då och då med, säg 5st bud eller kommentarer i tråden mellan varje avslutad vara blir det rätt tradigt att leta igenom 3 sidor text för att se om den där sata-kabeln är såld.
Jag är i alla fall "för" att man kan överstryka text i ursprungsannonsen för att göra det hela mer lättöverskådligt och slippa massa frågor och onödiga kommentarer, även efter 24h.

Permalänk
Testpilot

Gillar helt klart dom nya funktionerna samt gränssnittet.

Enda jag egentligen saknar är förmågan att redigera en annons (d.v.s. stryka över) så man kan sålla bort sålda artiklar om man säljer mera saker i en och samma annons.

Jag förstår att man inte kan lägga till oändlig redigering då folk bara kommer mata på med nya saker så länge annonsen ligger uppe, men vore trevligt att åtminstone kunna ta bort eller stryka över redan sålda saker för att underlätta för folk som ska komma in och slippa läsa igenom potentiellt flera sidor med bud eller om varan finns kvar.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Mitt största problem med marknaden är att det ligger så många annonser uppe där allting redan är sålt utan att det framgår av annonsen. Jag tycker det borde krävas nån form av aktiv åtgärd av säljaren för att annonsen inte ska stängas automatiskt efter en vecka eller så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Är en vara såld så är det bara att skriva det i kommentarsfältet, Så mycket svårare än så är det inte.

Tyvärr är det inte så lätt när det är 10 st som kommenterar på allt möjligt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dafydd:

Mitt största problem med marknaden är att det ligger så många annonser uppe där allting redan är sålt utan att det framgår av annonsen. Jag tycker det borde krävas nån form av aktiv åtgärd av säljaren för att annonsen inte ska stängas automatiskt efter en vecka eller så.

Skickades från m.sweclockers.com

Helt klart. Jag påpekade tidigare när idéer efterfrågades att det är problematiskt att folk inte flyttar sina annonser till avslutade efter avklarad affär. Tror att en del av problemet har varit att det inte har varit helt lätt att hitta fram till den funktionen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Helt klart. Jag påpekade tidigare när idéer efterfrågades att det är problematiskt att folk inte flyttar sina annonser till avslutade efter avklarad affär. Tror att en del av problemet har varit att det inte har varit helt lätt att hitta fram till den funktionen.

Uja, råkade radera en annons för att jag inte hittade funktionen. Meny att ändra status på annonsen bör finnas vid visning av annonsen för annonsören. Enda riktiga kritiken jag har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Angående rutan för "Köpes", "Säljes", "Bytes" och "Skänkes" är det något som kommit till efter feedback och just för att göra det tydligare. Så den kommer finnas kvar oavsett – i någon form! Den kan så klart justeras och eventuellt flyttas på, vi är medvetna om att rutan kanske inte är det designmässigt snyggaste i nuläget. Har ni några förslag på hur den skulle kunna förändras?

Mitt stora problem är att det är svårläst visuellt och inte riktigt hänger ihop med resten som ser ut som ett vanligt forum. Ramen gör det verkligen svårt att skumma igenom rubrikerna.
Den är dock bra att texten finns då det funnits problem enstaka tillfällen då folk missar om det är köpes eller säljes.

Några förslag:
1. Ta bara bort ramen och skriv ”säljes” i fet text istället.
2. Skriva det på raden under i varje annons.
3. Ta bort den helt och tvinga användaren att välja kategori av ”säljes”, ”köpes”, osv innan annonser visas.
4. Egen kolumn
5. Egen bild för köpes/säljes/bytes längst till vänster. Jag tänker mig ungefär som på forumet där ni har symboler för sticky tråd, nya inlägg, ny tråd osv.

Ramen måste dock bort från rutan, texten är dock bra. Fult är en sak, men det är ju svårläst just nu.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dafydd:

Mitt största problem med marknaden är att det ligger så många annonser uppe där allting redan är sålt utan att det framgår av annonsen. Jag tycker det borde krävas nån form av aktiv åtgärd av säljaren för att annonsen inte ska stängas automatiskt efter en vecka eller så.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Hugashaka:

Helt klart. Jag påpekade tidigare när idéer efterfrågades att det är problematiskt att folk inte flyttar sina annonser till avslutade efter avklarad affär. Tror att en del av problemet har varit att det inte har varit helt lätt att hitta fram till den funktionen.

Skrivet av str8forthakill:

Uja, råkade radera en annons för att jag inte hittade funktionen. Meny att ändra status på annonsen bör finnas vid visning av annonsen för annonsören. Enda riktiga kritiken jag har.

Skickades från m.sweclockers.com

Tanken var att inte avslöja vad som kommer i närtid, men – just det här kommer åtgärdas inom kort! Det blir avsevärt lättare för alla att "Avsluta" en pågående annons framöver.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Mitt stora problem är att det är svårläst visuellt och inte riktigt hänger ihop med resten som ser ut som ett vanligt forum. Ramen gör det verkligen svårt att skumma igenom rubrikerna.
Den är dock bra att texten finns då det funnits problem enstaka tillfällen då folk missar om det är köpes eller säljes.

Några förslag:
1. Ta bara bort ramen och skriv ”säljes” i fet text istället.
2. Skriva det på raden under i varje annons.
3. Ta bort den helt och tvinga användaren att välja kategori av ”säljes”, ”köpes”, osv innan annonser visas.
4. Egen kolumn
5. Egen bild för köpes/säljes/bytes längst till vänster. Jag tänker mig ungefär som på forumet där ni har symboler för sticky tråd, nya inlägg, ny tråd osv.

Ramen måste dock bort från rutan, texten är dock bra. Fult är en sak, men det är ju svårläst just nu.

Tack för förslagen vi kikar på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tanken var att inte avslöja vad som kommer i närtid, men – just det här kommer åtgärdas inom kort! Det blir avsevärt lättare för alla att "Avsluta" en pågående annons framöver.

Hurra! Nu slipper ni mitt fortsatta gnäll! 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD